اقتصادی

صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر آزاد شد

مجله ایرانی/خوزستان سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان از آزادسازی صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در کلیه صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر از امروز تا اطلاع ثانوی خبر داد.

فلامرز مزارعی در گفت‌وگو با مجله ایرانی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، اظهار کرد: صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در کلیه صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر با استفاده از شیوه‌های صید مجاز از امروز (یکشنبه ۲۵ تیر) تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان در خلیج فارس و دریای عمان و اهمیت پایداری صید و صیادی برای نسل آینده، افزود: بدون شک کنترل و ممانعت از صید غیرمجاز نیازمند همکاری بیش از پیش صیادان، تعاونی‌های صیادی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط بوده و این اقدام برای پایداری این سرمایه ملی ضروری است.

مزارعی تصریح کرد: ماهی حلوا سفید یا به اصطلاح محلی “زبیدی” یکی از ماهیان باارزش شیلاتی و اقتصادی در آب‌های جنوبی ایران به شمار می‌رود که به دلیل ارزش تجاری و تقاضای مصرف بالا در دهه‌های اخیر تحت فشار صیادی زیادی قرار گرفته است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا