اقتصادی

حجم صادرات نوشت افزار ایرانی/ لزوم افزایش سهم کالای ایرانی در بازار منطقه

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از کالاهای ایرانی و تولید محصولات فرهنگی و نوشت‌افزارِ با کیفیت داخلی با قابلیت رقابت در عرصه بین‌المللی تاکید کرد و گفت: حجم صادرات نوشت‌افزار ایرانی کمتر از ۳ میلیون دلار است که باید آن‌ را در بازارهای هدف افزایش دهیم.

به گزارش مجله ایرانی، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، عباس علی‌آبادی امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی، در مورد پیشرفت‌های صورت گرفته در کیفیت نوشت‌افزار و تنوع محصولات داخلی، گفت: باید شاهد تحولات بنیادی در حوزه نوشت‌افزار باشیم زیرا در دوره الکترونیکی هستیم و باید به سمت فراهم کردن ابزارهای الکترونیکی برای نوشت‌افزارهای مدرن پیش‌برویم.

وزیر صمت ادامه داد: در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم بگوییم نه‌تنها توانمندی تامین نیاز نوشت‌افزاری داخلی را داریم بلکه تامین کننده نیاز کشورهای همجوار هم می‌توانیم باشیم.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌هایی که در گذشته صورت گرفته، امروز به خوداتکایی در تامین نیازهای داخلی نوشت‌افزار دست یابیم، تاکید کرد: امروز می‌توانیم نیازهای بازار داخلی و بازارهای همسایه را در حوزه نوشت‌افزار تامین کنیم، اما به‌دنبال آن هستیم که تحولات و حرکت‌مان به سمت ابزارهای نوین در حوزه نوشت‌افزار باشد.

علی‌آبادی در ادامه با اشاره به اینکه حجم صادرات نوشت‌افزار ایرانی کمتر از ۳ میلیون دلار است که باید آن را در بازارهای هدف افزایش دهیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی باید نیازهای مورد نظرمان در حوزه نوشت‌افزار در بازارهای منطقه و بین‌المللی را شناسایی و سهم بازار کالای ایرانی را در این بازارها افزایش دهیم.

وزیر صمت با بیان اینکه امروز دنیا، دنیای وابسته به ابزارهای الکترونیکی است، گفت: باید به سمت تحول‌های نوین در این حوزه حرکت کنیم.

در ادامه وزیر صمت، ضمن بازدید از غرفه‌های نوشت‌افزار شرکت کننده در این نمایشگاه، بر موضوعاتی همچون «تاکید بر افزایش تولیدات فرهنگی داخلی»، «نبود بن‌بستی برای تولیدات داخلی خصوصا در حوزه نوشت‌افراز»، «ضرورت تلاش برای تولید بهترین برندها در حوزه نوشت‌افراز»، «نوآوری در تولیدات داخلی»، «بازاریابی برای محصولات ایرانی در بازارهای کشورهای همسایه و بین‌المللی» و «حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی که قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشند» تاکید کرد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا