دانش و سلامت

یک عامل مهم در جلوگیری از کاهش وزن

نتیجه مطالعه گروهی از متخصصان انگلیسی نشان می‌دهد: نزدیکان افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه این روند را مختل کنند.

به گزارش مجله ایرانی به نقل از یورونیوز، به گفته متخصصان در دانشگاه «ساری» (University of Surrey) اعضای خانواده و دوستان افرادی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند به اشکال مختلف از جمله کارشکنی، رفتارهای تغذیه‌ای و تبانی مانع از رسیدن آن‌ها به هدف خود می‌شوند.

«جین اوگدن» – سرپرست گروه مطالعاتی در دانشگاه ساری – می‌گوید: کاهش وزن اغلب منجر به تغییراتی می‌شود که از افزایش اعتماد به نفس تا تغییر ساز و کار اجتماعی در روابط را در بر می‌گیرد. بسیاری از افراد از این تغییرات خرسند نیستند و ممکن است آگاهانه یا به طور ناخودآگاه تلاش کنند تا کوشش‌های فرد برای کاهش وزن را ناکام بگذارند تا وضعیت به شکل فعلی باقی بماند.

او تاکید می‌کند که بررسی‌های بیشتری در این زمینه باید صورت بگیرد تا در آینده امکان گفت وگو با خانواده و دوستان و تشویق آنها به حمایت از تلاش‌ فرد برای کاهش وزن وجود داشته باشد.

به گفته جین اوگدن، حمایت دوستان و اعضای خانواده از تلاش‌های فرد برای کاهش وزن می‌تواند «ابزاری گرانبها» در این راستا باشد این در حالیست که شماری از پژوهش‌های انجام شده نشان داده است که اعضای خانواده، دوستان و شرکای زندگی فرد ممکن است در عمل با او تبانی کنند تا رفتارهایی که مانع از کاهش وزن می‌شود، ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا