اقتصادی

تلاش برای ارتقای شاخص برخورداری استان فارس

مجله ایرانی/فارس رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به استان فارس گفت: تلاش بر این است که شاخص برخورداری استان فارس و شهرستان استهبان تا ۵ سال آینده ارتقا یابد.

به گزارش مجله ایرانی، داود منظور امروز، ۲۱ مهرماه در مراسم افتتاحیه کارخانه فروآلیاژ منگنز و سیلیس رودبال استهبان که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس برگزار شد، گفت: با افتتاح این کارخانه به تنوع بخشی به فراورده‌های معدنی کمک می‌شود.

 وی افزود: افتتاح این واحد صنعتی، شهرستان استهبان علاوه بر توسعه در بخش کشاورزی و با داشتن مرکزیت انجیر ایران،  توسعه صنعتی و نواحی آن در این شهرستان به دنبال دارد.

منظور ادامه داد: تولید فراورده‌های معدنی موجب می‌شود تا زنجیره آن در کشور تکمیل شود و مواد خام صنعتی بدون واردات آن تامین شود.

رئیس برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: هدف دیگر ما از سفر به شهرستان استهبان نشست و هم اندیشی با نخبگان و مقامات این شهرستان است که دغدغه‌هایی همچون تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص‌های توسعه در این جلسات مطرح شد.

 وی تصریح کرد: این شاخص‌ها در موضوعات آموزشی، آموزش عالی، سلامت و توسعه فرهنگی مطالبات درست و به‌جایی از طرف نخبگان و مقامات مطرح شد.

 منظور قول مساعد داد تا در برنامه توسعه شهرستان استهبان که در چارچوب برنامه هفتم کشور تنظیم می‌شود، همه این موارد و برنامه‌ریزی‌ها عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که شاخص برخورداری استان فارس و شهرستان استهبان تا ۵ سال آینده ارتقا یابد، افزود: سیاست‌گذاری‌های ما این است که یک نگاه عادلانه بین استانی و شهرستانی داشته باشیم و برنامه ما این است که برنامه نگاه عادلانه توزیعی داشته باشیم و دغدغه‌های مردم و مسئولان شهرستان استهبان را جبران کنیم .

به گزارش مجله ایرانی، کارخانه فروآلیاژ منگنز و سیلیس رودبال استهبان در شروع فعالیت است و تاکنون برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده و در صورت پیشرفت صد در صدی ۴۰۰ نفر بطور مستقیم صاحب شغل می‌شوند و اعتبار راه‌اندازی آن ۴۵۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا