اقتصادی

نامه‌ بانک مرکزی به بانک شهر؛ صندوق توسعه ذخیره کارکنان شهرداری تهران حق رأی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سلب رأی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در بانک شهر گفت: هفته گذشته مجمع بانک شهر برگزار شد و بانک مرکزی در نامه‌ای رسمی به بانک شهر اعلام کرده که صندوق توسعه ذخیره کارکنان شهرداری تهران حق رأی ندارد.

به گزارش مجله ایرانی، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور در جلسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری تهران پیرامون پوشش مناسب شهر تهران در دهه اول محرم در راستای احترام و گرامیداشت شهدای عاشورا، گفت: در اواخر دوره دوم شورای شهر تهران که ریاست آن را نیز مهدی چمران بر عهده داشت شورای شهر لایحه‌ای را در خصوص تأسیس صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران بررسی و تصویب کرد که مقرر شده بود در راستای امنیت شغلی کارکنان کمک به حل مسکن کارکنان و ثروت سازی برای کارکنان این صندوق راه اندازی شود و در آن زمان پنج درصد سهام بانک شهر توسط این صندوق خریداری شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران ۱۰ درصد سهام بانک شهر را دارد و صندوق ذخیره کارکنان نیز پنج درصد دیگر از سهام را خریداری کرد، ادامه داد: در آذر ماه سال ۱۴۰۰ تذکر دادم که صندوق ذخیره کارکنان شهرداری از نظر حقوقی مستقل است و بخش خصوصی محسوب می‌شود و احکام هیات مدیره آن نباید توسط شهردار تهران صادر شود چرا که مشکل حقوقی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری نیز توضیحی در این خصوص برای من فرستاد، گفت: هفته گذشته مجمع بانک شهر برگزار شد و بانک مرکزی در نامه‌ای رسمی به بانک شهر اعلام کرده که صندوق توسعه ذخیره کارکنان شهرداری تهران حق رأی ندارد، چرا که نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداری‌ها حداکثر می‌توانند ۱۰ درصد سهام یک بانک را داشته باشند و بانک مرکزی پنج درصد سهم صندوق ذخیره کارکنان را به حساب شهرداری نوشته، چرا که احکام هیات مدیره توسط شهردار تهران صادر شده و حالا دود این ماجرا به چشم کارکنان می‌شود و از شهرداری می‌خواهیم که اقدام جدی در این خصوص انجام دهد.

مهدی پیرهادی نیز در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از پاکبانان و نیروهای خدمات شهری برای نظافت شهر در روزهای عزاداری دهه اول محرم گفت: نیروهای خدمات شهری در کنار سازمان زیباسازی کمک کردند تا این مراسم باشکوه در شهر تهران به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

عزاداری ها باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شد

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان نیز با اشاره به دشمنی های صورت گرفته در ایام محرم گفت: امسال شاهد بودیم که هیئت های مذهبی در سراسر کشور حضوری پرشور داشتند و به دلیل همین بصیرت عاشورایی ملت امام حسین(ع)، خدا را شاکریم که عزاداری ها باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شد؛ تلاش پرسنل خدوم شهرداری تهران نیز در ایام عزاداری قابل تقدیر است.

وی با اشاره به مشکل نگهداشت ایستگاه های اتوبوس و بی آرتی گفت: کسانی که از ایستگاه ها استفاده می کنند از روشنایی و نحوه نگهداشت و نظافت ایستگاه ها گلایه دارند و در بازدیدی که داشتیم، دیدیم این گلایه به حق است و از شهرداری می خواهیم اقدام عاجل را در این زمینه انجام دهد و نیازی به تذکر مجدد نداشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدام مترو، فروشگاه شهروند و برج میلاد در مورد حجاب به هیچ وجه مناسب نیست، افزود: شهرداری اهتمام ویژه به قانون عفاف و حجاب ندارد؛ مترو باید با افرادی که در مورد شرایط اعتراض دارند، گفت و گو داشته باشد و امیدواریم آخرین باری باشد که این موضوع را تذکر می دهیم و تکرار آن به منزله سؤال از شهردار تهران در مورد عفاف و حجاب باشد و امید می رود اولین سوال با این موضوع نباشد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا