نماد سایت مجله ایرانی

۷٠هزاز فروشگاه آماده اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

۷٠هزاز فروشگاه آماده اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

مجله ایرانی/چهارمحال و بختیاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ خوشبختانه آغاز شده است و حدود ۷۰ هزار فروشگاه به سامانه ملی متصل شده‌اند و امیدواریم با این اقدامات شاهد رونق سفره مردم باشیم.

به گزارش مجله ایرانی، صولت مرتضوی دوم تیرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ خوشبختانه بالغ‌ بر یک میلیون فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداران سراسر کشور، بخش خصوصی، سازمان برنامه بودجه، وزارت آموزش و پرورش و… ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امسال اجرای یک برنامه نوین در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا سامانه معرفی فرصت‌های شغلی ایجاد شده است؛ چراکه درحال حاضر کارگاه‌هایی وجود دارد که متاسفانه کارگر مناسب ندارند و لازم است رابطه‌ای بین کارگران و کارفرمایان ایجاد شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باعث شده نیروی کار با تخصصی که کارآفرین به آن نیاز دارد تناسب نداشته باشد نبود آموزش است؛ بنابراین هدف‌گذاری صورت گرفته تا با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌ها طی سه سال آینده در طرح مهارت‌آموزی تابستانه مهارت‌آموزی برای دو میلیون جوان جویای کار که تخصص ندارند انجام شود.

مرتضوی عنوان کرد: امسال تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ ادغام شده و به تعبیر دیگر منابع حاصل از تبصره ۱۶ درخصوص ایجاد فرصت شغلی در منابع تبصره ۱۸ ادغام شدند و در تبصره ۱۸ قانون بودجه بالغ‌بر ۶۳ هزار میلیارد تومان برای استان‌ها در نظر گرفته شده است همچنین منابع بانک‌ها درحال ادغام است و می‌توان گفت تسهیلات بسیار خوبی درجهت اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد. مراودات با کشورهای همسایه و سایر کشورها درخصوص صادرات غیرنفتی درحال انجام است و همچنین طرح‌های عمرانی که اجرا می‌شوند صدها فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد و امیدواریم در سال جاری نیز تولید یک میلیون فرصت شغلی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد:طرح کالابرگ نیز خوشبختانه آغاز شده است و حدود ۷۰ هزار فروشگاه به سامانه ملی متصل شده‌اند و امیدواریم با این اقدامات شاهد رونق سفره مردم باشیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل