اقتصادی

عبور کریدور بین‌المللی چین به اروپا از طریق ایران

کشورهای آسیای مرکزی توافقنامه کریدور جدید چین به اتحادیه اروپا از طریق ایران را امضا می‌کنند.

به گزارش مجله ایرانی به نقل از بیزنس، سرویس مطبوعاتی وزارت حمل و نقل ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای آسیای مرکزی در حال کار بر روی امضای توافقنامه ایجاد کریدور حمل و نقل و ترانزیتی جدید چین از طریق خاک ایران به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد که مذاکرات بین نمایندگان آژانس‌های حمل و نقل و راه آهن قزاقستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه به ابتکار طرف ازبکستانی از طریق لینک ویدیویی انجام شد.

در این بیانیه آمده است که در این نشست موضوعات مهم مربوط به امضای توافقنامه ایجاد کریدور حمل و نقل بین المللی «چین، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران، ترکیه و اروپا» مورد بحث قرار گرفت.‌

شرکت‌کنندگان در این نشست بر این عقیده بودند که ایجاد کریدور حمل و نقل بین‌المللی جدید منافع همه طرف‌های آن را تامین می‌کند و امکانات جدیدی را برای گسترش رفت و آمد ترانزیتی و روابط تجاری بین کشورها برای آنها فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا