اقتصادی

ثبات نرخ گوشت قرمز در بازار

ثبات نرخ گوشت قرمز در بازار

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: با تدابیر وزارت جهاد مبنی بر واردات دام زنده، نرخ گوشت قرمز در بازار به ثبات رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی  تهران از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله با فرا رسیدن مهرماه به سبب بازگشایی مدارس و تخصیص درآمد خانوار به آن سمت، تقاضای چندانی در بازار گوشت وجود ندارد.

به گفته او اکنون هرکیلو شقه گوسفندی با نرخ ۴۷۰ تا ۴۸۰ هزارتومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود در خرده فروشی عرضه می شود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: عرضه دام داخل کماکان همانند سابق است و از طرفی بازار چندان پررونق نیست.

ملکی با اشاره به گفته های قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق گفته قائم مقام وزیر جهاد پیش بینی می شود که با تداوم واردات گوشت قرمز، وعده های آنها مبنی بر کاهش قیمت گوشت به نرخ سال قبل محقق شود.

وی کنترل قاچاق را راهی برای تنظیم بازار گوشت برشمرد و گفت: اگر جمعیت دامی کشور با جلوگیری از قاچاق، رفع ممنوعیت تردد دام از استان ها به تهران و ممنوعیت و محدودیت صادرات مدیریت شود، این میزان کفاف بازار داخل را می‌دهد.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا