اقتصادیعمومیمجله کسب و کار

نصب شارژ کنترلر خورشیدی

انرژی خورشیدی تهران

:

انواع شارژ کنترلر خورشیدی: در طی چندین سال آینده، تغییر زیادی در میزان استفاده از انرژی خورشیدی رخ خواهد داد. با توجه به‌اینکه میزان انرژی خورشیدی در کشور های بزرگی همچون هند و ایالات متحده آمریکا بالاست، لذا پیش بینی شده که‌این ملت ها، رشد قابل ملاحظه‌ای در راستای استفاده از انرژی خورشیدی داشته باشند.  با استفاده از داده های جمع آوری شده از سایت Powerweb، نگاهی خواهیم انداخت به کشور های برتری که از لحاظ استفاده از انرژی خورشیدی جزو ده کشور اول در رتبه بندی جهانی قرار دارند و خواهیم دید که اگر این کشور ها از تمام ظرفیت انرژی خورشیدی خود استفاده کنند، چه تغییر و رشدی خواهند داشت.

در طی سال های اخیر، دولت ها در سراسر جهان اقدامات متعددی در جهت ترغیب کردن کشورها در راستای استفاده از انرژی خورشیدی انجام داده اند. از جمله‌ این اقدامات تشویق کننده میتوان به Feed-in Tariffs اشاره کرد.  Feed-in Tariffs یک سیستمی در جهت ترغیب استفاده از انرژی های تجدید پذیرمی‌باشد. به‌ اینگونه که به صنایع و خانوارهایی که ، برق مصرفی‌شان را خودشان تولید می‌کنند (با توجه به میزان انرژی تولیدی) هزینه‌ای پرداخت می‌شود. اینگونه اقدامات با درجات مختلفی از شور و اشتیاق و موفقیت دنبال شده‌اند.  بطور کلی داده های زیادی نشان دهنده‌ی این است که انرژی خورشیدی می‌تواند نسبت به روش های قدیمی و سنتی در بسیاری از موارد بهتر عمل کند.  در ادامه به بررسی ده کشور برتر تولید کننده‌ی انرژی خورشیدی می‌پردازیم.

پس در ادامه با  برقکارآن  همراه باشید

  1. پاکستان (10 گیگاوات)

با اینکه پاکستان تازه در سال 2012 اولین سیستم On-grid PV plant خود را راه اندازی کرد، اما این کشور آسیای جنوبی هدف های بسیاری درسر دارد. منظور از سیستم On-grid PV plant ، یک سیستم فتوولتائیک خورشیدی می‌باشد که با استفاده از سلول های خورشیدی می‌تواند انرژی خورشیدی را به برق تبدیل کند. پاکستان در سال 2015 پایگاه خورشیدی خود یعنی Quaid-e-Azam Solar Park را راه اندازی کرد که گفته میشود در یک سیکل کامل فرایند، قابلیت تولید یک گیگاوات برق را دارد که میزان قابل توجهی می‌باشد.

Quaid-e-Azam Solar Park – Mettis Global News

اخیرا بدلیل کاهش جهانی تعرفه های خورشیدی ،که در قسمت اول مقاله توضیح داده شد، این پایگاه خورشیدی، برق  تولیدی خود را در مزایده های انرژی به فروش میگذارد که‌این خود می‌تواند باعث کاهش هزینه های انرژی خورشیدی شود.

  1. استرالیا (12.2 گیگاوات)

از سال 2009 حضور استرالیا در عرصه‌ی انرژی خورشیدی بسیار پر رنگ تر شد و توانایی تولید برق آن از انرژی خورشیدی از چندصد مگاوات به حدود 5.7 گیگاوات در سال 2015 افزایش پیدا کرد.

این کشور نزدیک به بیست پروژه‌ی خورشیدی با ظرفیت بیش از 1مگاوات دارد که در مراحل مختلف تکمیل شدن هستند. اما این نتایج امیدوارکننده تمام ماجرا نیست. با اینکه‌این کشور میزان بالایی نور خورشید دریافت می‌کند و شرایط اقتصادی توسعه‌یافته‌ای دارد، اما خیلی از نهاد ها به جایگاه پایین این کشور در رتبه بندی انرژی خورشیدی منتقد هستند و خواستار حمایت بیشتری از دولت در این زمینه می‌باشند.

Australia Solar Plant –

  1. فرانسه (12.8 گیگاوات)

فرانسه شرایط اقتصادی قوی و سیستم توسعه‌یافته‌ای در بهره برداری از انرژی داشت لذا پیشرفت سیستم های خورشیدی در این کشور خیلی دور از ذهن نبود.

France’s largest solar array. The rolling hills countryside in southern France is covered in solar panels. The solar energy farm covers approximately 200 hectares (494 acres) total. With a capacity to produce 100 MW of electricity, enough to power 12,000 houses

برای خدمت

 

آموزش شارژ کنترلر | انتخاب شارژ کنترلر خورشیدی | تعمیر شارژ کنترلر خورشیدی

نصب لوستر از ۳ شاخه تا 5 شاخه تهران

از ما قیمت بگیرید و در کمترین زمان ممکنه سفارش خودتون رو ثبت کنید.

درسال 2016، رئیس جمهور فرانسه François Hollande به‌ یاری سیاستمدار هندی Narendra Modi شتافت و پایه های اولیه دفتر مرکزی اتحادیه بین المللی انرژی خورشیدی در هند (ISA) راه اندازی شد. این موسسه درصدد این است تا توانایی های خورشیدی کشورهایی که درمحدوده Tropics of Cancer  و Capricon قرار دارند را توسعه ببخشد.

نواحی نام برده شده در تصویر زیر مشخص شده اند.

نام نواحی زمین که تحت تابش مختلفی از پرتو خورشیدی قرار میگیرند

. انگلستان (14.2 گیگاوات)

انگلستان در سال 2015 از کشورهایی چون فرانسه و اسپانیا در زمینه‌ی ظرفیت تولید برق توسط پایگاه‌های خورشیدی پیشی گرفت. در کنار تاسیسات و تجهیزات خورشیدی این کشور، حمایت‌های دولت در این زمینه باعث تشویق مدارس و خانه ها در استفاده از سیستم های پنل خورشیدی شد.

در سال 2016، از ماه آپریل تا سپتامبر این کشور توانسته تا میزان بسیار بالایی از برق را با استفاده از انرژی خورشیدی تولید کند. بطوری که‌این میزان، بسیار بالاتر از برق تولیدی توسط ذغال سنگ است.

به‌این صورت که میزان تولید انرژی در پایگاه های خورشیدی در یک روز آفتابی، حدود شش برابر انرژی تولیدی توسط ذغال سنگ می‌باشد.

  1. ایتالیا (22.6 گیگاوات)

داشتن رنکینگ ششم در این رده بندی برای ایتالیا کمی دور از انتظار است چرا که‌ این کشور انرژی خالص خود را وارد می‌کند و نسبت به سایر کشورها کمبود منابع دارد. با وجود این، ایتالیا فقط از 10 درصد انرژی خورشیدی برای تولید انواع انرژی استفاده می‌کند و پیش بینی شده تا در ده سال اینده، این مقدار به دو برابر مقدار فعلی خود برسد.

استفاده از انرژی خورشیدی نه تنها یک روش برای استفاده از منابع در دسترس است بلکه می‌تواند وابستگی ایتالیا را به ملت های خارجی نیز کمتر کند.

  1. آلمان (48.4 گیگاوات)

Germany awards 505 MW in latest solar tender –

در سال های اخیر، آلمان پروژه های بسیاری در راستای منابع انرژی تجدید پذیر انجام داده است لذا توانسته که خود را جزو برترین کشور ها در این رتبه بندی قرار دهد.

در این راستا یک استراتژی به نام Energiewende درآلمان وجود دارد. هدف اصلی این استراتژی این است که انرژی را از نوعی به نوع دیگری که میزان تولید کربن دی اکسید کمتری داشته باشد تبدیل کند و در این راستا از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده شود. این استراتژی تضمین می‌کند که تا پایان سال 2050، این کشور حدود 60 درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید پذیر تامین خواهد کرد. این کشور بعنوان برترین کشور اروپایی در راستای استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر قرار دارد و حدود 30 پایگاه انرژی خورشیدی (پایگاه فتوولتائیک) دارد که هرکدام بطور سالیانه 20 مگاوات انرژی تولید می‌کند.

مشابه انگلستان، این کشور در حال زدن رکورد خود در جهت استفاده از انرژی خورشیدی می‌باشد.

  1. هند (57.4 گیگاوات)

برای خدمت

نص لوستر از ۳ شاخه تا 5 شاخه تهران

از ما قیمت بگیرید و در کمترین زمان ممکنه سفارش خودتون رو ثبت کنید.

هند به تازگی در سال 2011 وارد عرصه‌ی انرژی خورشیدی شد و پیش بینی میشود که‌این کشور تا سال 2020 گام های بسیار بزرگی در این زمینه بردارد. در همین راستا بانک جهانی ، حدود یک میلیارد دلار سرمایه  در اختیار این کشور قرار داده است. (بانک جهانی یک موسسه مالی بین المللی است که به دولت کشور های فقیرتر وام های بدون بهره و کمک هزینه می‌دهد تا راستای پروژه های بزرگ خود از آن استفاده کنند). با توجه به سایت PowerWeb رونق انرژی خورشیدی در این کشور تازه شروع شده به طوری که دولت Modi در سر دارد تا پایان سال 2020 پایگاه های خورشیدی با ظرفیت 100 گیگاوات احداث کند.

برای این کشور در حال توسعه، انرژی خورشیدی می‌تواند نقش گسترده‌ای در گرم کردن و تصفیه آب در بسیاری از مناطق هند داشته باشد و می‌تواند باعث پیشرفت بسیار زیادی در کشور های توسعه‌یافته شود.

  1. ژاپن (63.3 گیگاوات)

ژاپن جزو کشور هایی است که تکنولوژی و سیستم تولیدی آن در سال های اولیه خود شکل گرفت و پیشرفت کرد لذا به عنوان اولین کشورهایی بود که پا در عرصه‌ی انرژی خورشیدی نهاد. و همچنان در این مسیر در حال رشد است و در صدد این است تا پایان سال 2050 بتواند ده درصد انرژی مورد نیاز این کشور را بکمک انرژی خورشیدی تامین کند. ژاپن بدلیل پایگاه فتوولتائیک آرک شکلی که در سال 2002 احداث کرد در این عرصه بسیار مشهور است چراکه ‌این پایگاه جزو بزرگترین پایگاه های جهانی است و آموزشی را در راستای اجتناب از تخریب منابع طبیعی به منظور حفظ تعادل زیست محیطی ارائه می‌دهد.

امروزه‌ یک شرکت ژاپنی توانسته تا کارآمدترین پانل خورشیدی جهان را تولید بکند.

  1. ایالات متحده آمریکا (85.3 گیگاوات)

ایالات متحده آمریکا، تکنولوژی، توانایی و شرایط محیطی لازمه را برای پروژه های عظیم خورشیدی دارد (لازم به ذکر است که تقاضا و نیازهای این کشور همواره رو به افزایش است). اما حمایت سیاسی لازم برای استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی توسط دولت ناچیز بوده است، و با تهدید ترامپ در رابطه با خروج از توافق نامه با فرانسه، آینده‌ی آمریکا در راستای انرژی خورشیدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این اوصاف، چشم اندازهای خورشیدی این کشور همچنان امیدوارکننده است. تعدادی از ایالت ها اهداف بلندپروازانه‌ای در راستای انرژی های تجدید پذیر، مخصوصا انرژی خورشیدی، در سر دارند

 

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا