اقتصادی

رشد ۱۳ درصدی صادرات و ۴۶ درصدی واردات در استان مرکزی

مجله ایرانی/مرکزی سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی از رشد ۱۳ درصدی در این حوزه نسبت به سال گذشته خبر داد.

روح الله غلامی در گفت و گو با مجله ایرانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۷۳ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است، ارزش این اقلام را ۸۵۱ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۱۳ دلار عنوان کرد.

سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی، انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی‌اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیرخشک صنعتی، شمش آهن و فولاد را از جمله بیشترین کالاهای صادر شده در این مدت و ۸۳ کشور جهان را مقصد این اقلام عنوان کرد.

به گفته وی، در این مدت ۶۹۸ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۴۶ دلار کالا به حجم ۲۴۰ هزار و ۹۰ تن از ۵۳ کشور جهان به استان وارد شده که از نظر وزنی ۷۵ درصد و از نظر ارزش ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه، اسانس‌های آرایشی بهداشتی، اجزاء و قطعات و ماشین‌آلات خط تولید از جمله کالاهای وارد شده به استان بوده است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا