اقتصادیمجله کسب و کار

هزینه تعمیر گیربکس تیگو 5

مشخصات گیربکس اتوماتیک تیگو ۵

مهم‌ترین قسمت یا به اصطلاح قلب خودرو، گیربکس آن است. به طور کلی هر خودرویی برای حرکت نیاز به یک عامل تولید کننده نیرو و یک عامل انتقال دهنده آن (نیرو) نیاز دارد. تولید کننده نیرو، همان موتور بوده و انتقال دهندۀ نیرو، در حقیقت همان گیربکس است که با کمک قطعات خود نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. تیگو 5 مجهز یه گیربکس اتوماتیک با ضریب دنده متغیر از CVT سی وی تی 7 سرعته می باشد. امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی در اکثر خودروها از این نوع گیربکس های اتوماتیک CVT استفاده می‌شود. از مزیت‌های گیربکس تیگو ۵ این است که قطعات زیادی ندارد و بجای استفاده از چرخ دنده برای تغییر سرعت از فولی و تسمه های فولادی و یا زنجیر گیربکس استفاده شده است. به همین علت مقدار شتاب در این خودرو بر اساس نیروی موتور تنظیم می‌شود و سپس این نیرو به محورها (چرخ‌ها) منتقل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از تعمیر گیربکس تیگو 5 کلیک کنید.

علت پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 | علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 | قیمت ساعتی گیربکس تیگو 5

هزینه تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک تیگو ۵

هزینه تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک های CVT نسبتا بالاست. ایراد اصلی گیربکس اتوماتیک CVT در اتومبیل تیگو ضعف در گیربکس است که بیشتر منجر به پاره شدن رنجیر گیربکس و آسیب دیدن فولی ها می شود. هزینه تعمیر گیربکس های تیگو 5 در پاییز سال 1401 از حدود 25 میلیون تومان تا حداکثر 30 میلیون تومان هزینه دارد. این هزینه جدای از هزینه باز و بست گیربکس و هزینه روغن می باشد.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک تیگو ۵

دارندگان اتومبیل تیگو ۵ باید دقت کنند که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اتومبیل خود حتما به مراکز تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنند. زیرا کوچک ترین اشتباه در تعمیر و نصب مجدد گیربکس تیگو می تواند منجر به هزینه مجدد برای گیربکس شود. همچنین برای تهیه لوازم گیربکس این اتومبیل حتما به مراکز مجاز مراجعه کنند. همچنین دقت فرمایید بعد از تعمیر کامل گیربکس CVT تیگو 5 در چند روز اول به موتوری و گیربکس اتومبیل فشار زیادی وارد نکنید به جاده هایی با شیب های زیاد نروید و دقت کنید چنانچه بعد از تعمیر مناطق گیربکس نشتی روغن نداشته باشد و چنانچه با نشتی روغن مواجهه شدید سریعتر به تعمیرکار خود مراجعه کرده و ایشان را از مشکل به وجود امده با خیر کنید.

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک تیگو ۵

هزینه تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ نسبتا بالاست از این رو ما همیشه به دارندگان اتومبیل های اتوماتیک تاکید می کنیم سرویس های دوره گیربکس که شامل بازدید و تعویض به موقع روغن و همچنین در صورت نیاز سرویس و با تعویض صافی روغن کیربکس را به موقع انجام دهید تا هم باعث طولانی تر شدن عمر گیربکس می شود و هم هزینه های نگهداری را کاهش می دهد. توصیه به دارندگان خودرو تیگو 5 با گیربکس اتوماتیک دنده متغیر CVT این است که از روغن های با کیفیت و مخصوص گیربکس های CVT استفاده کنند، روغن را تا قبل از 35 هزار کیلومتر تعویض کنند و حداقل به ازای هز دوبار تعویض روغن، صافی روغن گیربکس را تعویض کنند. دقت کنید برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک به مراکز مجاز مراجعه کنید تا ضمن استفاده از روغن های باکیفیت، کلیه روغن قدیمی گیربکس با استفاده از دستگاه مخصوص تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساکشن و تخلیه و روغن جدید جایگزین شود.

دانستی های گیربکس اتوماتیک تیگو 5

مطمئنا تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ بهتر است. برای تعمیر کلیه لوازم داخلی چک و مصرفی ها عوض می شود ولی در گیربکس های استوک گیربکس مانند هندوانه در بسته است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

با توجه به تخصصی بودن تعمیرات گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ ، حتما به یک تعمیرگاه تخصصی و مجاز گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس بعد از هر ۴۰ هزارتا کارکرد. تعویض صافی روغن گیربکس بصورت یکی در میان بعد از هر تعویض روغن و استفاده از روغن گیربکس مخصوص و مناسب تیگو ۵ اتوماتیک.

 

مشاهده مطالب بیشتر

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا