دانش و سلامت

هوندا سی‌جی‌۱۲۵ اصل خارج از ایران چقدر می‌ارزد؟/ عکس

با این حال کمی دورتر در جنوب شرق آسیا، هوندا سی‌جی‌۱۲۵ اصلی در عرضه است که در نخسه پایه تنها ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد، رقمی که با قیمت کپی های ایرانی- چینی این موتور در کشورمان قابل رقابت است.

تولیدکنندگان این موتور نوستالژیک برای کاستن از کهولت سن آن، نسخه اسپشیال این موتور را با طرح آبی و سفید و قطعات مشکی رنگ تولید کرده‌اند. این ترکیب رنگ باعث شده است تا هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ تولید هند شبیه به موتورسیکلت‌های دهه ۱۹۵۰ میلادی به نظر برسد.

سیستم تعلیق هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از نوع فنر دوگانه با بالشتک است. قاب موتور نیز از فولاد سبک ساخته می‌شود. ترمزهای هوندا سی‌جی‌۱۲۵ همچنان از نوع کاسه‌ای هستند و وزن این موتور حدود ۱۱۳ کیلوگرم است.

مشخصات پیشرانه سی‌جی‌۱۲۵

پیشرانه هوندا سی‌جی‌۱۲۵ از نوع تک سیلندر با حجم ۱۲۵ سی سی است که حداکثر ۹.۹۲ اسب بخار قدرت و ۹.۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه‌ هم‌اکنون به سیستم تزریق سوخت الکترونیکی مجهز شده است. هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ با هر لیتر بنزین حدود ۵۵ کیلومتر را می‌پیماید و ظرفیت مخزن سوخت آن نیز ۸.۲ لیتر است. چرخ جلو این موتور رینگ ۱۸ اینچ و چرخ عقب آن رینگ ۱۷ اینچی دارد.

هوندا سی‌جی‌۱۲۵ اصل خارج از ایران چقدر می‌ارزد؟/ عکس

هوندا سی‌جی‌۱۲۵ یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های حال حاضر بازار جهانی است. سادگی آن به این موتور اجازه می‌دهد تا به راحتی قابل تعمیر باشد. قیمت پایین هوندا سی‌جی‌ ۱۲۵ نیز موجب شده است تا مشتریان بسیاری بتوانند این خودرو را خریداری کنند.

نکته جالب در خصوص هوندا سی‌جی‌۱۲۵، عدم عرضه آن در هند است. در حقیقت تا همین اواخر این موتور ارزان‌قیمت نتوانسته بود به بازار هند راه پیدا کند. این موتور در قالب دو تیپ استاندارد (۴۰ میلیون تومان) و مخصوص (اسپشیال) (۴۲ میلیون تومان) به بازار هند عرضه می‌شود.

۵۸۵۸

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا