عمومیمجله کسب و کار

ساختمان سازی بر روی چه زمین هایی توصیه نمی شود؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در ساخت و ساز باید به آن توجه کنید، انتخاب زمین مناسب برای طراحی ساختمان است. به طور کلی باید بدانید که زمین های مختلفی برای ساخت ساختمان وجود دارد که دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند.

برخی برای ساخت ساختمان مناسب نیستند و برخی از کیفیت کافی برای طراحی ساختمان های مختلف بر روی آنها هستند. توجه داشته باشید که برای ساخت سازه های بتنی باید از بهترین تجهیزات برای مقاوم سازی ساختمان استفاده کنید و از بهترین سازندگان کمک بگیرید که لیست شماره تلفن سازندگان در آجر رو آجر در دسترس شماست.

اسپیسرها یکی از بهترین وسایلی هستند که برای ساخت خانه بسیار مفید هستند. فضاهای بتنی دارای ویژگی ها و الزامات خاصی هستند که قبل از خرید نیاز به اطلاعات زیادی در مورد خصوصیات و انواع آنها دارد. اسپیسرهای پلاستیکی یکی از بهترین اسپیسرهایی هستند که خواص خوبی دارند و کاربردهای ویژه ای از خود نشان می دهند.

برای ساخت ساختمان های مختلف، قبل از انتخاب تجهیزات ساختمانی باید انواع خاک را به خوبی بشناسید. ما چندین نوع خاک مورد استفاده برای ساخت و ساز ساختمان را معرفی می کنیم.

طبقه بندی تجربی انواع خاک برای ساخت و ساز

برخی از اصلی ترین و مهم ترین زمین هایی که در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر افراد بناهای مورد نظر خود را بر روی آن می سازند عبارتند از:

زمین های سد:

یکی از خاک هایی که برای ساخت انواع ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد خاک رسی است. این زمین ها به زمین های دارای خاک دستی نیز معروف هستند. مقاومت در این خاک ها کمتر از سایر گونه ها است. نیروی مجازی اعمال شده به آنها حدود 80 گرم بر سانتی متر مربع است.

باید به خوبی بدانید که این مکان های خالی گزینه مناسبی برای ساختن ساختمان های مختلف روی آن ها نیستند. بنابراین، شما نباید آنها را برای ساخت یک سازه بدون ایجاد فونداسیون انتخاب کنید. به طور کلی بسیاری از افرادی که این نوع زمین ها را برای ساخت بنا انتخاب می کنند باید به خوبی بدانند که نیاز به تاسیس دارند و ایجاد این مناطق باید بر اساس استانداردهای مشخص انجام شود.

خاک های شنی:

خاک شنی یک گزینه ایده آل برای ساختمان های سبک وزن است. این خاک می تواند تا 12 کیلوگرم در سانتی متر را تحمل کند. برخی از انواع سواحل شنی خاک چسبناکی دارند که نمی تواند بیش از 500 گرم وزن را تحمل کند.

باید به خوبی بدانید که در این نمونه خاک باید فونداسیون یک ساختمان سبک را طبق استانداردهای مشخص شده انجام دهید و برای یک ساختمان بزرگ بر اساس مطالعه ای خاص یک محاسبه دقیق مکانیکی انجام دهید.

جای خوب برای ساخت و ساز

بدون سندی:

خاک های رسی شنی به گونه ای فشرده می شوند که ذرات ریز آنها به بهترین وجه فضاهای بین دانه ها را پر کرده و ساختار متراکمی را تشکیل دهند.

برای ساخت و ساز باید مطمئن باشید که این زمین ها بهترین زمین هایی هستند که می توانید انتخاب کنید. مقاومت مجاز در هر سانتی متر از این زمین ها 5 کیلومتر است. بسیاری از سازندگان این زمین ها را برای ساخت خانه انتخاب می کنند.

خاک رس:

خاک های رسی به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از آنها زمین های خشک و دیگری بیشتر زمین های رسی است. خاک های رسی خشک دارای فشار 5 کیلومتر بر سانتی متر هستند، اما خاک های مرطوب به دلیل آب زیاد، تحمل بیش از یک سانتی متر را ندارند.

برای انتخاب این اراضی برای توسعه، باید به بهترین شکل ممکن توسعه یابد. مقاومت زمین مجاز برای ساختمان های مختلف تقریبی است. پس از همه، تعیین مقاومت مجاز به عوامل بسیاری بستگی دارد.

به طور کلی برای انتخاب این زمین ها برای ساخت و ساز باید با افراد متخصص در زمینه سازه های ساختمانی مشورت کرد تا تمام نکات مورد نیاز را به شما بگویند. در این صورت می توانید با خیال راحت بسازید.

اطلاعات بیشتر: https://ajorroajor.com

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا