دانش و سلامتمجله کسب و کار

چگونه شکلات را بسته بندی کنیم؟

ایده‌های بسته بندی برای جعبه شکلات را بررسی کنیم. بسته بندی شکلات با چندین ایده. حفظ و نگهداری شکلات و جلوگیری از تغییر ماهیت

 بازار شکلات و تأثیر طرح بسته بندی بر آن

شکلات از نظر معنایی کلمه، خوراکی‌هایی هستند که در ساختار آن‌ها کاکائو به کار رفته است. خانواده شکلات‌ها اما در فرهنگ کلامی مردم، انواع شکلات کاکائویی، ترافل، دراژه، تافی، شکلات پشمکی و آبنبات های رنگی را در بر می‌گیرد. این دسته از کالاهای خوردنی به علت داشتن ترکیبات شیرین به شدت مستعد آلودگی هستند و قرار دادن آنها در بسته بندی مناسب ضرورت دارد. علاوه بر اینکه رعایت استانداردهای بهداشتی در بسته بندی از نظر قانونی نظارت می‌شود، توسط بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز با نکته بینی زیاد وارسی می‌گردد. داشتن جنس مناسب، تاریخ و کدهای تولید، نام و مشخصات تولید کننده و ترکیبات سازنده از جمله آیتم‌هایی هستند که باید در محل مناسبی روی بسته بندی قید شوند. همچنین طراحی گرافیک  دستگاه بسته بندی شکلات تأثیر فوق العاده بر نظر مشتریان دارد.

انواع بسته بندی شکلات | ایده بسته بندی شکلات در منزل | ایده بسته بندی شکلات نذری

برندهای شکلات با ایجاد تفاوت در ابعاد، شکل هندسی و طراحی روی بسته بندی می‌توانند توجه زیادی را به سمت خود بکشانند. امروزه طرح‌های نوآورانه زیادی در فروشگاه‌های بزرگ قابل مشاهده است که به نسبت خاص و زیبا بودن، بیشتر به فروش می‌رسند. بنابراین خوش درخشیدن در بازار عرضه شکلات در دنیای کنونی تا حد زیادی به طرح بسته بندی این کالاهای خوشمزه بستگی دارد.

گروه طراحی بسته بندی اینپک

طرح کودکانه عامل فروش فوق العاده

چرا نیاز به بسته بندی داریم؟

شکلات، خوراکی محبوب همه بچه‌هاست. توجه به علایق کودکان در طراحی بسته بندی شکلات به موفقیت در فروش کمک می‌کند. به ویژه محصولاتی مانند دراژه‌ها و تافی‌های میوه‌ای به علت رنگارنگ بودن طرفداران بیشتری دارد و یک بچه تحت هر شرایطی از داشتن آن‌ها خوشحال می‌شود. انسان‌ها از نوزادی تا بلوغ مراحل مختلفی را برای شناخت دنیای اطرافشان طی می‌کنند، دیدن و تماشای محیط و اشیاء در گذر موفق از یکایک این مراحل نقش به سزائی دارد. یک کودک وقتی رنگ‌ها و شکل‌های مختلف را می‌بیند، سعی می‌کند با لمس یا خوردن به کشف بیشتر آن بپردازد. بچه‌ها بسیار مشتاقند که شکلات‌های متنوع را بچشند و ارتباط بین شکل، رنگ و مزه آن را دریابند. خوراکی‌های دارای روکش‌های رنگی‌رنگی در سنین پایین هیجان انگیز است. به طوری که طراحی جلد شکلات برای خردسالان زیادی حتی بیشتر از خود شکلات اهمیت دارد. همچنین بسیاری از افراد بالغ روحیه شاد و کودکانه خود را حفظ کرده و به دنیای بچه‌ها گرایش نشان می‌دهند. به این ترتیب کودکان + بزرگسالانی که هنوز کودک درونشان سرزنده است، بخش غالب جمعیت شکلات‌خورها را تشکیل می‌دهند؛ استفاده از رنگ‌های جذاب و طرح‌های فانتزی به راحتی توجه این گروه بزرگ را جلب می‌کند. به این ترتیب توجه به حس کنجکاوی و اشتیاق کودکانه در طراحی بسته بندی شکلات‌ها می‌تواند یک راهبرد استراتژیک در راستای رشد برندها تلقی شود.

ایده پردازی در طراحی پکیج

خلاقیت در طراحی بسته بندی شکلات همیشه با استقبال مواجه بوده است؛ اما برای یافتن طرح‌های جدید نباید سخت گرفت، گاهی ایجاد تفاوت‌های ساده نیز باعث خاص شدن بسته بندی می‌شود. فقط باید به مطالعه فرهنگ و رفتار جوامع پرداخت و روش‌های غافلگیری مخاطب را جستجو کرد. شکلات یک خوراکی تفننی است و انسان‌ها برای لذت و سرگرمی از آن استفاده می‌کنند، بنابراین مواجه‌شدن با یک بسته‌بندی متفاوت که انتظارش را ندارند می‌تواند برایشان جذاب باشد؛ مثلاً مخفی کردن ترکیبی از شکلات‌های مختلف درون یک ظرف با شکل عروسک تپلی برای کودکان غافلگیرکننده خواهد بود، آنها بعد از خوردن شکلات‌ها همچنان بسته بندی را نگه داشته و با آن بازی می‌کنند.

مجتبی ملاکی از بسته بندی می‌گوید

چرا بسته بندی شکلات؟

برای طراحی بسته بندی شکلات معمولا بین 4 تا 6 روز کاری زمان نیاز خواهد بود.

شرکت طراحی بسته بندی این‌پک با داشتن 10 سال سابقه کاری در این زمینه، آماده خدمت رسانی به شما مشتری عزیز در طراحی بسته بندی شکلات است.

هدیهای به خوشمزگی یک بسته شکلات داغ!

طراحی بسته بندی شکلات داغ به شکل یک هدیه نفیس برای بسیاری از افراد غیرمنتظره است. چراکه کادو گرفتن شکلات داغ رایج نیست! مردم وقتی به‌عنوان سوغاتی یا هدیه سراغ شکلات می‌روند معمولاً انواع شکلات‌های کاکائویی با جعبه‌های لوکس را برمی‌گزینند چون این محصولی است که بیشتر در ویترین‌ها مشاهده می‌کنند؛ اما اگر شکلات داغ و یا هر مدل شکلات دیگر را درون بسته‌های شکیل و جذاب عرضه کنند حتماً به یکی از گزینه‌های محبوب آن‌ها تبدیل خواهد شد. بنابراین در طراحی پکیج شکلات هیچ‌گاه نباید به عرف جامعه بسنده کرد، بلکه باید تفاوت‌های دوست‌داشتنی ایجاد کرد.

نمونه کار بسته بندی شکلات

نیاز به راهنمایی برای ساخت دارید؟

گروه طراحی بسته بندی اینپک

چند نمونه کار بسته بندی شکلات

طراحی بستهبندی شکلات: Chocolate packaging design، یکی از جذابترین شاخه‌های صنعت بسته بندی در تمام دنیا است که نیاز به ذوق و سلیقه خاصی دارد. بازار دلچسب‌ترین خوراکی دنیا، به کمک هنرمندی کودک درون طراح جان تازه می‌گیرد. انتخاب مواردی از جاذبه های گرافیکی و شکل های هندسی متفاوت در ، توجه خریداران شکلات را جلب می کند. شکلات در همه جای جهان طرفدار دارد و برای ایجاد احساس رضایت در آنها، توجه خاصی نسبت به بسته بندی از طرف برندهای مطرح شکلات صورت می گیرد. درو واقع زیبایی بسته بندی مساوی است با فروش بیشتر!

بسته بندی شکلات به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود: از جلد شکلات که مستقیما اطراف شکلات را می‌پوشاند گرفته تا پاکت‌هایی که برای حمل چند جعبه شکلات طراحی می‌شوند؛ ظاهر و کیفیت بسته بندی در همه این بخش ها اهمیت دارد. اعمال طراحی خوب و متناسب با سلیقه، هدف و نیاز مشتری در بسته بندی شکلات، نشان دهنده احترام تولیدکننده به مصرف‌کنندگان این محصول است. توجه به خصوصیات بچه ها و استفاده از طرح‌های بسته بندی مناسب برای ایجاد جذابیت در دنیای کودکانه یکی از اصول فروش شکلات در جوامع جوان است. توضیحات کامل و مختصر در موجود خواهد بود.

 

طراحی جعبه های شکلات به صورت ویژه برای هدیه دادن، باید تواَم با نوآوری باشد تا بتواند در افراد مختلف کشش ایجاد نماید. استفاده از ایده های متفاوت در بسته بندی که از زندگی روزمره مردم سرچشمه گرفته اما تا به حال کسی به آن توجه نکرده و اجرایی نشده است، یکی از روشهای درخشیدن در ویترین است. ترکیب‌های زیبای رنگ و تصویر در گرافیک پکیج می‌تواند پیامی که یک شکلات خوش‌طعم با خود منتقل می کند را دگرگون نماید. خوشبختانه هرآنچه که برای شکلات بپردازید، با توجه به نقش سلیقه در میزان خرید مشتریان رای شما یک هزینه به شمار نمی‌آید. چرا که با طراحی بسته بندی جیدی، می‌توانید مشتریان بیشتری به سمت محصول خود جلب کنید. فقط با تماس با شماره 09355054580

طراحی بسته بندی شکلات

انواع جعبه و بسته بندی شکلات

طراحی پاکت بسته بندی شکلات یک روش کلاسیک در عرضه این محصول است. فروشندگان در ایام قدیم انواع شکلات‌های خوش طعم را به طور مستقیم درون پاکت‌های ساده کاغذی قرار داده و به مشتری تحویل می‌دادند. این سبک از بسته بندی امروزه رایج نیست؛ اما اگر پاکت‌های بزرگ کاغذی جایگزی نایلون‌های پلاستیکی شوند که یک یا چند بسته شکلات خریداری شده درون آن قرار بگیرد، هم به حمل کالا کمک می‌کند و هم حس و حال خوب گذشته را زنده نگه می‌دارد. پاکت‌های بسته بندی شکلات در حین سادگی، می‌تواند شیک و جذاب طراحی شود. استفاده از طرح‌های گرافیکی متنوع و یا صرفاً یک رنگ ساده و یا چاپ مناظری از طبیعت، همگی زیبایی خاص خود را داشته و برای طیفی از مشتریان رضایت بخش است.

  • طراحی کاغذ بسته بندی شکلات برای کاور کردن آن به ظرافت خاصی نیاز دارد. کوچک بودن ابعاد شکلات احتمال مخفی شدن بخشی از گرافیک شامل لوگو و یا نام برند در زیر لایه‌ها را افزایش می‌دهد. جنس این کاغذها باید استاندارد باشد و در حفظ سلامت شکلات از آلاینده‌های خارجی نیز موفق عمل کند، مثلاً آنقدر نازک و شکننده نباشد که بعد از تا خودرن و یا پیچانده شدن دور شکلات پاره شود یا ترک بردارد. در طراحی بسته بندی شکلات (Chocolate packaging design) همچنین به رنگ بندی این پوشش توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد زیرا تأثیر قابل توجهی در ایجاد جذابیت دارد، بر این اساس برندهای موجود در بازار با حفظ تنوع کافی درون هر پکیج، به فروش خوبی رسیده‌اند.
  • طراحی جعبه بستهبندی شکلات

جعبه‌های مخصوص بسته‌بندی شکلات در ابعاد مختلف طراحی می‌شوند. تولیدکنندگان غالباً شکلات‌ها را به صورت چندتایی درون جعبه‌های مناسب به شکل یک پکیج عرضه می‌کنند. استفاده از جعبه‌هایی که قسمتی از آن را مواد شفاف همچون تلق پلاستیکی تشکیل می‌دهند، در تحریک حس چشایی مشتری و ترغیب وی به خرید مؤثر است. اگر طراحی جعبه بسته‌بندی به نحوی انجام شود که امکان مشاهده محتوای آن وجود نداشته باشد، توصیه می‌شود رنگ‌بندی جعبه‌ها متناسب با نوع شکلات درون آن باشد. استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی برای انواع شکلات تلخ به مخاطب ذهنیت درستی از طعم شکلات می‌دهد. به‌علاوه رنگ‌های خاص مانند مشکی، طلایی و نقره‌ای در طرح گرافیکی، ظاهر لوکس به پکیج می‌دهند.

جعبه‌های شکلات به‌عنوان یک هدیه دوستانه با استقبال خوبی در جوامع مختلف روبرو است. لاکچری بودن ظاهر و نفیس بودن جنس بسته در چنین مواردی اهمیت پیدا می‌کند. جنس جعبه بر اساس اینکه در تماس مستقیم با شکلات باشد یا نه متفاوت خواهد بود. برای آن بخش از شکلات‌ها که مستقیماً درون جعبه قرار می‌گیرد از مقوای بهداشتی و استاندارد استفاده می‌شود. اما وقتی تک‌تک شکلات‌ها کاغذ پیچ شده‌اند و یا یک تخته شکلات درون کاور نایلونی مناسب قرار می‌گیرد، جعبه به‌عنوان بسته بندی بیرونی از حساسیت کمتری برخوردار است، استفاده از مقوای ایندربورد، کرافت و یا نوع رایجی که به نام پشت طوسی شناخته می‌شود در این بسته بندی‌ها کاربرد دارد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا