اقتصادیمجله کسب و کار

وام روی سند خانه چند درصد است

شرایط دریافت وام با سند ملکی در هر بانک متفاوت است، در بعضی از بانکها حتی به سپرده گذاری نیاز ندارد، در حالی که در بانک دیگر این شرط وجود ندارد، نحوه دریافت آن نیز به این شکل است که، شخص باید ابتدا در بانکی که می خواهد از آن وام دریافت کند، افتتاح حساب کند و سند ارائه شده باید 6 دانگ و دارای ارزش و اعتبار باشد.

How many percent is the loan on the house deed

بسیار اتفاق افتاده است افراد در صورت اجبار و تحت فشار قرار گرفتن شرایط بد مالی، نیاز به گرفتن وام با سند ملکی پیدا کرده اند، اگر افراد در دریافت آن عجله داشته باشند و وام را به صورت فوری بخواهند، باید شرایطی را طی نمایند تا بتواند یک وام ملکی با مبلغ مورد نظر دریافت نمایند.

دانستن اینکه وام با سند ملکی چه شرایطی دارد و بازپرداخت آن به چه صورت می باشد برای کسانی که می خواهند وام دریافت نمایند بسیار مهم بوده و به دلیل نیاز بسیاری از افراد به این نوع وام، نمی توان از یادگیری این نوع موضوعات صرف نظر نمود.

به جهت اهمیت این موضوع، در این مقاله ابتدا به این پرسش که منظور از دریافت وام با سند ملکی چیست؟ پاسخ داده خواهد شد و سپس شرایط دریافت وام با سند ملکی، مدارک لازم، نحوه ثبت نام و دریافت وام و همینطور چگونگی بازپرداخت آن توضیح داده خواهد شد.

منظور از دریافت وام با سند ملکی چیست؟

بعضی از وام ها وجود دارند که در آن ها، افراد می توانند با ارائه ضمانت سند ملکی، وام از بانک دریافت کنند، از جمله بانکهایی که به صورت فوری به متقاضیان خود وام با سند ملکی می دهند موارد ذیل می باشند: بانک دی، بانک انصار، بانک قوامین، بانک پارسیان، بانک تجارت، بانک ملت و  غیره

منظور از دریافت وام با سند ملکی چیست؟ بانکها ضمانتی در قبال دادن وام طلب می کنند که یکی از این ضمانت ها سند ملکی است، که افراد می توانند با قراردادن آن اقدام به دریافت وام با مبالغ متفاوت نمایند، تنها ارائه سند ملکی برای دریافت وام کافی نیست و بهتر است شرایطی را رعایت نمود که در ادامه درباره آن ها توضیح داده شده است.

هر یک از بانکها برای ، مبالغ متفاوتی را در نظر دارند که در هر بانک برای هر شخص متفاوت است، و علاوه بر این طرح ها، طرح های دیگری هم وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط و در نظر گرفتن سود و مبلغ مورد نظر، به دریافت آن اقدام نمایند.

مدارک لازم برای دریافت وام روی سند خانه

مطابق مقررات مربوط به نحوه ثبت نام وام بر روی سند خانه، برای اینکه متقاضی، قادر به دریافت این وام از بانک باشد، لازم است تا علاوه بر داشتن شرایط مقرر، مدارک لازم را نیز به بانک مربوطه، ارائه دهد. به همین دلیل، در ادامه، به معرفی مدارک لازم برای دریافت وام روی سند خانه، خواهیم پرداخت.

اوراق هویتی وام گیرنده، شامل کارت ملی وشناسنامه؛ سند شش دانگ خانه ای که قرار است به عنوان وثیقه، به بانک ارائه شود؛ کارت پایان خدمت یا کارت معافیت(صرفا برای آقایان)؛ یا فیش حقوقی متقاضی با ذکر میزان حقوق؛ اوراق هویتی ضامنین، شامل کارت ملی وشناسنامه(در صورتی که بانک، علاوه بر سند، معرفی ضامن را نیز جهت اعطای وام، ضروری بداند)؛ اصل و کپی فیش حقوقی یا مستندات شغلی ضامنین؛

وکالتنامه وکیل(در صورتی که ارائه درخواست وام بر روی سند خانه، توسط وکیل انجام گیرد)؛ پروانه ساخت خانه(در صورتی که وام بر روی سند خانه، از نوع تسهیلات خرید یا ساخت مسکن بوده و نیاز باشد تا بانک، از سال ساخت خانه، اطلاع یابد.).

دریافت وام روی سند خانه از بانک ها

در رابطه با دریافت وام روی سند خانه از بانک ها و موسات مالی و اعتباری، باید گفت، با توجه به اینکه سند خانه، در صورت شش دانگ بودن و نداشتن مشکلاتی مانند در رهن بودن، بهترین وثیقه برای دریافت وام با مبالغ بالا بوده، بانک های مختلف کشور نیز مطابق مقررات نحوه ثبت نام وام، در صورتی که مبلغ وام اعطایی بالا باشد، متقاضی را ملزم به ارائه سند خانه می کنند. از آنجا که دریافت وام روی سند خانه از بانک ها و موسسات مالی اعتباری، با توجه به نوع وام و بانک طرف قرارداد، دارای تنوع گسترده ای بوده، در ادامه، چند نمونه از موارد این وام و مبالغ آن، ذکر می گردد.

وام روی سند خانه بانک ملی، بدین صورت بوده که این بانک در تهران، برای هر فرد 200 میلیون تومان و برای زوجین 400 میلیون تومان، وام در نظر گرفته و این مبلغ، در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، به ترتیب، به 160 و 320 میلیون تومان می رسد. در سایر شهرها نیز این مبلغ، 120 و 240 میلیون تومان خواهد بود.

بانک ملت، در طرح متخصصین، امکان دریافت وام برای خرید محل کار را برای متقاضیان، در نظر گرفته که یکی از مدارک لازم برای دریافت این وام، سند خانه یا سند ملکی می باشد. مبلغ این وام، حداقل، 1میلیارد و 500 میلیون تومان و حداکثر، 3 ملیارد تومان می باشد.

وام روی سند خانه بانک مسکن، در چند طرح ارائه می گردد. در طرح اوراق ممتاز، مبلغ وام، در شهرهای مختلف، مانند بانک ملی بوده که در بالا توضیح داده شد. اما، در طرح حساب پس انداز مسکن جوانان، مطابق مقررات نحوه ثبت نام این تسهیلات، مبلغ وام، از ابتدا مشخص نبوده و با توجه به نرخ تورم در سال پرداخت وام، تعیین می گردد. همچنین، در طرح حساب صندوق پس انداز مسکن، سقف دریافت وام روی سند خانه، 200 میلیون تومان می باشد.

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه

سوال مهم دیگری که در رابطه با دریافت وام روی سند خانه، لازم است تا به آن، پرداخته شود، مساله مراحل و نحوه ثبت نام این وام می باشد. لذا، در این بخش، در دو قسمت جداگانه، به این سوال پاسخ داده خواهد شد که مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه، به چه صورت است؟

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه در روش مراجعه حضوری

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه، در روش مراجعه حضوری به بانک، بدین صورت بوده که متقاضی تسهیلات، باید با در دست داشتن مدارک لازم، به بانک مربوطه مراجعه کرده و فرم های لازم را تکمیل نماید. پس از انجام اعتبار سنجی از سوی بانک و بررسی مدارک متقاضی، من جمله سند خانه، وام به حساب متقاضی، واریز می گردد.

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه در روش اینترنتی

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه در روش اینترنتی، بسته به بانک مورد تقاضا، متفاوت می باشد. لذا، در این بخش، مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه از بانک مسکن، به عنوان نمونه ارائه گردیده و متقاضیان می توانند برای انجام مراحل، به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که این روش، در سایت برخی از بانک ها، قابل انجام بوده و در تمام بانک ها، امکان پذیر نمی باشد.

در این گام، لازم است تا گزینه مربوط به درخواست جدید، انتخاب گردد. سپس، کادری باز شده که پس از مطالعه قوانین و در صورت موافقت با آن، متقاضی باید دکمه تایید و ادامه را کلیک نماید.

مطابق مقررات نحوه ثبت نام وام، در صفحه جدید، متقاضی وام بر روی سند خانه، باید شماره همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و بر روی گزینه ادامه کلیک کند.

در این مرحله از مراحل نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه، یک کد احراز هویت، به شماره همراه متقاضی، ارسال شده که باید این کد را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه احراز هویت را کلیک نماید.

در آخرین مرحله، متقاضی باید نوع تسهیلات مورد تقاضای خود را مشخص کرد و سپس، مراحل بعدی را انجام دهد.

ثبت نام وام بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ پس از افتتاح حساب در این بانک و به روش اینترنتی، برای متقاضیان، قابل انجام می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر، به خوانندگان محترم توصیه می شود.

بازپرداخت وام روی سند خانه

یک از دغدغه های افرادی که قصد دارند تا برای دریافت وام روی سند خانه، اقدام نمایند، بحث بازپرداخت این وام می باشد. لذا، در این قسمت، به بررسی این مساله خواهیم پرداخت که بازپرداخت وام روی سند خانه، به چه صورت است.

در بررسی بازپرداخت وام روی سند خانه، باید گفت، از آنجا که مبالغ وام ها و تسهیلات و همچنین، نرخ سود وام در بانک های مختلف، متفاوت بوده، در نتیجه نمی توان مدت زمان و مبلغ خاصی را برای بازپرداخت وام روی سند خانه، ارائه نمود. اما، با این وجود، در ادامه، نحوه بازپرداخت وام روی سند خانه، در رابطه با برخی تسهیلات بانکی، ارائه می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کلیک کنید.

در رابطه با وام روی سند خانه بانک ملی، باید گفت، نرخ سود این نوع ازتسهیلات، 17.5 درصد بوده و دوره باز پرداخت آن برای متقاضیان نیز حداکثر 12 سال، در نظر گرفته شده است. البته، این حداکثر مدت بوده و بسته به مبلغ وام، متفاوت خواهد بود.

در طرح متخصصین بانک ملت، طبق اعلام سایت این بانک، نرخ سود وام، مشخص نگردیده و در هر سال، با توجه به بخشنامه بانک مرکزی در آن سال، تعیین می گردد. حداکثر دوره بازپرداخت این نوع از وام نیز 60 ماه خواهد بود.

در مورد وام روی سند خانه بانک مسکن، در طرح اوراق ممتاز، نرخ سود وام، در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، 17.5 درصد و در داخل مناطق فوق، 16 درصد است. اما، در طرح حساب پس انداز مسکن جوانان، دو نرخ سود 6 و 9 درصد وجود داشته که مدت بازپرداخت وام، حداکثر 5 سال می باشد. همچنین، در طرح حساب صندوق پس انداز مسکن، نرخ سود، 11 درصد بوده و حداکثر مدت بازپرداخت وام نیز 12 سال خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه دریافت وام روی سند خانه در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط و نحوه دریافت وام روی سند خانه پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- شرایط دریافت وام روی سند خانه چیست؟

شرایط دریافت وام روی سند خانه شامل داشتن 18 سال تمام، ارائه سند شش دانگ و اعتبارسنجی بانک می باشد توضیحات بیشتر در این رابطه در متن مقاله آورده شده است.

2- مدارک لازم برای دریافت وام روی سند خانه شامل چه مواردی است؟

از مهم ترین مدارک لازم برای دریافت وام روی سند خانه می توان به سند رسمی خانه و اوراق هویتی وام گیرنده اشاره نمود توضیحات بیشتر در این رابطه در متن مقاله آورده شده است.

3- مراحل و نحوه ثبت نام دریافت وام روی سند خانه به چه صورت است؟

مراحل و نحوه ثبت نام دریافت وام روی سند خانه به دو روش مراجعه حضوری به بانک و روش اینترنتی قابل انجام می باشد توضیحات بیشتر در این رابطه در متن مقاله آورده شده است.

د. وام با سند ملکی یکی از پرطرفدارترین وام‌هایی است که افراد به دنبال آن هستند. وام با سند خانه جزء وام‌های بدون ضامن به حساب می‌آید. مبلغ وام با سند ملک از ۲۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیارد تومان متفاوت می‌باشد. اگر سند خانه شما شش دانگ می‌باشد و نیاز به وام فوری دارید می‌توانید از وام با سند ملکی بانک ملت، بانک رسالت، بانک تجارت، پارسیان، مهر ایران، سامان و دیگر بانک‌ها استفاده کنید که در ادامه شرایط وام با سند ملکی تمام بانک‌ها را در سال ۱۴۰۱ بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه تیم تحریریه ساد۲۴ باشید تا از پیشنهاد شگفت انگیز ما برای دریافت وام با خبر شوید.

نتیجه‌گیری

براساس آنچه که خواندیم شرایط دریافت وام با سند ملکی از ۷ بانک کشور را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر منزل مسکونی شما سند دارد می‌توانید از بانک‌های سامان، ملت، شهر، تجارت، پارسیان، ملی و مسکن وام با ضمانت سند مسکونی دریافت نمایید. همچنین اگر سند مسکونی ندارید به شما توصیه می‌کنیم برنامه ساد۲۴ را نصب کرده و ۳۰۰ طرح وام را بررسی کنید، این کار به شما کمک می‌کند راحت‌تر وام مدنظر خود را دریافت نمایید. لطفا اگر سوال یا تجربه‌ای در زمینه دریافت وام با سند ملکی دارید در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا