اقتصادی

نخستین نرم‌افزار جامع طراحی و مهندسی حفاری رونمایی شد

مجله ایرانی/خوزستان در سومین روز از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت استان خوزستان، نخستین نرم افزار جامع طراحی و مهندسی حفاری ساخت چاه در کشور رونمایی شد.

به گزارش مجله ایرانی، این نرم افزار در چارچوب همکاری میان متخصصان مدیریت های امور مهندسی و پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه صنعت نفت تهیه شده است.

شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه صنعت حفاری در کشور از سال ۱۳۹۴ به کار بر روی تعریف پروژه پژوهشی برای توسعه نخستین نرم افزار بومی مهندسی حفاری در کشور اقدام کرد و در همین خصوص، پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای بالادستی، از بهمن ماه سال ۹۷ این پروژه با همکاری دانشگاه صنعت نفت وارد فاز اجرایی شد. 

این نرم افزار تخصصی با دارا بودن استعداد ۲۰ ماژول و افزون بر ۴۰۰ پارامتر خروجی با قابلیت طراحی زیر سطحی/ رو سطحی چاه، در نوع خود یکی از جامع ترین نرم افزارهای فعال در حوزه صنعت حفاری در جهان محسوب می شود که کسب دانش فنی، فرمولاسیون، چارچوب بندی گرافیکی، کدنویسی نرم افزاری و آزمایش و عیب یابی آن به طور کامل به دست متخصصان و کارشناسان ایرانی صورت گرفته و به صورت ۱۰۰ درصد ساخت ایران است و می تواند به عنوان یک محصول دانش بنیان در بازار نرم افزارهای فعال در این حوزه به رقابت بپردازد.

به گزارش مجله ایرانی، سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت استان خوزستان با شعار ” ایران قوی، نفت دانش بنیان و تکمیل زنجیره ارزش” و با مشارکت بیش از ۲۷۰ شرکت بخش خصوصی سازنده، تولید کننده ، دانش بنیان فعال در ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت، مراکز علمی و پژوهشی، پارک های علم و فناوری و شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران از تاریخ ۱۷ بهمن ماه در اهواز آغاز به کار کرد و تا ۲۰ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان خوزستان در اهواز دائر است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا