اقتصادی

تلاش برای تصویب اساسنامه و آیین‌نامه‌های نواحی نوآوری

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این که نواحی نوآوری، سکوی توسعه زیست بوم فناوری و کارآفرینی هستند، با اشاره به تهیه پیش‌نویسی از اساسنامه و آیین‌نامه‌های نواحی نوآوری، گفت: در تلاشیم تا اساسنامه و آیین‌نامه‌های نواحی نوآوری را در مراجع مربوطه به تصویب برسانیم.

به گزارش مجله ایرانی، دکتر علی اسدی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال جاری با محوریت ناحیه نوآوری تهران در این نمایشگاه شرکت کرده است، گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه در راستای راه‌اندازی ناحیه نوآوری تهران؛ اقدامات و فعالیت‌های لازم در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و سازوکارهای اجرایی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه از انجام مطالعات تطبیقی در حوزه نواحی نوآوری صحبت کرد و افزود: تاکنون توانسته‌ایم پیش‌نویسی از اساسنامه و آیین‌نامه‌های این حیطه تهیه کنیم و با برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات متعدد با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین شورای فرهنگی در تلاشیم تا اساسنامه و آیین‌نامه‌های نواحی نوآوری را در مراجع مربوطه به تصویب برسانیم.

دکتر اسدی با تاکید بر اهمیت اقدامات اجرایی، خاطرنشان کرد: پس از تصویب اساسنامه و آیین‌نامه‌های نواحی نوآوری، فعالیت‌ها جنبه عملیاتی پیدا کرده و می‌توان سازوکارهای لازم را برای ارائه خدمات و تسهیلات به فناوران و دانش‌بنیان‌های مستقر در نواحی نوآوری تعریف و اجرایی کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به تخصیص فضای ویژه‌ای برای ناحیه نوآوری تهران در غرفه پارک علم و فناوری اشاره و اظهار کرد: طی دو روز گذشته، این فضای اختصاصی مورد استقبال و توجه بسیاری از رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مسؤولین کشور قرار گرفته است و با برگزاری جلسات با ایشان، ایده، مزایا و اثرات نواحی نوآوری در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برایشان شرح داده شد.

دکتر اسدی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه و دستاوردهای فناوران و دانش‌بنیان‌های کشور، گفت: تنوع و کیفیت محصولات و خدمات فناورانه ارائه شده بسیار بالا بوده و در مقایسه با سال گذشته، این رشد و بهبود قابل مشاهده است.

بیست ‌و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری از ۲۰ آذرماه در محل مصلای تهران آغاز به کار کرده و تا امروز، ۲۲ آذر ماه ادامه دارد. 

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا