دانش و سلامتمجله کسب و کار

مقایسه دستگاه های اکسیژن ساز و راهنمای انتخاب اکسیژن ساز

اگر قصد دارید تا اجاره یا خرید اکسیژن ساز را انجام دهید، این مقاله برای شما تهیه شده است پس با ما همراه باشید تا دستگاه های اکسیژن ساز و مشخصات آن ها را مقایسه کنیم، همچنین مشخصاتی که در زمان انتخاب دستگاه اکسیژن ساز باید به آن ها توجه کرد را نیز در ادامه ذکر خواهیم کرد. چرا که با توجه به حساسیت امور درمانی و همچنین گران قیمت بودن اکسیژن ساز، لازم است تا وقت بگذارید و درباره انواع اکسیژن ساز تحقیق کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع دستگاه اکسیژن ساز | دستگاه اکسیژن ساز ارزان | دستگاه اکسیژن ساز چیست

انواع دستگاه اکسیژن ساز

با توجه به گسترش بیماری های ریوی و قلبی، دستگاه اکسیژن ساز که اکسیژن موجود در هوا را تغلیظ کرده و در اختیار بیمار قرار می دهد از دستگاه های کمک تنفسی می باشد که قادر به نجات جان بیماران زیادی شده است و زندگی بیماران را تسهیل کرده است، این دستگاه از نظر نوع جریان در دو نوع تقسیم بندی می شود.

اکسیژن ساز با جریان مداوم

اکسیژن سازهای خانگی از جمله دستگاه های اکسیژن سازی هستند که از طریق جریان مداوم کار می کنند، این دستگاه ها به برق متصل می شوند و اکسیژن مورد نیاز بیمار را از طریق نازل و ماسک به بیمار منتقل می کنند.

اکسیژن ساز با جریان پالسی

این نوع از جریان که در اکسیژن سازهای پرتابل هم از آن بهره گرفته شده دارای باتری بوده و قابلیت شارژ کردن با برق هواپیما، قطار و… را دارا می باشد و بنابر این در مسافرت ها و جابجایی ها از آن ها استفاده می شود.

معرفی و مقایسه دستگاه های اکسیژن ساز

در ادامه به برخی از بهترین اکسیژن سازها با مشخصات آن ها اشاره خواهیم کرد.

اکسیژن ساز Nidek (نایدک)

نایدک برندی آمریکایی می باشد که بیش از سی سال است به صورت تخصصی در حوزه اکسیژن ساز فعالیت می کند، این برند از باکیفیت ترین و گران قیمت ترین اکسیژن سازهای موجود در بازار می باشد.

این اکسیژن ساز که صدای بسیار آرامی دارد را می توان به طور همزمان برای دو بیمار استفاده کرد، اکسیژن تغلیظ شده این دستگاه دارای خلوص 95 درصد می باشد، دیگر ویژگی های این دستگاه عبارت اند از:

  • دارای مانیتور oms
  • دارای دستگیره جهت جابجایی ساده تر
  • هشدار افت غلظت اکسیژن، فشار بالا و پایین و قطع برق
  • دارای استانداردهای CE و FDA
  • سیستم هشدار میزان غلظت خون
  • باتری آلارم
  • فیلتر گرد و غبار

اکسیژن ساز Zenith Med (زنیت مد)

اکسیژن ساز زنیت مد مدل 5 لیتری OC600 با وزن 13 کیلوگرمی خود دارای ابعاد 47*30*20 می باشد، این دستگاه اکسیژن ساز از سیستم زمان سنج و ریموت برخوردار بوده و برای کارکرد 24 ساعته مناسب می باشد، همچنین از فیلتر ضد باکتری و باکیفیت برخوردار بوده که از ورود باکتری ها و ناخالصی ها جلوگیری می کند.

این اکسیژن ساز که به نبولایزر نیز مجهز می باشد تا 30% در مصرف برق صرفه جویی کرده و دارای LCD می باشد که زمان و حالت کارکرد را نمایش می دهد و به دلیل برخورداری از چرخ و دسته، می توان آن را به راحتی جابجا کرد.

اکسیژن ساز Longfian (لانگفیان)

اکسیژن ساز مدل JAY-1 از برند لانگفیان از اکسیژن سازهای پرتابل و پرکاربرد می باشد که صدای بسیار اندکی داشته و ابعاد 32*19*35 است، این اکسیژن ساز 6 کیلوگرمی می باشد.

اکسیژن ساز مدل JAY-2 از برند لانگفیان هم از تکنولوژی PSA برخوردار می باشد که توانایی کنترل و جذب نوسانات فشار اکسیژن ساز را دارا بوده که این موضوع این دستگاه را برای استفاده کودکان مناسب می کند.

اکسیژن ساز Airsep فری استایل

این دستگاه دارای ویژگی های زیر است:

  • 2 کیلوگرم وزن
  • بی صدا
  • جریال پالسی
  • عمر باتری 3 ساعت و نیم
  • با نرخ جریان 1 تا 3 لیتر در دقیقه
  • مجهز به آلارمی برای افت غلظت اکسیژن و قطع جریان برق

اکسیژن ساز Yuwell

مدل 8f-5AW این اکسیژن ساز دارای وزن 15 کیلوگرم می باشد، این اکسیژن ساز ساخت کشور چین بوده و دارای استاندارد CE-FDA می باشد، این اکسیژن ساز مجهز به ریموت کنترل و تایمری برای خاموش شدن خودکار می باشد.

اکسیژن ساز Inogen (اینوژن)

در این بخش مدل Inogen one G2 را بررسی خواهیم کرد که جدیدترین و کوچک ترین دستگاه تولید اکسیژن پرتابل می باشد.

این دستگاه 3.3 کیلوگرمی توانایی اکسیژن دهی 1 تا 5 لیتر در دقیقه را دارا می باشد، همچنین دارای باتری لیتیوم قابل شارژ بوده که می تواند تا 3 ساعت دوام داشته باشد.

این اکسیژن ساز اکسیژن را تا 90% غلیظ کرده و بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی قابل استفاده می باشد.

اکسیژن ساز Inogen At Home Stationary هم اکسیژن ساز دیگر این برند می باشد که دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • بی صدا
  • کم مصرف ترین
  • کار کردن با آن و نگهداری از آن آسان است.
  • جمع و جور و کوچک
  • دارای 5 حالت برای نرخ جریان اکسیژن

اکسیژن ساز فیلیپس مدل اورفلو

این دستگاه در عین طراحی ساده، مقاومت بالایی دارد و امکان تغییر دادن تنظیمات جریان اکسیژن به راحتی در آن وجود دارد، این دستگاه 14 کیلوگرم وزن دارد و اکسیژن تولید شده آن دارای خلوص 87 تا 96 درصد می باشد و در صورتی که خلوص اکسیژن به کمتر از 82% برسد، به کاربر هشدار لازم را می دهد.

این دستگاه با استفاده آسان، کم صدا است ونوع جریان اکسیژن آن از نوع مداوم می باشد.

اکسیژن ساز Oxlife Independence (اکسی لایف ایندپنس)

طراحی این نوع از اکسیژن ساز طوری است که می توان آن را به راحتی حمل کرد و در هر مکانی از دستگاه استفاده کرد، ضمناً باتری این اکسیژن ساز دارای عمری طولانی بوده و زمان شارژ آن سریع می باشد.

البته این مدل از اکسیژن ساز دو باتری داشته که می توانید یکی از آن ها را شارژ کنید و همزمان با باتری دیگر از دستگاه استفاده کنید، این اکسیژن ساز 7.5 کیلوگرمی را می توان هم با جریان مداوم و هم با جریان پالسی تنظیم کرد.

انواع دستگاه اکسیژن ساز | دستگاه اکسیژن ساز ارزان | دستگاه اکسیژن ساز چیست

راهنمای انتخاب اکسیژن ساز

توجه کردن به نکات ذیل می تواند به شما در زمان انتخاب اکسیژن ساز کمک کننده باشد.

اندازه و وزن دستگاه اکسیژن ساز

انتخاب دستگاه را با توجه به اندازه محیط و اتاق خود انجام دهید، توجه کنید در صورتی که زیاد جابجا می شوید، جابجایی دستگاه سنگین دشوار است.

صدای دستگاه اکسیژن ساز

فرایند تغلیظ اکسیژن شامل مکش هوا به درون دستگاه و جداسازی اکسیژن می باشد، این فرایند صدایی را تولید می کند، در صورتی که از افرادی هستید که صدای دستگاه شما را آزار می دهد، کم صداترین آن را تهیه کنید، دستگاه های اکسیژن ساز می توانند از 40 تا 58 دسی بل صدا تولید کنند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه اکسیژن ساز از تجهیزات پزشکی گران قیمت می باشد که خرابی آن می تواند برای شما هزینه آفرین باشد، اگر قصد خرید دستگاه را دارید، حتما آن را از مکانی معتبر که گارانتی نیز ارائه می کند، تهیه کنید.

نرخ اکسیژن رسانی

این نرخ سرعت رساندن اکسیژن بر حسب لیتر در دقیقه می باشد، نرخ اکسیژن مورد نیاز را از پزشک جویا شوید و بر آن اساس اکسیژن ساز را انتخاب کنید.

میزان گنجایش اکسیژن ساز

ظرفیت دستگاه اکسیژن ساز را نیز باید بر اساس نظر پزشک و نیاز بیمار به اکسیژن تهیه کنید.

برق اضطراری ups اکسیژن ساز

در صورت عدم وجود این ویژگی با قطعی برق دستگاه خاموش خواهد شد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا