اقتصادی

تولید ۱.۵ میلیون پرچم محرم در یک واحد تولیدی در خمین

مجله ایرانی/مرکزی مدیر یک شرکت تولیدی در خمین گفت: این شرکت سالانه بین یک تا ۱.۵ میلیون پرچم ویژه محرم تولید می کند.

جمال نوروزی در گفت و گو با مجله ایرانی، با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۰ کار خود را در شهرستان خمین آغاز کرد، اظهار کرد: تنها دو تا سه کارخانه دیگر در کشور مشغول تولید پرچم هستند و ما جزو بزرگترین شرکت های تولیدکننده انواع پرچم هستیم.

وی تصریح کرد: تولید پرچم ویژه محرم، از سه ماه قبل از ماه محرم آغاز می شود و پرسنل با ۴ ساعت افزایش زمان کاری در روز، به جهت تولید تمامی سفارشات مشغول کار می شوند. عموما محصولات در سایزهای، رومیزی، پرچم دستی، ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر، یک متر در سه متر( مناسب پل ها و خیابان ها)، یک متر در چهار متر( مناسب سردرب خانه ها) و ۷۰ در ۱۲۰ سانتیمتر تولید می شود و پرچم ۱۱۰۰ متری نیز تولید و در پل طبیعت تهران نصب می شود.

نوروزی با اشاره به اینکه پرکاربردترین نوع پرچم های تولیدی پرچم های یک متر در سه متر و یک متر در چهار متر است، گفت: تولیدات این شرکت به کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان صادر می شود، حتی در یک برهه زمانی، پرچم ملی افغانستان به ابعاد ۱۲۵۰ متر تولید و ارسال شد.

این تولید کننده اقلام فرهنگی افزود: این شرکت سالانه بین یک میلیون تا ۱.۵ میلیون پرچم در ابعاد و سایزهای مختلف ویژه ماه محرم تولید می کند که حدود ۵۰۰ هزار پرچم به کشورهای همسایه صادر می شود.

نوروزی با بیان اینکه در این ایام به دلیل افزایش سفارشات و افزایش ساعت کار، اقدام به جذب نیرو به شکل فصلی می کنیم، گفت: این شرکت در تولید پرچم در ابعاد، جنس و طرح های مختلف و تنوع بسیاری را در کشور ایجاد کرده است و طراحی محصولات تماما توسط تیم طراحی شرکت انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولیدی این کار کاملا وارداتی است و تولید رنگ و ترکیب آن در داخل شرکت انجام می شود، گفت: متاسفانه با افزایش قیمت ارز، هزینه تولید و تامین مواد اولیه نیز بسیار افزایش پیدا کرده است، همچنین از زمانی که قیمت دلار در سال های اخیر روند صعودی به خود گرفت، استفاده از پارچه چینی به صرفه نبود به همین دلیل از سال ۱۳۹۵ تا امروز از پارچه های ایرانی استفاده می شود، البته پیش از این خرید پارچه ایرانی برای ما هزینه بیشتری نسبت به خرید پارچه از چین داشت به همین دلیل از پارچه چینی استفاده می کردیم ولی پس از افزایش قیمت دلار، قیمت پارچه چینی و ایرانی در یک سطح قرار گرفت که به همین جهت تصمیم به استفاده از پارچه ایرانی برای تولید پرچم گرفته شد.

این کارآفرین با بیان اینکه متاسفانه این شرکت در دیگر استان ها و شهرستان ها بیشتر از استان مرکزی شناخته شده است و حتی می توان ادعا کرد که این شرکت در خمین هم غریب است، اظهار کرد: در ابتدای تاسیس این شرکت، استقبال و همکاری بسیار خوبی از سوی مسئولین شهرستان با شرکت صورت گرفت، اما بیشترین سفارشات مربوط به سایر استان هاست.

این تولیدکننده با تاکید بر اینکه ۵۰ خانواده از محل فعالیت این شرکت ارتزاق می کنند و قطعا به دنبال رشد و توسعه هستیم، گفت: شعبه شهریار شرکت در زمینه تولید پرچم با استفاده از تکنولوژی دیجیتال فعالیت دارد که قطعا تنوع رنگ و طرح و سایز این پرچم ها بسیار زیاد است، اما ماندگاری پرچم هایی که به شکل دستی تولید می شود بسیار بالاتر است و در مقابل نور خورشید، باد و باران مقاوم است، به همین دلیل همچنان استقبال از این نوع پرچم بیشتر است و همواره تلاش داریم تا ایده های جدید در این حوزه اجرایی شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا