اقتصادی

رویکرد وزیر صمت حمایت از واحدهای تولیدی با کاهش قطعی برق و گاز است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با گام های وزارت صمت شاهد کاهش قطعی انرژی در واحدهای تولیدی بوده که قطعاً در قیمت تمام  شده مصالح ساختمانی و تولید نیازهای کشور موثر خواهد بود.

به گزارش مجله ایرانی، محمدرضا رضایی کوچی ضمن تشریح جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: با توجه به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت مجاز به واردات ۴۰۰۰ خودروی سنگین راهسازی برای وزارت راه و شهرسازی شد. وزیر صمت این موضوع را در جلسه هیات وزیران مطرح کرده و مصوبه مربوطه نیز به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است. مسئولان سازمان راهداری نیز ثبت سفارش‌های خود را انجام دادند تا در شش ماه آینده حداقل ۴۰۰۰ خودروی سنگین راه سازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای توزیع میان شهرستان ها قرار بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع دیگری که در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت، وضعیت قطع برق و گاز واحدهای بزرگ تولیدی بود. با توجه به قانون جهش تولید مسکن که دولت را به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی مکلف کرده و بخشی از آن نیز به تولید مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد مرتبط می شود که به دلیل قطعی برق و گاز و تعطیلی کار واحدهای تولیدی قیمت تمام شده مصالح ساختمانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. لذا وزیر صمت به عنوان متولی صنعت به دنبال راهکارهایی برای کمک به واحدهای تولید بوده تا قطعی برق و گاز  به کمترین میزان خود برسد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحوزه تامین برق وزارت صمت با واحدهای بزرگ توافق کرده تا خودشان با کمک وزارت صمت و دریافت تسهیلات نیروگاه‌هایی تاسیس و برقشان را تامین و از شبکه سراسری جدا کنند. در  بخش تامین گاز نیز مقدماتی فراهم شده تا با کمک وزارت صمت به وزارت نفت تولید گاز برای سال آینده افزایش پیدا کرده تا شاهد کاهش قطعی گاز برای واحدهای تولیدی باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: رویکرد وزیر صمت برای حمایت از واحدهای تولیدی برای کاهش قطعی برق و گاز در سال آینده کمک کننده خواهد بود و امیدواریم شاهد کاهش در سال آینده قطعی انرژی در واحدهای تولید باشیم که قطعاً در قیمت تمام  شده مصالح ساختمانی و تولید نیازهای کشور موثر است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا