عمومیمجله کسب و کار

چگونه پنجره دوجداره را رگلاژ کنیم؟

رگلاژ مربوط به پنجره های دوجداره به معنای تنظیم دقیق لولاها، اتصالات و شیشه های پنجره است. خبر خوب این است که به طور کلی تمامی درب ها و پنجره های دو تاشو upvc و آلومینیومی قابل تعمیر هستند. در این مقاله سعی کرده ایم علاوه بر جزئیات تنظیم، در آموزش های تصویری به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید برخی از مشکلات پنجره های دوجداره از جمله مثلا پنجره دوجداره Climbing down را حل کنید تا بدانید. قانون پنجره دوبل چیست؟ با ما بمان.

تنظیم پنجره های دوجداره یک طرفه

برای این کار ابتدا باید درب لولایی در و پنجره تکی را باز کنید سپس با کلید آلن یا پیچ گوشتی قفل آن را باز کرده و درب آن را حرکت دهید. برای تنظیم، باید لولاهای بازکننده پنجره پیکربندی واحد را به محورهای افقی و عمودی منتقل کنیم. چرخاندن پیچ در جهت عقربه های ساعت میله را بالا می برد. اگر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد به سمت پایین نیز حرکت می کند. هم جهت افقی و هم جهت عمودی را به صورت موازی تنظیم می کنیم تا در هنگام باز و بسته شدن به موقعیت درست و صحیح برسیم. در صورت لزوم از لولاهای قابل تنظیم استفاده کنید. لولاهای قابل تنظیم علاوه بر تنظیم آسان دارای ظرفیت بار تا 200 کیلوگرم بوده و نقش مهمی در عایق کاری پنجره ها دارند.

تنظیم پنجره دو شیشه دو حالته

پنجره های دوجداره upvc با لولای پایینی، لولای اهرمی و لولای بالایی قابل تنظیم هستند. لولای پایینی را می توان به قابلیت حرکت دادن لولا از طریق دو پیچ با سوراخ شش ضلعی مجهز کرد. اما روی لولا بالا هیچ پیچی روی لولا وجود ندارد و پیچ این قسمت روی بازوی لولا و دهانه بالای لولا است. برای تنظیم، ابتدا پوشش لولای پایینی را بردارید تا پیچ شش گوش نمایان شود. از پیچ عمودی برای بالا و پایین بردن اهرم و از پیچ دیگر برای حرکت به چپ و راست استفاده می شود.

چیدمان پنجره های دوجداره کشویی

در مورد پنجره کشویی، بر خلاف پنجره های رومیزی، حرکت ارسی چرخشی نیست، بلکه در جهت پهلو به پهلو صورت می گیرد. پروفیل پنجره کشویی دو جداره دارای ریل هایی است که از طریق غلتک ها به صورت افقی باز و بسته می شوند. در واقع کاستورهای پنجره کشویی از نوع “تک ریلی” و “دو ریلی” وجود دارد که باعث تفاوت در چینش آنها می شود. برای تنظیم پنجره دوجداره کشویی ابتدا باید لولای پنجره دوجداره را باز کنید. سوراخ های پیچ عمودی را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. پیچ پنجره دوم را به موازات پیچ پنجره عمودی به چپ و راست حرکت دهید.

تنظیم پنجره دو شیشه آلومینیومی

درب و پنجره های پی وی سی در طول زمان بیشتر از پنجره های آلومینیومی سقوط می کنند. و دلیل آن استفاده نادرست از پنجره و عیوب اولین نصب و وقوع بلایای طبیعی و … می باشد.

در و پنجره های دوجداره آلومینیومی معمولاً به صورت درب و پنجره بلند راه اندازی می شوند، اما نیاز به تجربه بیشتری دارد. زیرا ساخت یراق آلات آلومینیومی در و پنجره دارای پیچیدگی منحصر به فردی بوده و با تجربه و دانش محقق می شود. پنجره دوجداره آلومینیومی در مقایسه با تنظیم پنجره های یو پی وی سی کار بسیار دشواری است که به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

رگلاژ پنجره دوجداره UPVC

مهمترین وظیفه درب و پنجره دوجداره جلوگیری از گرما، سرما و آلودگی صوتی و جلوگیری از نشتی پنجره های دوجداره می باشد. درمان های پنجره یو پی وی سی کیفیت و کارایی اولیه پنجره ها را باز می گرداند و این پنجره ها در صرفه جویی انرژی ساختمان نیز نقش دارند. پنجره را می توان از نقاط مختلف به صورت زیر تنظیم کرد.

تنظیم لوازم جانبی پنجره

قوانین آینه ای

تعمیر و نگهداری سلاح

ارسی و لولا از جمله عوامل کلیدی در بحث حقوقی پنجره دو آویز هستند و نصاب باید از درست کارکردن این دو مورد اطمینان حاصل کند در غیر این صورت باید تعمیر یا تعویض شوند.

ابتدا باید روکش لولا را برداریم، برای این کار پنجره را باز می کنیم، سپس با کمک پیچ گوشتی یا کلید روکش را برداشته و حرکت می دهیم. و در دو مرحله تنظیم عمودی و افقی را انجام می دهیم

1. تنظیم افقی لولای بازشو.

برای تنظیم افقی، دهانه درب یا پنجره دو آویز باید به صورت افقی و عمودی جابجا شود. برای قرار دادن آن به صورت افقی، پیچ تنظیم افقی را با استفاده از یک کلید آلن 5 میلی متری باز و بسته می کنیم. با باز و بسته شدن پیچ، دهانه درب یا پنجره UPVC به سمت بیرون حرکت می کند. وینچ حرکت می کند تا زمانی که با بستن دهانه در جهت افقی، خطا تصحیح شود.

2. لولاهای بازشو عمودی

برای تنظیم عمودی ابتدا پوشش لولای در و پنجره های دوجداره را باز می کنیم. سپس با کلید آلن پیچ را می چرخانیم، پیچ را در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم، اهرم بازشو به سمت بالا حرکت می کند و اگر در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده شود، به سمت پایین حرکت می کند.

نکته مهم: جهت های موازی افقی و عمودی را طوری تنظیم می کنیم که لولای باز شدن پنجره به موقعیت مناسب و صحیح باز و بسته شدن برسد.

تنظیم شیشه پنجره

یکی از مهمترین قسمت های پنجره دوجداره شیشه آن است که در بحث رگولاتوری نیز تاثیر بسزایی دارد. مکانیک پنجره ها از یک زیر شیشه مخصوص برای ثابت نگه داشتن شیشه استفاده می کند و وزن شیشه دو جداره در تمام قسمت های پنجره توزیع و تقویت می شود.

خدمات تعمیر پنجره دوجداره توسط سیتی ویندوز ارائه می شود

سرویس های پنجره شهری با توجه به تجربه پرسنل این تیم در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. کلیه خدمات تعمیر و تنظیم پنجره شامل گارانتی و تضمین کیفیت به دلیل استفاده از تجهیزات با کیفیت و دقت در روند تراز می باشد.

خدمات ارائه شده توسط تیم ما

نصب و راه اندازی

نگه داشتن

دستورالعمل ها

جایگزینی

تعمیرات و تنظیمات درب و پنجره UPVC عبارتند از:

تعویض اقلام شکسته و آسیب دیده

تعویض لولای درب و پنجره upvc

پنجره بازشو را برای ویرایش اضافه کنید و آدرس پاپ آپ را تغییر دهید.

تنظیم پنجره دوجداره و تنظیم کلیه قطعات

رفع مشکلات هنگام باز و بسته کردن پنجره های دوجداره

عایق کاری و آب بندی دور پنجره های دوجداره

تعویض و تعمیر قفل و دستگیره پنجره

تعویض لاستیک اطراف در و پنجره

تعویض و تنظیم لولاها

تعویض و تعمیر پنجره upvc اسپانیولت

در و پنجره های قدیمی را آهنی، چوبی، آلومینیومی برش بزنید و درب و پنجره جدید بسازید

و…

تعمیر پنجره upvc از آن دسته مشاغلی است که تخصص و تجربه حرف اول را می زند و بدون شک افراد بدون تخصص در این زمینه بر مشکل و افزایش هزینه تعمیرات و تنظیمات می افزایند. تمام اجزای یک پنجره دوجداره باید به درستی تنظیم شده و در صورت عدم امکان تعمیر، تعویض شوند تا کارایی 100% بازگردد.

تنظیم درب و پنجره، اصلاح عیوب، تنظیم لولاها و دستگیره ها، ساده سازی فرآیند باز و بسته شدن درب و پنجره، اصلاح مکانیزم پنجره ها، ارائه روش های جلوگیری از خرابی دهانه در و پنجره، حرکت لولا، لولا نصب و تعویض لولاهای شکسته، جابجایی و جابجایی در و پنجره، برش درب و پنجره های قدیمی آهنی، چوبی و آلومینیومی و تعویض آنها با پنجره های نو، آب بندی ویژه درب و پنجره.
اطلاعات بیشتر:

https://upvcmaster.com/پنجره-دوجداره-upvc-در-کرج/

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا