اقتصادی

پیری جمعیت گریبان‌گیر اقتصاد ژاپن خواهد شد

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد ژاپن تا سال ۲۰۴۰ با ۱۱ میلیون کمبود کارگر مواجه خواهد شد که نشان‌دهنده چالش‌های اقتصادی این کشور با پیرشدن سریع جمعیت آن است.

به گزارش مجله ایرانی، بر اساس این مطالعه، انتظار می‌رود جمعیت در سن کار در ژاپن به سرعت از سال ۲۰۲۷ کاهش یابد و نیروی کارگر در سال ۲۰۴۰ با وجود ثابت‌ماندن تقاضای نیروی کار،حدود ۱۲ درصد از سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، معکوس‌کردن نرخ زاد و ولد در ژاپن را اولویتی برای دولت خود قرار داده است زیرا او هشدار می‌دهد زیرا تعداد نوزادان متولد شده به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

با این حال، کشور ۱۲۶ میلیونی با احساس فشار مواجه شده است و انتظار می‌رود جمعیت در سن کار با ۲۰ درصد کاهش از سال ۲۰۲۰ به ۵۹.۸ میلیون نفر تا سال ۲۰۴۰ برسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحقیقات گذشته نشان داد که ژاپن تا سال ۲۰۴۰ به ۶.۷۴ میلیون کارگر خارجی یا تقریباً چهار برابر تعداد کارگران خارجی در سال ۲۰۲۰ نیاز دارد تا به متوسط رشد سالانه حدود ۱.۲۴ درصد دست یابد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا