نماد سایت مجله ایرانی

قوانین ورود به فرودگاه کانادا

?مهاجرت یکی از پر چالش ترین تصمیم های زندگی هر فرد میتواند باشد و اگر مسیر پیش رو مبهم باشد زمینه استرس مضاعف را برای فرد ایجاد میکند. سعی دارد با در اختیار گذاشتن اطلاعات بروز، مسیر مهاجرتی شما را روشن و آسان تر کند.

مالیات | موبایل

?یکی از مهم ترین سوالات که میتوان به آن اشاره کرد این است که چه اقداماتی را موقع ورود در فرودگاه کانادا باید انجام دهیم؟

در این مقاله سعی داریم نکات مهم این موضوع را با شما درمیان بگذاریم ()

هنگام ورود به کانادا اولین مرحله مربوط به دکلریشن فرم () است که با استفاده از دستگاه های موجود در فرودگاه هر شخص باید بطور مجزا پر کند. این فرم مربوط به اقلام ممنوعه همراه مسافر میباشد.

با استفاده از دستگاه شما پاسپورت خود را اسکن میکنید سپس از شما یک عکس گرفته میشود و پروسه شروع میشود تا اقلامی را که به همراه دارید را اظهار کنید.

در مرحله دوم، با آفیسر مرزبانی رو به رو میشویدکه فرآیند این مرحله به این صورت میباشد:

۱- خوش آمدگویی؛
۲- درخواست پاسپورت و مدارک مسافرتی؛
۳- چک کردن مدارک شما و خانواده شما؛
۴- سوال در مورد سلامتی فعلی شما و اگر دارای بیماری خاصی هستید باید بیان کنید؛
۵- سوالاتی که مشابه در فرمهای اپلیکیشن مثل:
۵.۱ آیا در این سفر همراه هم داشتید؟
۵.۲ در کشورتان سابقه کیفری داشتید؟
۵.۳ چه مدت برنامه ریزی کردید در کانادا بمانید؟
۵.۴ میزان پول که به همراه خود دارید، چقدر است؟
۵.۵ آیا قبلا کانادا آمده اید و چرا کانادا را ترک کردید؟

همچنین مصاحبه دیگری هم وجود دارد که در اکثر پورتها همان آفیسر اول است و در این بخش از شما دیکلریشن فرم را درخواست میکند تا لیست اقلامی را که به همراه دارید بررسی کند.

سوالات احتمالی:
۱. چه چیزی با خودتان آورده اید
۲. گیاه یا حیوان زنده (pet) همراه خود دارید؟
۳. گوشت یا مواد لبنی همراه خودتان آوردید؟
۴. میوه و سبزیجات تازه به همراه دارید؟

در مرحله بعدی، اگر بار اول است به کانادا وارد میشوید و دارای ویزای تحصیلی یا کاری هستید، باید به قسمت مهاجرت(IRCC) بروید و افیسر مهاجرت بعد از چک کردن مدارک شما، برای شما استادی پرمیت یا ورک پرمیت (بسته به نوع ویزا) صادر میکند.

???چنانچه با ویزای تحصیلی وارد میشوید بعد از صدور استادی پرمیت حتما چک کنید که در پایین صفحه اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته قید شده باشه.

و در آخر سعی کنید که پاسخ غلط و اطلاعات غلط به هیچوجه ارائه ندهید و آرام و ریلکس باشید. آفیسرها خستگی شما را درک میکنند و برخورد خیلی خوبی با شما خواهند داشت.

لینکهای مفیداز قرن بیستم میلادی فرودگاه‌ها شروع به ایجاد زیرساخت‌هایی برای پروازهای بین‌المللی کردند. در حال حاضر حدود 1200 فرودگاه بین‌المللی وجود دارند که از طریق آن‌ها، سالانه نزدیک به 2 میلیارد مسافر بین‌المللی و 50 میلیون تن بار جابه‌جا می‌شوند.

هر فرودگاه بین‌المللی قوانین خاص خود را دارد و مسافران در پروازهای خارجی باید بدانند که چه نکاتی را رعایت کنند و چه چیزهایی را می‌توانند ببرند یا نباید ببرند. هر چه اطلاعات مسافران در این زمینه بالاتر باشد، استرس و نگرانی تا حد قابل‌توجهی کم می‌شود.

فرودگاه کشور کانادا نیز برای مسافران بین‌المللی خود قوانینی برای حمل بار مجاز و غیرمجاز وضع کرده است. هدف از این مقاله نیز دادن اطلاعات بیشتر در مورد قوانین فرودگاهی کانادا است. تا انتها با تراست همراه باشید.

چک لیست عزیمت به کانادا

راهنمای تازه واردان استان آنتاریو

راهنمای تازه واردان استان آلبرتا

همان‌طور که می‌دانید پروازهای خارجی سطح بالاتری از امنیت را نسبت به پروازهای داخلی می‌طلبند. به همین علت، حمل بعضی از اقلام به‌طورکلی در فرودگاه‌های بین‌المللی ممنوع است.

وسایلی مانند مواد آتش‌زا، سریع الاشتعال، انواع اسپری خوشبوکننده، پاک‌کننده، اسپری‌های اشک‌آور، دفاع شخصی، سرکه، آبلیمو و اسید به کشور کانادا ممنوع است.

وسایلی نیز هستند که می‌توانید آن‌ها را در چمدان بگذارید و تحویل قسمت بار بدهید. از این وسایل می‌توان به چاقو، اشیا تیز و برنده، بطری شیشه‌ای و اشیای مشابه، انواع ابزارآلات مانند چکش، پیچ‌گوشتی و آچار اشاره کرد.

همچنین اسلحه اسباب‌بازی یا واقعی، حتی با داشتن مجوز حمل باید به قسمت حمل بار تحویل داده شود. در ادامه در مورد قوانین فرودگاهی کانادا و مقدار مجاز هر بار بیشتر توضیح داده می‌شود.

اجازه ورود

همان‌طور که می‌دانید کانادا در ایران سفارت ندارد و هیچ پروازی از کشور ایران مستقیم به کانادا انجام نمی‌شود. درنتیجه، مسافران باید از کشورهای همسایه مانند قطر یا ترکیه استفاده کنند که مشهورترین این ایرلاین ها، ایرلاین ترکیش و قطر است.

اگر می‌خواهید با هواپیمای قطر ایرویز به کانادا پرواز کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

مسافرانی که اجازه ورود به کانادا دارند

یکی از قوانین فرودگاهی در مورد تست کرونا است. اگر مسافران جزو یکی از دسته‌های زیر باشند و دو هفته قبل از پرواز، تست کرونا آن‌ها منفی باشد، می‌توانند وارد کانادا شوند.

برای محدودیت‌های مربوط به سفر به کانادا در دوران کرونا این را مشاهده کنید.

وسایل مجاز و مقدار قابل‌ حمل

بیشتر بخوانید: و

کارت اظهارنامه گمرکی

یکی از قوانین فرودگاهی مربوط به لیست مواردی است که مهاجران می‌توانند به کانادا ببرند یا ورود آن‌ها ممنوع است و به کارت اظهارنامه گمرکی شهرت دارد.

این کارت در پایان پرواز به کانادا به مسافران داده می‌شود تا آن‌ها در این کارت مشخصات شخصی و اطلاعات سفر خود را بنویسند و به وسایلی اشاره کنند که با خود به کانادا می‌برند.

نکات زیر را در مورد این کارت به یاد بسپارید.

مواردی که در گیت فرودگاه از طرف بازرسان فرودگاه‌ ها مورد بررسی قرار می‌ گیرند

هر شخصی هنگام رد شدن از گیت امنیت فرودگاه حتی بدون داشتن مشکلی، ناخودآگاه احساس استرس و دل‌شوره می‌کند. در این بخش از مقاله راهکارهایی درباره رد شدن از قسمت امنیت فرودگاه را شرح می‌دهیم.

از طرفی می‌توانید زیورآلات و جواهرات همراه خود را در جیب لباسی بگذارید که بر تن دارید، زیرا درهرصورت فلزیاب گیت آن‌ها را تشخیص خواهد داد. همچنین می‌توانید به‌راحتی با نشان دادن آن‌ها به مأموران از گیت رد شوید.

عملکرد گیت فلزیاب این‌طور است که این گیت از طریق ایجاد میدان‌های مغناطیسی کوچک هر نوع فلزی را با تفاوت انعکاس امواج بازگشتی از فلزات و آلیاژها شناسایی می‌کند و تصویر آن‌ها را در مانیتور بازرسی نشان می‌دهد.

سخن نهایی

در این مقاله در مورد قوانین فرودگاهی کانادا اطلاعاتی داده شد و همان‌طور که متوجه شدید مهم‌ترین قانون در مورد وسایل مجاز و غیرمجاز برای حمل به داخل کابین یا حمل به‌وسیله چمدان است. درنتیجه، مسافر باید در مورد وسایلی که می‌خواهد با خود حمل کند دقت کند تا با مشکل روبرو نشود.

همچنین اگر در مورد قوانین فرودگاه کانادا اطلاعاتی بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از گروه‌های مهاجرتی مانند گروه تراست کمک بگیرید. این گروه با داشتن متخصصان با تجربه و با سابقه، در این زمینه می‌تواند به مهاجران عزیز کمک کند.

خدمات موسسه تراست برای مهاجرت

تمامی پرونده های مهاجرتی موسسه تراست تحت نظارت مستقیم شروین مدنی، وکیل ارشد موسسه انجام می شود.

شروین مدنی وکیل ارشد موسسه تراست

خدمات موسسه مهاجرتی تراست

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت کاری به کانادا
مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

سوالات متداول

بیشتر قوانین فرودگاهی کانادا روی چه چیزهایی تأکید دارد؟

فرودگاه کانادا قوانین بسیاری را برای مسافران بین‌المللی وضع کرده است که از مهم‌ترین قوانین می‌توان به مقدار وسایل مجاز و غیرمجاز، مسیر ورود به کانادا اشاره کرد.

چه وسایلی را نمی‌توان به کانادا برد؟

وسایل اشتعال‌زا، منفجره و حتی چوب‌های اسکی

ده هزار دلاری که می توانیم در زمان ورود به کانادا همراه خود داشته باشیم، چطور محاسبه می شود؟

مجموع ارزش سکه، طلا، جواهرات، پول نقد، ارز کانادا، ارز کشورهای دیگر و حتی ریال ایران برای همه اعضای خانواده، باید ۱۰ هزار دلار شود. یعنی این ۱۰ هزار دلار، به ازای هر فرد نیست.
در صورتی که فکر می کنید تمام دارایی های شما که ارزش مادی دارند بیشتر از ۱۰ هزار دلار هستند، حتما آن ها را اعلام کنید و هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. چون نه مالیات دارند و نه هیچ چیز دیگر.

اگر بخواهیم در زمان کرونا به کانادا برویم باید چه تستی را انجام دهیم؟

مهم‌ترین تستی که مسافر باید انجام دهد، تست PCR است.

اگر بخواهیم از ایران وارد کانادا شویم، از چه ایرلاین هایی می‌توان استفاده کرد؟

همان‌طور که می‌دانید سفارت کانادا در ایران بسته‌شده است و پرواز مستقیم به کانادا ندارد؛ بنابراین، مسافران عزیز می‌توانند از ایرلاین های قطر یا ترکیش ایرلاین استفاده کند.

حداکثر بار مجاز برای سفر به کانادا چقدر است؟

حداکثر بار مجاز برای سفر به کانادا حدود 30 کیلوگرم است.

جریمه اضافه‌بار در سفر خارجی چقدر است؟

میزان جریمه در هر ایرلاینی متفاوت است، اما به‌طورکلی برای کشور کانادا یا آمریکا اگر اضافه‌بار داشته باشید
(1 کیلو یا 23 کیلو) آن‌ها مقدار جریمه مربوط به اضافه‌بار 23 کیلوگرمی را خواهند گرفت.

شخصی به من چمدانی داده و گفت آن را به کانادا ببرم، آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟

بله؛ اما باید دقت کنید وقتی کالای شخصی را به فرودگاه می‌برید انگار آن کالا متعلق به شما است. درنتیجه، باید حتماً از وسایل داخل چمدان اطلاع داشته باشید تا بتوانید به سوال افسر فرودگاه پاسخ دهید.

آیا می‌توان خشکبار را به کانادا برد؟

بله. البته نباید به‌اندازه‌ای باشد که جنبه تجاری به خود گیرد.

آیا می‌توان سگ و گربه را به کانادا برد؟

بله. البته به داخل کابین نمی‌توان برد، اما جای خاصی برای حمل حیوانات در نظر گرفته‌شده است. همچنین یکی از شرایط حمل آن داشتن گواهی زدن واکسن هاری به سگ از 12 ماه قبل است.

چه مقدار پول می‌توانم همراه خود به کانادا ببرم؟

می‌توانید حدود 10 هزار دلار کانادا با خود حمل کنید. همچنین حتماً باید آن را در کارت اظهارنامه گمرکی قید کرده باشید.

صرافی ایزدی٬ ارائه دهنده انواع خدمات ارزی و حواله به ایران از کانادا به ایرانیان در سراسر دنیا٬ بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال، با صرافی ایزدی٬ دریافت اطلاعات بیشتر با ما ارتباط تماس بگیرید

 

خروج از نسخه موبایل