اقتصادی

مقدمات انتقال آب از پروژه خلیج فارس به شهرستان زرند در حال انجام است

مجله ایرانی/کرمان وزیر نیرو گفت: تامین آب پایدار مهمترین موضوعی است که برای شهرستان زرند دنبال می‌کنیم و مقدمات ایجاد انشعابی از خط انتقال آب خلیج فارس برای شهرستان زرند و تخصیص آن در حال انجام است که به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم

علی‌اکبر محرابیان عصر امروز ۲۰ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران در زرند استان کرمان اظهار کرد: امروز در شهرستان زرند دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی افتتاح شد و این نیروگاه با سرعت بسیار خوبی احداث و برق آن در شبکه استفاده شد.

او میزان سرمایه‌گذاری این نیروگاه را بیش از 5000 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: امروز در کنار این طرح عظیم، تعداد زیادی طرح و پروژه در شرکت‌های توزیع شمال و جنوب کرمان افتتاح شد. در برق منطقه‌ای کرمان دو خط ۴۰۰ کیلوولت به مرحله بهره‌برداری رسید چندین پست ۲۳۲ و ۱۳۲ کیلوولت و تعداد زیادی طرح‌های اصلاح شبکه و توسعه شبکه داشتیم. همچنین طرح‌های برق رسانی به نقاط فاقد برق و برخی روستاها و نقاط حاشیه‌ای شهر کرمان برای اولین بار تامین برق شد.

وزیر نیرو افزود: امروز در کرمان برخی از طرح‌ها در موضوع هوشمندسازی شبکه بود.

او اظهار کرد: تبدیل سیم به کابل یک موضوع خیلی مهم در کشور است که با این اقدام از تلفات برق جلوگیری می‌کند و حجم وسیعی از آن در استان کرمان امروز افتتاح شد.

محرابیان بیان کرد: امروز حوزه برق کشور در بخش‌های مختلف تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده است.

او عنوان کرد: تامین آب پایدار مهمترین موضوعی است که برای شهرستان زرند دنبال می‌کنیم و مقدمات ایجاد انشعابی از خط انتقال آب خلیج فارس برای شهرستان زرند و تخصیص آن در حال انجام است که به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم و مردم شهرستان زرند از آب پایدار و بهداشتی و استاندارد تصفیه شده دریا را می‌توانند استفاده کنند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا