اقتصادیعمومیمجله کسب و کار

محوطه سازي طراحی باغ ویلا 500 متری

ایده پردازی و طراحی اولیه باغ ویلا

همانطور که در طراحی فضای سبز توضیح دادیم، قبل از اجرای هر پروژه ی نیاز به طراحی و پلن داریم. فرقی نمی کند که قصد اجرای یک ویلای سنتی را دارید یا علاقمند به ویلای مدرن هستید، در هر صورت طراحی لازمه ی شروع پروژه و ساخت باغ ویلا است.

در طراحی داخلی خانه ویلایی ما در باغ گستر با مواردی مواجه شده ایم که افراد به صورت تجربی شروع به ساخت ویلا می کنند اما در نهایت با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه می شوند. طراحی باغ ویلا 500 متری که توسط مجموعه ای متخصص و باسابقه انجام شود تضمین کننده ی اجرای بی نقص است.

پلان باغ 500 متری | ‬‎طراحی باغ ویلا سنتی | ‫‬عکس باغ ویلا 500 متری

وظایف طراح فضای سبز

دکوراسیون داخلی مغازه با ام دی اف: یم طراحی محوطه و فضای سبز، از ابتدای پروژه با مشاوره و راهنمایی تخصصی، در کنار شما خواهد بود. در واقع قبل از ورود به مرحله ی ساخت و ساز و عملیاتی کردن پروژه، تحقیقات و جمع آوری اطلاعات را انجام می دهند. با این اطلاعات و مشورتی که با شما به عنوان کارفرما انجام می شود، ایده پردازی مناسب، ایده آل و صحیح صورت می گیرد و طراحی آغاز می شود.

 قیمت طراحی داخلی مسکونی: یک تیم حرفه ای و متخصص، محوطه سازی را براساس موقعیت مکانی زمین انجام می دهد. به این معنی که طراحی باغ ویلا 500 متری در اصفهان با طراحی باغ ویلا در شمال کشور متفاوت است. تیم طراحی، باید توانایی ایده پردازی و طراحی در شرایط مختلف را داشته باشد. در کل نمی توان یک طرح را برای پروژه های مختلف استفاده کرد و نیازی به طراحی و پلن جداگانه برای هر زمین است.

محوطه سازی باغ ویلا 500 متری

محوطه سازی زمین مهم ترین بخش از طراحی باغ ویلا است. در طراحی ویلای 500 متری باید از تمامی فضای موجود برای محوطه سازی استفاده کرد. البته نباید طراحی به گونه ای باشد که محوطه بیش از حد شلوغ باشد و احساس بی نظمی به بیننده بدهد. همه ی کارفرماها به دنبال طراحی و اجرای باغ ویلایی هستند که در عین زیبایی، فضایی آرامش بخش را برای آنها تداعی کند. به همین دلیل است که طراحی محوطه ی ویلا و فضای سبز آن اهمیت فراوانی دارد. در محوطه سازی، ساختمان ویلا و المان های فضای بیرونی لحاظ می شود که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها می پردازیم:

  • طراحی ساختمان ویلا

در طراحی باغ ویلا 500 متری و محوطه سازی زمین، طراحی ساختمان ویلا باید به شکل ویژه ای لحاظ شود. در حقیقت ساختمان ویلا و جلوه ی نهایی آن در نتیجه ی پروژه تاثیر فراوانی خواهد داشت. سبک کلی طراحی باغ ویلا که می تواند کلاسیک، روستیک، مدرن و … باشد تا حد زیادی نعیین کننده نمای ویلا است. تیم باغ گستر با در نظر گرفتن سبک طراحی، سلیقه ی کارفرما و اصول طراحی ساختمان اقدام به ایده پردازی و طراحی می نماید که که در نهایت نتیجه ی دلخواه و استانداردی را به ارمغان می آورد.

  • محوطه سازی با آب در باغ ویلا

معمولا زمانی که صحبت از بکارگیری عنصر آب در طراحی فضای سبز ویلا می شود، استخر اولین گزینه ای است که به ذهن همه می رسد. اما طراحی و ساخت استخر تنها روش محوطه سازی با آب نیست. ممکن است فضا و امکانات کافی برای ساخت استخر در تمامی زمین ها نباشد. اما نمی توان جذابیت عنصر آب را در طراحی فضای سبز نادیده گرفت. روش های مختلف دیگری هم وجود دارد که می توان از این عنصر در فضای بیرونی ویلا بهره برد.

  • طراحی حوضچه در باغ ویلا 500 متری

حوض و حوضچه یکی از المان های محوطه سازی است که در طراحی ایرانی از گذشته تا کنون محبوب بوده است. با توجه به سبک کلی طراحی باغ ویلا، طراحی حوضچه انجام می شود. درون آن نیز می توان از ماهی و نیلوفرهای آبی استفاده کرد تا جذابیت حوضچه چندبرابر شود. همچنین می توان آبشاری را برای آن طراحی کرد تا صدای جریان آب فضایی آرامش بخش را تداعی کند.

  • طراحی آبنما برای محوطه ویلا

آبنما یا فواره یک المان جذاب در محوطه سازی زمین 500 متری است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. براساس بودجه ی کارفرما می توان طراحی های مختلفی را برای آبنما در نظر گرفت. علاوه بر طراحی صحیح، انتخاب محل آبنما نیز باید به گونه ای باشد که آن را به نقطه ی کانونی در طراحی تبدیل کند.

اگر می خواهید در محوطه ی ویلای خود جلوه ی بیشتری از طبیعت را نمایان کنید، جوی آب را در نظر داشته باشید. طراحی جوی آب که از میان المان ها و پوشش گیاهی محوطه عبور می کند نمایی زیبا به ویلا می بخشد. بخصوص در طراحی روستیک یا روستایی وجود جوی آب در محوطه می تواند الهام بخش خوبی از طبیعت باشد.

  • طراحی باربیکیو در باغ ویلا 500 متری

باربیکیو یکی از روش های پخت و پز است. به دستگاهی که برای این کار استفاده می شود نیز باربیکیو می گویند. معمولا افراد به طبخ غذا در دل طبیعت علاقمند هستند. برای این منظور ساخت باربیکیو می تواند ایده‌ای عالی برای تحقق بخشیدن به آن باشد. همچنین با طراحی یک فضای نشیمن در نزدیکی آن محلی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی خواهید داشت.

آلاچیق ها نیز در طراحی فضای سبز باغ ویلا جایگاه ویژه ای دارند. امروزه در طراحی و ساخت آلاچیق علاوه بر چوب از متریال های دیگری مانند شیشه نیز استفاده می‌شود. این نوع طراحی برای باغ ویلاهای مدرن توصیه می شود. طراحی آلاچیق در یک گوشه ی دنج از محوطه می تواند نقطه ی کانونی در طراحی باغ ویلای 500 متری باشد.

  • طراحی فضای سبز باغ ویلا 500 متری

طراحی فضای سبز بخشی از محوطه سازی ویلا است. در طراحی فضای سبز کاشت درخت، درختچه، گل و بوته ها در نظر گرفته می شود. انتخاب پوشش گیاهی براساس نیاز کارفرما و همچنین در نظر گرفتن اقلیم و شرایط خاک منطقه صورت می گیرد. بهتر است در انتخاب درخت و گل های محوطه از نظر کارشناسان این حوزه اسنفاده کنید تا زیبایی محوطه ی ویلا چند برابر شود. تیم طراحی فضای سبز باغ گستر در این زمینه می تواند بهترین مشاور و راهنمای شما باشد.

سخن آخر

طراحی باغ ویلا 500 متری که شامل طراحی ساختمان و نمای ویلا و محوطه ی آن می باشد با ایده های مختلفی قابل انجام است. آنچه اهمیت دارد این است که نیازهای شما برآورده شود و اگر قصد فروش باغ ویلا را دارید بتواند نظر خریدار را جلب کند. پس مهم است که طراح نیازها و خواسته های افراد را بشناسد و آنها را در ایده پردازی و طراحی اعمال کند.

توجه کنید که طراحی به ایده پردازی برای گل و گیاه و المان ها ختم نمی شود و باید نگاه تخصصی به نورپردازی و سایر تجهیزات و تاسیسات داشته باشید تا بتوانید یک باغ ویلای بی نقص و استاندارد را به مرحله ی اجرا برسانید. پس همکاری با یک تیم های حرفه ای طراحی  و اجرا، سرمایه گذاری ایده آلی است که نتیجه ی آن را در آینده ی نه چندان دور مشاهده خواهید کرد.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا