عمومیمجله کسب و کار

مراقبت بعد از هایفو صورت

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت

هایفو یا همان ” امواج متمرکز اولتراسوند با شدت بالا” یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که پوستشان مقداری چروک افتاده یا روند پیری در آن‌ها شروع شده. درمان با هایفوتراپی برای بازگرداندن پوست نرم‌تر و صاف‌تر استفاده می‌شود، در ادامه توضیحاتی راجع به مراقبت قبل از هایفوتراپی صورت می‌پردازیم. هایفوتراپی صورت یک روش بدون درد و غیرتهاجمی است (non invasive) و به جوانسازی پوست صورت کمک می‌کند. تنها اتفاقی که بعد از هایفو می‌افتد وجود پوستی سالم و نرم و لطیف است که بعد از چند ماه این صاف شدن پوست صورت بیشتر و بیشتر می‌شود تا به اوج خود برسد. با اینکه هایفوتراپی صورت یک روش بسیار ایمن و غیر تهاجمی است اما باز هم بهتر است مراقبت های قبل از انجام آن و مراقبت‌هایی بعد از انجام آن صورت گیرد تا عوارض احتمالی آن به حداقل خود برسد.

تغییرات بعد از هایفو | شستن صورت بعد از هایفو | عکس قبل و بعد هایفو

چرا مراقبت بعد از هایفوتراپی صورت ضروری است؟

اگر تاکید زیاد متخصصان زیبایی و پوست شما را از انجام هایفوتراپی صورت می‌ترساند باید بگوییم که بر خلاف تصور شما بیشترین دلیل این تاکید برای این است که بیشتر پاسخ به زیبایی برای شما به وجود آید. عوارضی مثل هایپرپیگمنتیشن (تیره‌تر شدن پوست) معمولا در نتیجه عدم مراقبت‌ بعد از هایفوتراپی صورت است. در ضمن علاوه بر این که مراقبت بعد از هایفوتراپی صورت برای پوست شما ضروری است و باید روال مراقبت از پوست را رعایت کنید تا تمیزی و سلامت پوست خود را تضمین کنید. همچنین چه بعد از هایفو چه قبل از آن یا به طور کلی در هر شرایطی توصیه می‌شود که از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید استفاده کنید.

دلیل اهمیت بسیار زیاد مراقبت های بعد از هایفو، عوارضی است که ممکن است پس از درمان هایفو ایجاد شود. بنابراین، برای افزایش اثربخشی این روش، لازم است که مراقبت های بعد از هایفو صورت را دنبال نمایید. اهمیت ندادن به این مراقبت ها ممکن است منجر به هایپرپیگمنتیشن شود.

1- عدم مشاهده عوارض جانبی شدید

احتمال مشاهده عوارض جانبی و مشکلات بسیار شدید روی پوست بعد از هایفوتراپی بسیار کم است. با این وجود بعد از جلسه هایفو صورت حتما باید دستورالعمل های مراقبت از پوست که توسط متخصص برای شما توضیح داده می شود را رعایت کنید تا از بروز عوارض جانبی جلوگیری شود. بعد از تمام روشهای جوانسازی مانند کشیدن پوست با HIFU مشاهده عوارض جانبی مانند تورم، قرمز شدن یا حتی کبودی می تواند طبیعی باشد. هر چند بعد از هایفوتراپی شدت عوارض جانبی بسیار کم است و حداکثر طی چند ساعت از بین خواهد رفت اما اگر پوست بسیار حساسی داشته باشید با مراقبت های بعد از هایفو می‌توانید شدت عوارض جانبی روی پوست صورت خود را کاهش دهید و از تشدید آنها جلوگیری کنید.

آموزش نخ کلاژن جذبی برای تمامی افراد در یک جلسه انجام می شود اما متقاضیان با شرکت در این دوره فوت و فن و نکات انجام این کار را به خوبی آموزش می بینند و بعد می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

2- مشاهده سریع تر نتایج هایفوتراپی

هایفوتراپی با استفاده از اشعه التراسوند، پوست صورت را گرم کرده و به تحریک تولید کلاژن، الاستیک و جوان سازی پوست کمک می کند. با رعایت روش های مراقبت از پوست بعد از هایفوتراپی می توانید به سریعتر ترمیم یافتن و تولید بیشتر کلاژن در پوست کمک کرده و در نتیجه اثرات هایفوتراپی را طی دو تا سه ماه روی پوست خود مشاهده نمایید.

چند هفته قبل از درمان
• نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید یا پوست خود برنزه کنید.
• باید از مصرف داروهایی که می تواند موجب التهاب بیشتر پوست شود مانند رتین A و ویتامین C پرهیز کنید.
• چون آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین یا داکسی سایکلین می تواند حساسیت به نور روی پوست ایجاد می کند و اثرات آن تا دو هفته بعد از اتمام مصرف نیز در بدن باقی می ماندحتما اگر آنتی بیوتیک مصرف کرده اید با پزشک متخصص مطرح کنید .

یک روز قبل از هایفوتراپی
• اگر تبخال زده اید یا در ناحیه مورد درمان تاول وجود دارد، بهتر است قبل از شروع درمان با هایفو از داروهای ضد ویروسی که تجویز می شود؛ استفاده کنید.
• اگر روی پوست خود عفونت، آکنه فعال و تبخال داشته باشید؛ حتما جلسه هایفوتراپی را تا بعد از رفع شدن این موارد روی پوست به تاخیر بیندازید.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا