نماد سایت مجله ایرانی

کدام گوشی های سامسونگ باتری قابل تعویض دارند

ویژگی‌های گوشی با باتری قابل تعویض

باتری قابل تعویض با غیرقابل تعویض چه تفاوتی با هم دارند؟ به‌طور معمول، در گوشی‌هایی که باتری غیرقابل تعویض دارند به‌راحتی نمی‌توان درب پشتی را باز کرد و روند تعویض باتری موبایل را پشت سر گذاشت. اما در مدل‌های باتری قابل تعویض، شما به‌راحتی با باز کردن قاب پشتی می‌توانید به این ویژگی دست پیدا کنید. باتری‌های قابل تعویض، هم به‌صورت لیتیوم یونی و هم در مدل پلیمری تولید می‌شوند.

چند ویژگی گوشی با باتری قابل تعویض عبارت‌ است از:

مدل‌های گوشی سامسونگ با باتری قابل تعویض

بسیاری از عناوین جدید تولیدی تلفن همراه در بازار، با گوشی غیرقابل تعویض ارائه می‌شوند. ولی هنوز مدل‌هایی وجود دارند که برای افرادی که قابلیت تعویض باتری را به‌عنوان یک مزیت رقابتی نگاه می‌کنند، عرضه می‌شوند. مهم‌ترین مدل‌ها عبارتند از:

1. گوشی سامسونگ Galaxy Xcover 6 pro

گوشی سامسونگ گلکسی Xcover 6 pro دارای لبه‌هایی با نوارهای عمودی است که پشت قاب‌ آن قرار گرفته‌اند. روی لبۀ پایین این گوشی، دو طرف پورت یواس‌بی تایپ سی به چشم می‌خورد و در پشت تلفن، یک دوربین دوگانه اصلی وجود دارد. قاب پشتی گوشی از شیار کوچکی که در قسمت بالا سمت راست قرار دارد، قابلیت باز شدن داشته که نشانگر این است که این مدل با باتری قابل تعویض طراحی شده است.

2. گوشی سامسونگ Galaxy Xcover 4s

سامسونگ گلکسی Xcover 4s نسخه‌ای جدید از مدل Xcover است که برای اولین‌بار در سال 2017 به بازار موبایل جهان عرضه شد. سخت‌جان بودن از مهم‌ترین مشخصه‌های این مدل گوشی شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. این مدل، دارای یک دوربین اصلی تکی بوده و سیستم‌عامل پیش‌فرض این مدل، اندروید9 است. این گوشی همچنین از کارت حافظۀ خارجی و استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند. به‌صورت کلی گلکسی Xcover 4s از پرمخاطب‌ترین مدل‌های گوشی سامسونگ با باتری قابل تعویض به‌شمار می‌رود.

Samsung Galaxy Xcover Pro

سامسونگ گلکسی  Xcover Pro در ژانویه 2020 راه اندازی شد و روی اندروید 10 اجرا می شود. Galaxy Xcover Pro یک “تلفن مقاوم” است که برای استفاده در فضای باز در عناصر طراحی شده است. اما برخلاف دیگر «تلفن‌های مقاوم»، Xcover Pro واقعاً خوب به نظر می‌رسد. محکم است.

اگرچه این یک پرچمدار نیست، بنابراین انتظار مشخصات گلکسی S20 را نداشته باشید. با این وجود، شما با پول کم مقدار زیادی دریافت می کنید دارای گواهی IP68، دوربین دوگانه در پشت، 4 گیگابایت رم و البته باتری قابل جابجایی 4050 میلی آمپر ساعتی است. و از همه بهتر؟ شما همه اینها را با کمتر از 500 دلار / 450 پوند دریافت می کنید.

این روزها همه گوشی‌های سامسونگ شبیه هم هستند. آنها دارای صفحه نمایش بدون حاشیه هستند که دارای یک ناچ یا بریدگی جهت قرار گرفتن دوربین سلفی در قسمت بالایی هستند، قاب پشتی از جنس پلاستیکی یا شیشه‌ای و لبه‌های فلزی یا پلاستیکی در امتداد طرفین دارند. جک هدفون، فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا و باتری‌های قابل تعویض قبلاً در بهترین گوشی‌های اندرویدی رایج بودند، اما در حال حاضر کمیاب‌تر شده‌اند. با این حال، این ویژگی‌ها برای همیشه از بین نمی‌روند و حداقل برخی از آنها را می‌توان در گوشی هوشمند Galaxy XCover6 Pro که سامسونگ به تازگی معرفی کرد، پیدا کرد.

سری گلکسی XCover سامسونگ چند سالی است که به‌عنوان نسخه بادوام‌تر (و معمولاً پایین‌تر) گوشی‌های گلکسی اس این شرکت عمل می‌کند. این مدل جدید دارای طراحی مستحکم، امتیاز MIL-STD-810H به طوریکه این تلفن تقریباً هر چیزی را که به سمت آن پرتاب کنید می‌تواند تحمل کند و IP68 که در برابر قطرات روی زمین یا آب دوام می‌آورد. این گوشی از صفحه نمایش 6.6 اینچی با نرخ تجدید 120 هرتز، 5G، اندروید 12 و وضوح +FHD و محافظ گوریلا گلس Victus+ برخوردار است. سامسونگ همچنین می گوید: این گوشی مانند گلکسی اس 22 و برخی دیگر از دستگاه‌های اخیر گلکسی، پنج سال به روز رسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

از آنجایی که سری XCover روی دوام بیش از طراحی ظریف و نازک تمرکز دارد، دارای چند ویژگی است که در گوشی‌های هوشمند معمولی نادر است. باتری داخلی 4050 میلی آمپر ساعتی به راحتی قابل تعویض است و می توان آن را با یک باتری دیگر ساخت سامسونگ تعویض کرد. یک پورت استاندارد USB Type-C برای شارژ و انتقال داده وجود دارد، اما XCover 6 Pro دارای پین‌های pogo نیز برای شارژ است.

همچنین 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل ارتقا به لطف درگاه کارت microSD آن وجود دارد. سیستم دوربین از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در قاب پشتی تشکیل شده است که به کمک یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض کامل می‌شود و یک لنز 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

آموزشگاه تعمیرات موبایل در بهترین و مجهزترین آموزشگاه تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید مجرب با پشتیباتی رایگان، ویژه بازار کار انجام می شود

خروج از نسخه موبایل