عمومیمجله کسب و کار

درب اتوماتیک شیشه ای چشمی چه مزیتی دارد؟

کرکره اتوماتیک یکی از پرکاربردترین انواع درب های اتوماتیک شیشه ای در صنعت می باشد و ساده ترین نوع درب های پارکینگ و ورودی در مکان های پرتردد کرکره اتوماتیک می باشد که با درب اتوماتیک رولتی سفر خود را بسیار آسان خواهید کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، هنگامی که یک فرد (یا یک شی) به فاصله تعیین شده در کانال درب نزدیک می شود، درب بدون استفاده از دستگیره یا حتی کنترل از راه دور باز می شود. چشم خودکار سرعت حرکت را افزایش می دهد. این امر از تجمع جمعیت در ورودی مکان های پرتردد جلوگیری می کند و همچنین امکان عبور افراد را با کمترین تلاش و کوتاه ترین مکث فراهم می کند. بنابراین توصیه می کنیم از درب های اتوماتیک نوری برای افزایش سرعت و تسهیل حرکت استفاده کنید.

نحوه عملکرد چشم اتوماتیک

چشم ها به گونه ای عمل می کنند که وقتی رو به روی هم قرار می گیرند، پرتوهای نور مادون قرمز در مقابل در از خود ساطع می کنند و زمانی که مانعی بین چشم ها وجود دارد، ارتباط بینایی خود را تقویت می کنند. . کنترل اتوماتیک درب اتوماتیک مرکزی; ابزار دستور می دهد.

نحوه عملکرد این چشم در پلک به این صورت است که پلک در نقطه مادون قرمز قرار دارد یا از موقعیت طبیعی خود عقب می‌گردد و می‌تواند جهت را تغییر دهد (یعنی در بسته می‌شود، تغییر جهت می‌دهد و باز می‌شود).

این امر از ارسال یک خطر احتمالی به مدار کنترل و رها شدن ناخواسته درب جلوگیری می کند.

چرا گیت برقی با چشم محبوبیت دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، درب های اتوماتیک به صورت دیجیتال و الکترونیک وارد بازار شده اند که باعث شده افراد زیادی از این محصول خوششان بیاید، درب اتوماتیک برقی نیز می تواند برای افزایش ایمنی محیط استفاده شود، دیگر نگران ایمنی نباشید. محیط زیست، به ویژه در هر جایی که مغازه ها، ساختمان های تجاری و اداری نیاز به محافظت از نظر امنیتی دارند. این نوع درب اتوماتیک می تواند بسیار موثر باشد.

دیگر لازم نیست در را به صورت دستی باز و بسته کنید. با نصب دوربین مداربسته و سنسورها، درب به صورت خودکار باز و بسته می شود و چشم های دیجیتال مشابهی در بازار وجود دارد، معمولا مدل های دیجیتال دارای صفحه نمایشی هستند که به وضوح دور چشم را احاطه کرده است.

قسمت های مختلف پلک

فعال کننده:

به عنوان یک آشکارساز برای ارسال دستورات باز کردن درب به واحد کنترل درب استفاده می شود. آشکارسازهای مختلفی از جمله دستی (مانند پد لمسی، کنترل از راه دور، دکمه ها و سوئیچ ها) و خودکار (مانند سنسورهای حرکتی، فوتوالکتریک و سنسورهای دیجیتال برای تشخیص موانع) وجود دارد. آشکارسازهای مختلفی برای مواردی مانند کیفیت و شاتر (خودکار) در سراسر آن قرار داده شده است.

واحد کنترل:

این قلب سیستم درب است که شامل یک سوئیچ تایمر است. تنظیم سرعت فاصله بین بخش های درب

قسمت های مختلف پلک

مدیر:

محرک از نیروی موتور برای باز کردن درب استفاده می کند. قسمت متحرک درب باعث باز و بسته شدن آن می شود.

باندهای حسگر:

نوار سنسور (حسگر حضور) مسیر نهایی درب و لبه های آن را کنترل می کند. این موانع در صورت وجود تهدید یا حرکت آنها پس از بسته شدن درب باعث برخورد با فرد یا تجهیزات شود، بلافاصله متوقف می شوند.

دستگاه های امنیتی:

اپراتورهای نصب کرکره یا درب اتوماتیک طبق قانون موظفند از باز و بسته شدن درب و سایر خطرات مرتبط اطمینان حاصل کنند. در برخی موارد رعایت لبه جلویی بسته شدن درب کافی است. با این حال، در برخی موارد (به عنوان مثال، ساختمان هایی که عمدتاً توسط افراد مسن، افراد کم تحرک یا کودکان استفاده می شود) باید کل محوطه درب محافظت شود. بسیاری از سیستم های درب قدیمی را می توان با طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی مجهز کرد.

عناصر اصلی حفاظت از قسمت خطرناک درب که باید محافظت شود عبارتند از:

از یک سنسور برای جلوگیری از ضربه شدید در هنگام باز و بسته شدن استفاده کنید.

برای جلوگیری از برخورد و مزاحمت فاصله ایمن را رعایت کنید.

نیروی وارد بر در را محدود کنید.

سنسورهای کنترل درب و سنسورهای “سطح عملکرد c” برای دربهای استاندارد و سنسورهای “سطح عملکرد d” برای مسیرهای خروجی نیاز به امنیت بالایی دارند (طبق استاندارد EN ISO 13849-1).

تعمیر، نگهداری و بازرسی

طبق قوانین و مقررات، درب های اتوماتیک باید از نظر فنی و ایمنی توسط کارشناسان متخصص بررسی شوند. این قبل از اولین راه اندازی است، پس از آن حداقل یک بار در سال بازدید شود و در صورت نیاز بیشتر، علاوه بر بازرسی، نگهداری درب و نگهداری دریچه ها در مسیرهای فرار دو بار در سال توصیه می شود.

امکانات مناسب واقع شده است

هدف معماری در دسترس طراحی و ساخت ساختمان ها و سازه هایی است که هرکسی بتواند بدون کمک یا محدودیت از آنها استفاده کند. در سال های اخیر دسترسی برای همه حتی در ساختمان های مسکونی به یک امر عادی تبدیل شده است.تعداد افراد مسن در جامعه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از افراد می توانند و می خواهند در سنین پیری مستقل زندگی کنند.

به علاوه، دسترسی آسان به همه افراد در مراحل مختلف زندگی می تواند مزایای بی شمار دیگری را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، برای افرادی که به طور موقت بر اثر تصادف ناتوان می شوند، افرادی که کالسکه، چمدان یا کیف خرید دارند، خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند، یا افرادی که اغلب به صورت دستی درها را باز و بسته می کنند. و برای آنها سخت و غیرممکن است، کمک زیادی می کند، به همین دلیل است که پنجره های اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که راحتی هر چه بیشتر را برای کاربر فراهم کنند.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای می توان گفت:

• برای جلوگیری از اتلاف انرژی

• حفظ نظافت محیط زیست به دلیل عدم تماس افراد با شیشه

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

1. فقط در را بلغزانید

2. درب اتوماتیک تلسکوپی

3. درب اتوماتیک منحنی

4. درب اتوماتیک تاشو

5. درب اتوماتیک گردان

درب شیشه ای مستقل

درب به عنوان بخش اصلی و اتصال دهنده یک ساختمان یا مکان همواره مورد توجه مردم بوده است و به همین دلیل طراحی و توسعه آن از دوران باستان تا دوران معاصر دستخوش تغییرات زیادی شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کمک آن به جامعه بشری، درب ها شکل قدیمی خود را از دست داده اند و با تکامل طراحی آن ها به صورت خودکار در آمده اند. درب های اتوماتیک به درهایی گفته می شود که توسط اجسام و ابزاری که روی آنها قرار می گیرد باز می شوند. آنها به طور خودکار باز و بسته می شوند.

• درب های اتوماتیک بسته به نوع اپراتور و اجزای خاص مورد استفاده متفاوت است.

• دسترسی و خروج به دلیل باز و بسته شدن خودکار درب های اتوماتیک آسان است، این سهولت استفاده از درب های اتوماتیک امکان استفاده از آن ها را در بسیاری از مکان های عمومی می دهد. درب های اتوماتیک یک نوآوری پیشرفته هستند که در آن کارایی بالا، ایمنی، راحتی و طراحی در اولویت هستند.

درب اتوماتیک شیشه ای

متداول ترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای و پرطرفدارترین درب های موازی هستند که درب های اتوماتیکی هستند که ورود و خروج افراد را از طریق سنسورهایی که بالای درب قرار می گیرند کنترل می کنند (اطلاعات بیشتر در زیبادر).

درب شیشه ای این محصول به صورت کشویی باز و بسته می شود.

محبوب ترین درب های شیشه ای اتوماتیک هستند.

یکی از دروازه های خطی محسوب می شود.

بیشتر در مکان ها و مناطق شلوغ استفاده می شود.

باز و بسته شدن چنین درهایی به صورت کشویی است.

سنسورهایی در بالای درب های شیشه ای کشویی اتوماتیک نصب می شوند که دسترسی انسان را کنترل می کنند.

درب شیشه ای نوری

نصب درب های شیشه ای برقی در مکان های پرتردد برای کنترل رفت و آمد افراد با کاهش مصرف انرژی است. یکی دیگر از مزایای درب های شیشه ای برقی امنیت بیشتر است. درب شیشه ای برقی را می توان طوری تنظیم کرد که درب به طور خودکار از یک طرف در از طریق چشمی درب شیشه ای برقی باز شود و قفل شیشه ای برقی از طرف دیگر با کار دستی باز شود یا زنگ زدگی ایجاد شود. درب یکی از کاربردی ترین درب های اتوماتیک است.

اجزای درب شیشه ای برقی

اجزای درب شیشه ای برقی عبارتند از:

1. اپراتور 2. شیشه ایمنی 3. پوشش آلومینیومی یا فولادی بنا به درخواست خریدار. نمای بیرونی ساختمان شامل 1. موتور 2. قفل برقی 3. باتری 4. استابلایزر یا منبع تغذیه 5. مرکز کنترل و سایر اجزا می باشد. مهمترین قسمت درب شیشه ای برقی اپراتور درب شیشه ای است، درب های شیشه ای زیادی در بازار ایران وجود دارد، قیمت و کیفیت متفاوت است، تقریبا بالاترین قیمت درب شیشه ای متعلق به اپراتور آن است.

انواع درب های شیشه ای را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

1. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یا درب کشویی

2. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

3. درب اتوماتیک شیشه ای تاب

انواع درب های شیشه ای کاربردهای متفاوتی دارند پس با توجه به نیاز خود از یکی از آنها استفاده کنید.

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای

در بیشتر موارد از موتورهای تک فاز برای بازکردن دستگاه ها در واحدها استفاده می شود. موتورهای این درب باید به چپ و راست بچرخند. بنابراین با استفاده از یک موتور تک فاز با دو سیم پیچ موازی، می توان با حرکت دادن یک خازن به صورت سری در هر سیم پیچ، این کار را معکوس کرد. معمولا 4 سیم از ماشین خارج می شود که یکی به عنوان سیم زمین استفاده می شود و دو سیم دیگر به دو سر خازن متصل می شوند و سیم های مشترک هستند.

قیمت خودرو شیشه ای اتوماتیک به نوع خودرو بستگی دارد. تمام سیم های متحرک در انتها به پایانه های برق متصل می شوند. این موتورها از 50 وات تا 1000 وات تولید می شوند و برای درب های اتوماتیک در اندازه ها و وزن های مختلف مناسب می باشند. فقط دو خودرو از در استفاده می کنند، اما در غیر این صورت از یک موتور استفاده می کنند، در هنگام رانندگی باید توجه داشت که کار مداوم موتور در این دستگاه ها می تواند باعث ایجاد گرمای بیش از حد موتور شده و آن را از بین ببرد. بنابراین باید از باز و بسته کردن مداوم در خودداری کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مانند درب کشویی است، درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی برای دهانه های وسیع تری مناسب است که به آنها باز و بسته می گویند. درب های شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی را می توان به طور کامل باز کرد و نیمه باز و بسته کرد و برای همیشه باز و بسته شد.

این محصول که درب های تلسکوپی یا پله های اتوماتیک نامیده می شود از این حرکت (تلسکوپی) الهام گرفته شده و با قرار دادن درب های شیشه ای روی هم باز و بسته می شود. شیشه کشویی درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی تک درب نسبتا پیشرفته است.

فرآیند باز کردن درب شیشه ای جمع شونده اتوماتیک به این صورت است که وقتی سنسور درب شیشه ای درب را تشخیص می دهد اولین لت متحرک که در وسط در قرار دارد حرکت کرده و روی لت دوم قرار می گیرد سپس هر دو روی درب ثابت می شوند. . بزرگترین مزیت درب های شیشه ای جمع شونده اتوماتیک این است که سبک طراحی بیشترین فضای باز را به شما می دهد.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

علاوه بر خرید درب شیشه ای سفارشی از فروشگاه ها و شرکت های معتبر در این زمینه و تعمیر درب شیشه ای سفارشی، حتما با متخصص در این زمینه مشورت کنید. در واقع، اگرچه درب های استاندارد کیفیت بالایی دارند، اما نیاز به نگهداری منظم دارند. با پیشرفت تکنولوژی، انواع عینک به صورت دیجیتالی و الکترونیکی تولید و به فروش می رسد که با دید وسیع تری ایمنی محیط زیست را بهبود می بخشد. در حال حاضر افراد زیادی مایل به نصب انواع مختلف این محصولات با توجه به ویژگی های محیطی هستند، این درب ها باید مجهز به دریچه و سنسوری باشد که به صورت خودکار باز و بسته می شود. در کنار کرکره اتوماتیک کرکره های دیجیتال و معمولی در بازار موجود است.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا