اقتصادی

فعالیت با ظرفیت اسمی نیازمند راه‌اندازی فولادسازی است

مجله ایرانی/خوزستان مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اقدامات سه ماهه ابتدایی امسال این شرکت را تشریح کرد و گفت: برای فعالیت شرکت با ظرفیت اسمی نیازمند راه‌اندازی فولادسازی هستیم.

علی محمدی در گفت و گو با مجله ایرانی، با اشاره به عملکرد سه ماهه شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان در سه ماهه ابتدایی امسال عملکردی قابل قبول در حوزه توسعه فناوری داشته و در بحث توسعه فناوری توانسته تندیس سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران و پنجمین نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری‌های وابسته را به دست آورد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان طی سالیان گذشته با تولید انبوه ورق‌های فولادی API، علاوه بر بومی سازی و قطع وابستگی به واردات این محصولات، نقش به سزایی در اجرای ابر پروژه‌های ملی داشته است.

محمدی عنوان کرد: مجموعه مدیریتی این شرکت در کنار پروژه‌های توسعه‌ای، نگاه ویژه‌ای به کارکنان به عنوان مهمترین منابع سازمان دارد تا زمینه‌ای برای بهبود فرآیندها و در نتیجه رشد بهره‌وری شرکت مهیا شود. در این زمینه متخصصان جوان این مجموعه با وجود عدم دسترسی به تکنولوژی تولید برخی محصولات استراتژیک، توانستند این محصولات را تولید کنند و اکسین را به نقطه‌ای برسانند که مورد توجه صنایع راهبردی کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به همین جهت سال ۱۴۰۲ در موضوع نیروی انسانی برنامه‌های متناسب با جایگاه کارکنان پیش‌بینی و اجرا و مواردی دیگر نیز در دست اقدام است. در این زمینه موضوع تامین مسکن کارکنان از جمله موارد بسیار مهم است که در این باره اقدامات خوبی انجام شده و در آینده شاهد فعالیت تعاونی مسکن کارکنان شرکت فولاد اکسین خوزستان خواهیم بود.

ثبت ۲ رکورد تولید در ۲ ماه متوالی

محمدی از ثبت ۲ رکورد تولید در ۲ ماه متوالی خبرداد و گفت: ثبت رکورد تولید ماهانه ۷۶ هزار و ۳۷۰ تن ورق فولادی در فروردین ماه و ثبت تولید ۷۸ هزار و ۳۱۸ تن در اردیبهشت‌ماه از دیگر موفقیت‌های شرکت بود.

وی ادامه داد: همچنین انعقاد قرارداد فولاد اکسین خوزستان و شرکت مهندسی و توسعه گاز به ارزش مالی ۵۰۰ میلیون دلار به منظور خرید انحصاری ۵۰۰ هزار تن ورق فولادی از دیگر اقدامات انجام شده در طول سه ماه ابتدایی امسال است.

محمدی با بیان اینکه برای فعالیت شرکت با ظرفیت اسمی نیازمند راه‌اندازی فولادسازی هستیم، افزود: در حال حاضر شرکت ۷۰۰ هزار تن سالانه تولیدات ورق فولادی دارد. در حالی که ظرفیت اسمی کارخانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن بوده و تنها با اجرای طرح توسعه مجتمع فولادی این مهم محقق خواهد شد که کلنگ زنی این طرح همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان صورت گرفته و ان‌شالله با حمایت‌های سهامداران این شرکت در آینده نزدیک شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان کرد: کلنگ زنی پست برق داخلی و کلیدخانه ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت شرکت فولاد اکسین خوزستان به منظور تامین برق کارخانه از دیگر اقدامات توسعه در این شرکت است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف شرکت فولاد اکسین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: ساخت و ارسال ورق‌های فولادی برای احداث و تکمیل پل عنافچه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار شرکت فولاد اکسین خوزستان جهت کمک به مردم استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی قرار دارد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا