نماد سایت مجله ایرانی

داودی: لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ خلاف برنامه هفتم است

داودی: لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ خلاف برنامه هفتم است

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ خلاف برنامه هفتم است، گفت: با این بودجه ارزش پول ملی کشور افت کرده و باعث ایجاد بحران‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش مجله ایرانی، یوسف داودی در جلسه علنی امروز به عنوان مخالف کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ گفت: روح لایحه بودجه خلاف برنامه هفتم توسعه است؛ دولت در لایحه برنامه هفتم به دنبال افزایش پلکانی مالیات بر ارزش افزوده بود که مجلس با آن مخالفت کرد حالا دولت در لایحه بودجه خواستار افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده شده است.

وی افزایش نرخ مالیات را خلاف شعار سال دانست و گفت: لایحه بودجه موجب نارضایتی اصناف و تولید کنندگان شده است. با این مدل اقتصادی بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده و روز به روز بیکاران در کشور بیشتر و بیشتر خواهند شد. با این بودجه فعلی ارزش پول ملی کشور افت کرده و باعث ایجاد بحران‌های اجتماعی خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید مصوب کنیم مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در خریدهای روزانه خود یک درصد مالیات بیشتر پرداخت کنند؟ برنامه هفتم توسعه سهم بهره‌وری ۴۰ درصد دیده شده اما در این بودجه بهره‌وری و مولدسازی دیده نشده است. تورم بالای ۴۰ درصد در مقابل حقوق‌های ۱۸ درصدی خلاف اصول اقتصادی است.

داودی اضافه کرد: در بودجه ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی نشده و در زمینه خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی پیش‌بینی‌های لازم صورت نگرفته و محصولات کشاورزی روی دست کشاورز خواهد ماند. در لایحه بودجه به دامداران و نهاده‌های دامی توجهی نشده که موجب کاهش دام کشور خواهد شد.

وی در پایان گفت: در بودجه برای بهبود معیشت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی پیش‌بینی‌های لازم صورت نگرفته است. مردم شیر را کیلویی ۳۰ هزار تومان و گوشت را بالای ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند که باعث کاهش شدید سرانه مصرف پروتئین در خانواده‌ها می‌شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل