دانش و سلامتمجله کسب و کار

چرا منافذ پوست صورت باز می شود

فواید یخ برای صورت چیست؟

ماساژ صورت با یخ آکنه را درمان کرده و از آن جلوگیری میکند

یکی از شگفت‌انگیزترین فواید مالیدن منظم یک تکه یخ بر روی صورت، توانایی آن در التیام و پیشگیری از آکنه است. این کار به این دلیل است که خواص خنک‌کنندگی یخ به آرام کردن و تسکین جدی پوست ملتهب کمک می‌کند و اندازه منافذ پوست صورت شما را به حداقل می‌رساند. این به نوبه خود منجر به کاهش تولید سبوم اضافی می‌شود. به همین دلیل است که در مدت زمان کوتاهی شاهد بهبود چشمگیر آکنه‌های پوست صورت خود می‌شوید.برای خرید کرم دور چشم لاکچری کوین لطفا کلیک کنید

  1. ماساژ صورت با یخ پف چشم را کاهش میدهد

لینک خرید کرم پودر لاکچری کوین رنگ روشن: پف‌کردن چشم‌ها ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما شایع‌ترین آن‌ها کمبود خواب و خستگی چشم‌ها به دلیل نشستن طولانی‌مدت مقابل صفحه نمایش لپ تاپ یا تلویزیون است. مالیدن یک تکه یخ از گوشه داخلی چشم، به سمت بالا، به سمت استخوان ابرو در یک حرکت دایره‌ای به تخلیه مایع اضافی از این ناحیه کمک می‌کند و باعث می‌شود تا چشم‌های شما کمتر خسته و بیدارتر به نظر برسند. پیشنهاد می‌کنیم کمی قهوه سیاه به قالب یخ خود اضافه کنید تا نتایج سریع‌تری را مشاهده کنید.

  1. ماساژ صورت با یخ منافذ پوست را کوچک میکند

کرم شب و روز لاکچری کوین فرانسه: اگر پوست چرب یا مختلط دارید، احتمال زیادی وجود دارد که منافذ بزرگ و قابل مشاهده روی صورت خود داشته باشید. اما نگران نباشید، زیرا مالیدن تکه‌های یخ به صورت روزانه ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه حل برای این مشکل است. این به این دلیل است که تکه‌های یخ به پاک کردن کثیفی و سایر ناخالصی‌های گیر افتاده در آن منافذ و به تمیز نگه داشتن آنها کمک می‌کند. اثر فشرده‌سازی سردی که توسط مالش یخ بر بروی صورت ایجاد می‌شود، اندازه منافذ شما را کوچک‌تر می‌کند.

  1. ماساژ صورت با یخ به پوست شما درخشش میبخشد

یکی دیگر از فواید یخ برای صورت این است که گردش خون بهتر در آن ناحیه را بهبود می‌بخشد. با بهبود گردش خون، جریان اکسیژن، مواد مغذی و ویتامین‌ها به صورت شما بهبود می‌یابد. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شوند تا پوست شما درخشش زیبا و سالمی به شما بدهد. علاوه بر این، مالیدن یک تکه یخ روی صورت به افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست شما نیز کمک می‌کند، زیرا مویرگ‌ها محدود می‌شوند که به کشیدن مواد مغذی محصول به داخل پوست شما کمک می‌کند. این ماساژ به محصولات پوستی شما کمک می‌کند تا عملکرد بسیار بهتری داشته باشند که ظاهر پوست شما را بیشتر بهبود می‌بخشد.

شما می‌توانید صورت خود را با گواشا ماساژ دهید که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «» مراجعه کنید.

  1. ماساژ صورت با یخ علائم پیری را کاهش میدهد

مالیدن منظم تکه‌های یخ روی صورت یک راه عالی برای کاهش و همچنین جلوگیری از علائم پیری است. این به این دلیل است که تکه‌های یخ به بهبود گردش خون کمک می‌کنند. همچنین تضمین می‌کنند که محصولات مراقبت از پوست ضد پیری در پوست شما عمیق‌تر و سریع‌تر جذب شوند تا بهتر عمل کنند. علاوه بر این، از آنجایی که تکه‌های یخ نیز به سفت شدن منافذ و پوست شما کمک می‌کند، راهی عالی برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز است و در نتیجه پوست شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

  1. ماساژ صورت با یخ به عنوان پرایمر عمل میکند

یکی از بهترین ترفندهایی که میکاپ آرتیست‌ها قبل از آرایش روی آن قسم می‌خورند، مالیدن یک تکه یخ به تمام ناحیه صورت و گردن است. این ماساژ به عنوان یک پرایمر طبیعی با کاهش ظاهر منافذ شما، سفت کردن پوست، ایجاد درخشش تازه و سالم و بازسازی بافت پوست شما عمل می‌کند. همه این عوامل با هم ترکیب می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که بقیه محصولات آرایشی پایه شما به آرامی برای یک پایان بی عیب و نقص و ماندگاری طولانی کار می‌کنند.

  1. ماساژ صورت با یخ التهاب را تسکین داده و پوست را آرام میکند

از دیگر فواید یخ برای صورت تسکین التهاب است. اگر به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آلرژی، بثورات یا حتی آکنه کیستیک مداوم احساس می‌کنید پوست شما خشک، خارش دار و ملتهب است، مالیدن یک تکه یخ بر روی ناحیه آسیب‌دیده راهی عالی برای منقبض کردن رگ‌های خونی و تسکین التهاب و ناراحتی در کمترین زمان است.

آشنایی با بهترین مواد ترکیبی برای ماساژ صورت با یخ

به منظور افزایش اثربخشی ماساژ صورت با یخ و هدف قرار دادن مشکلات خاص پوست، افزودن چند ماده دیگر به یخ واقعاً کارساز است. برای کمک به شما برای شروع، در اینجا برخی از مواد در دسترس و در عین حال فوق‌العاده قوی وجود دارد که می‌توانید با آنها شروع کنید:

  1. ماساژ یخ برای صورت با آلوئهورا

اگر پوست شما به شدت خشک و کم آب است، افزودن کمی ژل آلوئه‌ورا طبیعی و ارگانیک به یخ واقعاً مفید خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری ژل از برگ بیرون بیاورید (حتی می‌توانید از ژل‌های موجود در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها استفاده کنید). آن را هم بزنید تا روان شود. سپس آن را مانند حالت عادی منجمد کنید و در ماساژ صورت با یخ از آن استفاده کنید.

  1. گلاب و یخ برای ماساژ

اگر با بثورات پوستی، آلرژی یا هر نوع التهاب دیگری روبرو هستید، اضافه کردن چند قطره گلاب به قالب یخ معمولی شما معجزه می‌کند. خواص ضد التهابی گلاب به تسکین پوست‌های عصبانی و تحریک شده کمک می‌کند و در عین حال درخشندگی زیبایی به آن می‌بخشد.

  1. ماساژ با یخ و چای سبز

همه ما خواص آنتی اکسیدانی و سم زدایی چای سبز را می‌دانیم. بنابراین، منجمد کردن چای سبز و سپس استفاده از آن بر روی صورت خود یک یا دو بار در روز، صورتی زیبا همراه با تقویت آنتی اکسیدان را ارائه می‌دهد.

  1. ماساژ صورت با یخ خیار و گلاب

یکی دیگر از ماسک‌هایی که فرم یخ آن کمک زیادی به رفع چین و چروک و رفع سیاهی چشم می‌شود، ماسک یخ خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسک، کافی است تا یک عدد خیار ترجیحا بوته‌ای آبدار را با رنده ریز، رنده کنید و به اندازه‌ای که مناسب است، به آن گلاب اضافه کنید. و آن را در غالب‌های یخی کوچک بگذارید. توجه داشته باشید که در صورتی که گلاب در دسترس شما نبود، می‌توانید از آب برای پر کردن کامل غالب استفاده نمایید. پس از یخ زدن کامل، می‌توانید از آن به عنوان یک ماسک مفید، که هم خواص مفید یخ را برای شما به همراه دارد، هم خواص شگفت انگیز خیار، استفاده نمایید.

حتما توجه داشته باشید که در هنگام ماساژ صورت با یخ ، نباید به شکل مستمر این کار را انجام دهید. به این معنی که پس از یک بار ماساژ، حتما به صورت خود استراحت بدهید. چرا که باقی ماندن طولانی مدت یخ خیار، می‌تواند باعث حساس شدن صورت و پارگی مویرگ‌ها بشود. پس هر زمان که این کار برای شما اذیت کننده بود، کمی مکث کنید و دوباره به کار خود ادامه دهید.

نحوه ماساژ صورت با یخ

لوازم مورد نیاز برای ماساژ با یخ :

  • یک مشت یخ
  • حوله
  • بطری (در صورت نیاز)

روش استفاده از یخ برای صورت :

  1. صورت خود را تمیز کرده و بشویید تا آلودگی از روی پوست شما پاک شود.
  2. یخ را در یک حوله بپیچید.
  3. یخ پیچیده شده را به آرامی به مدت 1 تا 2 ثانیه به کل صورت بمالید. کم‌کم موقعیت را تغییر دهید.
  4. کمی یخ را به مناطقی که نگران سبوم و براق شدن آن هستید بمالید.
  5. اگر یخ آب می‌شود و ماساژ دادن آن مشکل است یا خیس شدن دردسر دارد، بهتر است به جای حوله از کیسه یخ استفاده کنید.
  6. بلافاصله پس از ماساژ، از مراقبت‌های پوستی مانند مرطوب کننده استفاده کنید. پوست پس از ماساژ یخ بسیار آسان خشک می‌شود. زمان زیادی را برای مراقبت از پوست با مرطوب کننده یا لوسیون شیری اختصاص دهید.
  7. به جای اینکه یخ را در حوله بپیچید، می‌توانید آن را در یک بطری خالی قرار دهید. مانند غلتک پوست صورت خود را ماساژ دهید. بطری در حالی که پوست را با یخ خنک می‌کند مانند یک غلتک عمل می‌کند. بنابراین می‌توانید رویکرد مناسبی برای سفت کردن پوست صورت خود داشته باشید. به خصوص اگر نگران تورم یا افتادگی پوست هستید.

ایا ابرسان منافذ پوست را باز میکند | پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست | درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی

نکات مهم در استفاده از یخ بر روی پوست

  • هنگام استفاده از بطری برای ماساژ صورت با یخ، حتماً از وسایل تمیز و خوب شسته شده استفاده کنید. همچنین درست مانند زمانی که از حوله استفاده می‌کنید، برای پوست شما خوب نیست که آن را خیلی سفت بمالید یا آن را برای مدت طولانی نگه دارید. بنابراین حتماً این کار را در حد متوسط انجام دهید.
  • تنها چیزی که باید به آن توجه کرد این است که از یخ ساخته شده از آب لوله کشی استفاده نکنید. آب لوله کشی حاوی “کلر” است که باعث خشن شدن پوست و خشکی آن می‌شود. سعی کنید از یخ ساخته شده از آب معدنی استفاده کنید.
  • سردی یک تکه یخ برای برخی افراد، به خصوص اگر پوست حساسی دارید، می‌تواند کمی بیش از حد باشد. برای اینکه کاملاً ایمن باشید، بهتر است تکه‌های یخ را در یک پارچه نخی نازک و نرم بپوشانید و از آن برای ماساژ صورت با یخ استفاده کنید.

تنوع زیادی در ماساژ صورت وجود دارد که یکی از آن‌ها ماساژ با قاشق است که در مقاله  شرح داده‌ایم.

عوارض ماساژ صورت با یخ

  • این ماساژ برای همه نوع پوست مناسب نیست. در حقیقت، ماساژ صورت با یخ همه بیماری‌های پوستی را پوشش نمی‌دهد. برخی پوست‌های حساس ممکن است بعد از انجام این ماساژ دچار سوزش شوند.
  • مراقبت از پوست حساس به این معناست که پوست صورت دارای تعداد اعصاب یا پایانه‌های عصبی کمتری نسبت به حالت عادی است و اثرات احساسی این افراد بلافاصله قابل مشاهده است.
  • به گفته متخصصان پوست، در هنگام ماساژ صورت با یخ، بلافاصله این اعصاب میکروسکوپی پاره می‌شود. خونی که به بیرون نشت می‌کند می‌تواند در زیر پوست صورت جمع شده و آسیب‌های زیادی ایجاد کند.
  • ماساژ صورت با یخ برای پوست خشک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، این ماساژ بلافاصله موجب خشکی پوست می‌گردد. اگر رطوبت رسانی نشود ممکن است مشکلات زیادی را رقم بزند

 

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا