نماد سایت مجله ایرانی

تفاوت درب ضد سرقت و معمولی

شنیدن اخبار سرقت های مختلف اکثر افراد را تشویق می کند تا به مسائل امنیتی منزل و محل کار خود توجه بیشتری داشته باشند. شاید در نظر گرفتن مسائل امنیتی چندان سخت نباشد، اما می تواند در افزایش امنیت آپارتمان ها و خانه ها بسیار موثر باشد. استفاده از درب ضد سرقت به جای درب معمولی یکی از مواردی است که می تواند تاثیر بسزایی در امنیت خانه داشته باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی چیست؟ و اینکه تعویض درب برای افزایش امنیت آپارتمان چقدر می تواند موثر باشد. به همین منظور در این مقاله به مقایسه درب های ضد سرقت با درب های معمولی می پردازیم.

مقایسه درب های ضد سرقت و درب های معمولی

مقایسه تفاوت درب داخلی ضد سرقت با درب معمولی

درب های ضد سرقت و درب های معمولی از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند، مانند متریال به کار رفته، قفل مناسب درب و … که هر کدام ویژگی های متفاوتی را برای این درب ها ایجاد کرده اند. برخی از این تفاوت ها را در زیر شرح می دهیم:

مقایسه مواد بین درب ضد سرقت و درب عمومی

مصالحی که برای ساخت درب های معمولی استفاده می شود معمولاً ام دی اف یا چوب جامد است و بسته به کیفیت چوب استفاده شده از همان چوب برای سطح بیرونی درب استفاده می شود. برای زیبایی این درب ها از رنگ پلی استر یا نیمه پلی استر استفاده می شود. در ساخت درب های چوبی معمولی از فلز استفاده نمی شود.

اما درب های ضد سرقت بر خلاف درب های معمولی دارای نوار فلزی هستند که از شکستن و شکستن درب جلوگیری می کند. درب های ضد سرقت می توانند چوبی یا فلزی باشند که بر اساس نوع روکش به دو مدل درب های آهنی ضد سرقت و درب های چوبی ضد سرقت تقسیم می شوند.

اگر در حال خرید درب معمولی هستید، باید تجهیزات لازم برای درب را جداگانه خریداری کنید. اما در درب ضد سرقت چهارچوب و خود درب با هم در کارخانه ساخته می شوند و تنظیم مدل درب در کارخانه انجام می شود.

مقایسه قفل معمولی و درب لابی ضد سرقت

یکی از تفاوت های مهم درب ضد سرقت با درب معمولی قفل است. برخلاف درب های معمولی که فاقد قفل امنیتی هستند و به راحتی باز می شوند، درب های ضد سرقت مجهز به قفل های پیچیده ای هستند که امنیت را افزایش می دهند. قفل استفاده شده روی درب ضد سرقت از نوع جعبه ای بوده و زبانه آن از چهار جهت وارد درب و قفل می شود. اگر این نوع قفل درب خراب باشد و نیاز به ساخت قفل و کلید داشته باشید، باید بیشتر از قفل معمولی درب بپردازید.

سد راه در برابر سرقت

درب های ضد سرقت و درب های معمولی از تکنولوژی استفاده می کنند

امروزه در درب های ضد سرقت از دستگاه های هوشمندی مانند قابلیت های لمسی و حسگرها استفاده می شود که درب را در برابر باز شدن مقاوم کرده و در نتیجه امنیت خانه را افزایش می دهد. اما درهای چوبی معمولی این ویژگی را ندارند

امنیت درب ضد سرقت نسبت به درب معمولی

درب های ضد سرقت ضخامت بیشتری نسبت به درب های معمولی دارند، دارای لولاهای بیشتر، مواد محکم تر و قفل های هوشمند هستند که امنیت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. درب های جنرال و درب های ضد سرقت از نظر امنیت بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

تفاوت قیمت درب استاندارد و درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت از تجهیزات و امکانات بیشتری نسبت به درب های معمولی استفاده می کنند. در ضمن متریال ساخت درب های ضد سرقت و درب های معمولی متفاوت است، همه این عوامل باعث می شود قیمت درب های ضد سرقت بسیار بالاتر از درب های معمولی باشد.

مقایسه ضخامت و استحکام.

ضخامت درب یکی از مواردی است که استحکام درب و در نتیجه امنیت خانه را افزایش می دهد. علاوه بر این افزایش ضخامت درب، صدا و حرارت بهتری به آن می دهد.

مقایسه ضخامت و مقاومت درب ضد سرقت و درب معمولی

درب ضد سرقت و درب معمولی نیز در ضخامت و قطر درب با هم تفاوت دارند. قطر درب های معمولی معمولا 5 سانتی متر، قطر درب های ضد سرقت معمولا 7 سانتی متر است.

نصب آسان و گارانتی کدام یک از درب ها بهتر است؟

درب ضد سرقت همراه با سخت افزار و قفل است و خریدار در هنگام خرید درب ضد سرقت و گارانتی دریافت می کند. و در صورت بروز مشکل می تواند از مجوز استفاده کند. نصب درب سارق پیچیده تر از درب معمولی است، زیرا درب های سارق به صورت قاب نصب می شوند و نیاز به تنظیمات نهایی مشابه دارند.

درب های ضد سرقت در طرح ها و رنگ های مختلف، قیمت های متفاوت و اندازه و ابعاد بیشتری نسبت به درب های استاندارد تولید می شوند. علاوه بر این، تنوع ابزار و تجهیزات و مواد به کار رفته در درب های ضد سرقت باعث افزایش امنیت آن ها شد. و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به فکر امنیت منزل خود هستید، بهتر است از درب ضد سرقت برای منزل خود استفاده کنید، هرچند قیمت آن بیشتر است. و اکنون می توانید با خیالی آسوده سفر کنید و برای مدت طولانی بدون نگرانی خانه خود را ترک کنید.

خروج از نسخه موبایل