اقتصادی

هدف‌گذاری افزایش ۲۰درصدی صادرات استان‌ها در سال ۱۴۰۲

مجله ایرانی/اردبیل معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از هدف‌گذاری برای افزایش حداقل ۲۰درصدی صادرات همه استان‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه و دیپلماسی اقتصادی، از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است.

مهدی صفری ۱۵ تیر در نشست هم‌اندیشی معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور به میزبانی استان اردبیل، اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی، واردات تکنولوژی و صادرات کالاهای دانش‌بنیان، از سیاست‌های اصلی و مهم وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم است.

وی افزود: بر اساس نگاه‌های ویژه دولت سیزدهم، وزارت امور خارجه جهت تعادل‌سازی و توازن واردات و صادرات محصولات غیرنفتی برنامه‌ریزی بسیار جامع و گسترده‌ای را انجام داده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: افزایش حداقل ۲۰درصدی صادرات کلیه استان‌ها در سال جاری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است که همه استانداری‌های کشور باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

اهمیت استفاده از ظرفیت بازار بسیار بزرگ کشور چین برای صادرات

صفری گفت: کشور چین جهت صادرات محصولات مختلف، بازاری بسیار بزرگ است که استانداری‌ها باید با توجه به این موضوع، برنامه‌های مناسبی تدوین و در سطح ملی پیگیری کنند.

وی افزود: اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است و این موضوع یک ظرفیت بسیار ویژه و تاریخی برای استان اردبیل محسوب می‌شود که سفر اخیر سفرای کشورهای اکو، حوزه دریای سیاه و چین به استان، بر اهمیت این رویداد افزوده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: سفیر چین با سفر به استان اردبیل بسیار مجذوب آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته بود که باید از این موضوع حداکثر استفاده را در بخش‌های مختلف انجام داد.

صفری تصریح کرد: استان اردبیل قطب تولید برخی محصولات صنایع دستی است که در کشور چین به شکل ویژه‌ای طرفدار دارد و در این راستا باید جهت صادرات محصولات استان، برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار باشد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا