اقتصادی

همایش ملی «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» به نهمین ایستگاه رسید

نشست هماهنگی نهمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت در راستای گسترش، ترویج و تبیین فرهنگ عاشورا و وحدت بین شیعه و سنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در راستای گسترش، ترویج و تبیین فرهنگ عاشورا و وحدت بین شیعه و سنی، نشست هماهنگی برپایی نهمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت نشستی با حضور مسئولان ادارات مختلف در فرمانداری شهرستان سراوان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و هیئت همراه، مسئولان و معتمدان شهرستان سراوان برگزار شد بر لزوم اجرای برنامه‌های وحدت‌آفرین مانند شب شعر عاشورایی با حضور شاعران شاخص اهل سنت استان و کشور و نشست‌های علمی فر‌هنگی با موضوع تقریب مذاهب و اهمیت آن برای جامعه اسلامی تأکید شد.

مسعود اکبری زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری این همایش را از برکات تفکرات تقریبی جمهوری اسلامی می‌داند که خوشبختانه سکاندار آن از آغاز تاکنون بوده‌ایم؛ چراکه مقام معظم رهبری همواره از وحدت بین شیعه و سنی سخن گفته‌اند و همایش قیام عاشورا دقیقاً در راستای منویات معظم‌له است.

همایش ملی «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» به نهمین ایستگاه رسید

وی ادامه داد: در این همایش مانند سنوات گذشته تأکید دانشگاه بر این است که از علمای شاخص و نامدار اهل سنت از کشور‌های مختلف دعوت کرده و کسانی که امکان حضورشان میسر نمی‌شود از طریق پخش فیلم سخنرانی خواهند کرد.

 در این جلسه از طرف فرماندار سراوان تأکید شد که همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در برگزاری این همایش مشارکت حداکثری، مادی، معنوی و فرهنگی داشته باشند.

به گزارش آنا، همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در سراوان برگزار خواهد شد.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا