نماد سایت مجله ایرانی

double tap to like معنی

چه تازه کار باشید جه حرفه ای نیاز دارید اصطلاحات اینستاگرام رو به صورت کامل یاد بگیرید.
برای بیشتر اصطلاحات هنوز معادل فارسی ایجاد نشده پس اگر کلمات انگلیسی زیادی رو مشاهده کردید، تعجب نکنید.
مطالب این صفحه به قسمت های زیر تقسیم می شود :

فیلم

« حساب کاربری و پروفایل شما »

2- بیوگرافی (Bio)

بیو اینستاگرام بخشی از متن زیر نام کاربری است که در آن می توانید اطلاعاتی درباره برند خود فهرست کنید.

بیو اینستاگرام شما مکانی عالی برای توضیحی کوتاه درباره شرکت شما و کارهایی است که انجام می دهید. اغلب، این قسمت کوچک اولین چیزی است که افراد هنگام ورود به پروفایل شما میبینند، بنابراین بسیار مهم است.

« تولید محتوا »

محتوا (عکس یا ویدیو) که توسط طرفداران یک برند یا افراد مشهور ایجاد شده است.

به عنوان یک برند، یا محصولی تولید می کنید یا خدماتی ارائه می دهید. وقتی مشتریان شما تصاویری از خودشان با استفاده از آن محصول یا خدمات ارسال می کنند، این به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC تعریف می شود. اغلب، برندها به دنبال محتوای تولید شده توسط کاربر می‌گردند و اجازه می‌خواهند آن را بازنشر کنند.

روشی برای اشتراک گذاری حداکثر 10 عکس در یک پست.

هنگامی که چندین عکس یا ویدیو را برای پست گذاشتن در اینستاگرام انتخاب میکنید یک گالری ایجاد کرده اید.

فالوورهای شما می توانند تصاویر را با انگشت خود ورق بزنند.

از این روش پست هایی را که میخواهید مجددا مشاهده کنید را در یکجا ذخیره میکنید.

می‌توانید با ضربه زدن روی نماد بنر در پایین و سمت راست تصویر درست بالای عنوان، یک پست را ذخیره کنید.

با این کار پست در کتابخانه شما ذخیره می شود که در نمایه شما قابل دسترسی است. همانطور که در فید اینستاگرام خود پیمایش می کنید، ممکن است بخواهید پست هایی را ذخیره کنید که بعداً می توانید از آنها الهام بگیرید.

« تعامل »

تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی.

این یکی بسیار ساده است.

تعامل به سادگی به افراد در تعامل با یکدیگر در رسانه های اجتماعی اشاره دارد.

این تعاملات چیزی است که رسانه های اجتماعی را اجتماعی می کند.

برای مثال، پاسخ دادن به نظرات و انجام پرسش و پاسخ در لایو اینستاگرام، روش‌هایی برای تعامل با مخاطبان شما هستند.

تعداد لایک ها و کامنت های دریافت شده در یک پست تقسیم بر تعداد فالوورها.

به دست آوردن نرخ تعامل اینستاگرام کمی به ریاضی نیاز دارد. اما واقعا آنقدرها هم سخت نیست.

بیایید این پست اخیر را از Hot Pockets به عنوان مثال در نظر بگیریم. این پست 4120 لایک و 226 نظر دریافت کرد. جمع کردن آنها با هم برابر 4346 است. برای به دست آوردن نرخ تعامل نهایی، 4346 را بر 45300 تقسیم کنید. به طور متوسط، این حساب دارای نرخ تعامل بسیار بالایی در حدود 9.59 درصد است.

تعداد کاربران منحصر به فردی که بدون تبلیغات پولی، محتوای شما را پیدا کرده و مشاهده می‌کنند.

ریچ ارگانیک شما شامل افرادی است که صفحه شما را به تنهایی، از یک صفحه وب یا از طریق دوستان پیدا می کنند.
برای کسب و کارهای کوچکی که بودجه لازم برای ایجاد تبلیغات را ندارند، تمرکز بر ریچ ارگانیک می تواند یک استراتژی عالی باشد.

« رشد فالوئِر (Follower Growth) »

16- فالوئرها یا دنبال کنندگان (Followers)

کاربران اینستاگرام که اکانت شما را دنبال می کنند.

هنگامی که یک پروفایل اینستاگرام ایجاد می کنید، مردم می توانند شما را دنبال کنند. می توانید تعداد فالوئِرهای خود را در بالای پروفایل اینستاگرام خود مشاهده کنید. دنبال کنندگان شما پست های شما را در فید خبری خود خواهند دید.

17- نرخ رشد فالوئرها

درصد فالوورهای جدیدی که یک حساب به دست می آورد.

نرخ رشد فالوور شما راهی برای ردیابی تعداد فالوور جدیدی است که در یک دوره زمانی خاص دریافت می کنید. مثلا دوشنبه پیش 100 نفر به فالوئر های شما اضافه شده است.

می توانید این نرخ رشد را با مقایسه تعداد فالوورهای جدید (یعنی 200 نفر در هفته گذشته) با تعداد فالوورهای موجود پیدا کنید.

این آمار می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا کار خوبی برای جذب کاربران جدید انجام می دهید یا خیر.

22- هشتگ های محبوب

هشتگ های پرکاربرد که ممکن است مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

هشتگ های پرطرفدار (مانند #love، متداول ترین هشتگ مورد استفاده در اینستاگرام) ممکن است مفید باشند، اما مراقب باشید، زیرا پست شما به راحتی می تواند در میان این ها گم شود.

اگر از هشتگ های محبوب استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها مرتبط هستند به جای اینکه فقط آنها را برای این کار درج کنید.

24- تاثیر گذار – اینفلوئِنسِر (Influencer)

کسی که برای مخاطبان زیادی محتوا تولید می کند.

یک اینفلوئنسر محتوای جذابی را برای فالوئِورهای خود ایجاد می کند.

بیشتر اینفلوئنسرها در یک حوزه خاص مانند تناسب اندام یا زیبایی متمرکز هستند. به طور کلی، اینفلوئنسرها بیش از 10 هزار دنبال کننده دارند.

26- Influencer CPM

هزینه و ارزش یک اینفلوئنسر

CPM مخفف هزینه در هزار است.

CPM اینفلوئنسر راهی برای اندازه‌گیری هزینه یک اینفلوئنسر به اضافه ارزشی است که آنها به همراه دارند.

اگر شخصی 200,000 فالوئر و CPM 20 دلاری داشته باشد، برای ایجاد یک پست حمایت شده باید 4000 دلار هزینه شود.

افرادی که نماینده یک برند در شبکه های اجتماعی هستند.

شرکت‌های کوچک اغلب برای نمایندگان برند تماس می‌گیرند.

البته افراد معمولی (نه اینفلوئنسرهای بزرگ) که در ازای گذاشتن پست درباره برند، تخفیف یا کالای رایگان دریافت می‌کنند.

30- استوری (Story)

پست های بیست و چهار ساعته در بالای صفحه اصلی یا فید اینستاگرام یافت می شود.

داستان ها می توانند عکس یا فیلم باشند.

آنها در بالای فید خبری اینستاگرام ظاهر می شوند.

اگر استوری ها را به عنوان هایلایت ذخیره کنید، پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.

استوری اینستاگرام دارای چندین ویژگی تعاملی مانند نظرسنجی و واکنش است.

30- هایلایت ها (Highlights)

استوری های اینستاگرام ذخیره شده در پروفایل شما.

در پروفایل اینستاگرام شما، بین فید شما و دکمه «دنبال کردن»، بخشی برای هایلایت ها وجود دارد.

می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی را که در استوری‌هایتان پست کرده‌اید در این موارد برجسته ذخیره کنید.

ویدیوی کوتاهی که به صورت حلقه‌ای به عقب و جلو می‌رود.

بومرنگ‌ها که اغلب در استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌شوند، ویدیوهای کوتاهی هستند که به طور مداوم پخش می‌شوند (شبیه به یک گیف).

در این بومرنگ، به نظر می رسد که آب در حال سقوط است و سپس به سمت بالا کشیده می شود.

یک ویدیوی زنده برای تماشای فالوئرهای شما.

ویدیوهای زنده راه خوبی برای ارتباط بیشتر با فالوورهای خود و به روز نگه داشتن آنها است.

34- Polls

یک سوال چند گزینه ای در استوری اینستاگرام شما.

می‌توانید در استوری اینستاگرام خود نظرسنجی ایجاد کنید تا با بینندگان ارتباط برقرار کنید.

آنها سرگرم کننده و مؤثر هستند زیرا همه تعاملات در Stories برای بینندگان قابل مشاهده نیست، اما نتایج یک نظرسنجی قابل مشاهده است.

35- Exits

تعداد افرادی که از استوری شما خارج شده اند.

Exits به تعداد افرادی اطلاق می‌شود که استوری اینستاگرام شما را بدون تماشا تا آخر آن از آن خارج شده اند یا استوری را رد کرده اند و به دیدن استوری بعدی رفته اند.

36- Superzoom

یک ویژگی استوری اینستاگرام که بزرگنمایی و جلوه های صوتی روی ویدیو ایجاد می کند.

Superzoom یک راه سرگرم کننده برای ساخت یک ویدیوی دراماتیک و احمقانه در استوری های اینستاگرام است.

37- IGTV

یک سرویس ویدیویی که در آن کاربران می‌توانند ویدیوهای تا یک ساعت را آپلود کنند.

IGTV، که اغلب پاسخ اینستاگرام به یوتیوب نامیده می شود، یک سرویس ویدیویی است که به ویدیوهای حداکثر 15 دقیقه (یا حداکثر یک ساعت برای حساب هایی با فالوورهای بیشتر) اجازه می دهد.
می توانید با ضربه زدن بر روی تلویزیون کوچک در گوشه سمت راست بالای فید اینستاگرام خود به IGTV دسترسی پیدا کنید.

اخیرا این سرویس حذف شده است و دیگر قسمت متفاوتی برای IGTV ها وجود ندارد.
پست های ویدیویی طولانی نیز در صفحه پروفایل مانند پست های عادی نمایش داده می شوند.

39- زمان بندی (Scheduling)

محتوای اینستاگرام خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا به طور خودکار در زمان مشخصی منتشر شود.

40- میم ها (Memes)

یک تصویر یا ویدیوی طنز که به سرعت در سراسر اینترنت پخش می شود.

احتمالاً می‌دانید میم چیست. اما آیا می‌دانستید میم‌ها می‌توانند برای تعامل در اینستاگرام بسیار مفید باشند؟

میم ها میتوانند طعم و شخصیتی را به فید شما اضافه کنند و اغلب نسبت به پست‌های معمولی تعامل بیشتری داشته باشند.

44- لایک (Like)

ضربه زدن روی قلب نشانه علاقه مندی به آن پست

لایک کردن یک پست مانند دو بار ضربه زدن روی تصویر یا ویدیو است. شما تایید می‌کنید که پست را می‌بینید و از آن قدردانی می‌کنید.

هرکسی که آن را پست کرده است صاحب پست پیامی دریافت می‌کند که کاربری پست شما را دوست داشته است.

45- IG

مخفف اینستاگرام.

IG به سادگی مخفف اینستاگرام است و کاربران اینستاگرام گاهی اوقات IGers نامیده می شوند.

« بخوانید »

بازنشر پست شخص دیگری

وقتی میخواهید پست شخص دیگری را مجددا در صفحه خودتان پست کنید، یا می توانید از آن اسکرین شات بگیرید و یا از یک برنامه برای پست مجدد آن عکس استفاده کنید.

47- قالب یا زمینه (Theme)

ثبات بصری در فید اینستاگرام شما.

بسیاری از حساب‌های اینستاگرام هنگام نمایش تصاویر و مطالب خود از تِم خاصی استفاده میکنند.

یک صفحه ای ممکن است از رنگ های روشن برخی از پیج ها از رنگ های تیره و برخی پیج ها از ترکیبات رنگی خاصی استفاده میکنند.

حفظ یک تم خاص برای مخاطبین جذاب تر بنظر میرسید و میتواند میزان فالوئرهایتان را بیشتر کنند.

50- صفحه اصلی (NewsFeed)

جایی که می توانید پست های افرادی را که دنبال می کنید را مشاهده کنید.

با ضربه زدن روی نماد خانه در گوشه سمت چپ پایین برنامه، وارد صفحه اصلی یا خانه می شوید، جایی که پست‌های جدید افرادی که دنبال می‌کنید جمع‌آوری می‌شوند.

هر بار که برنامه را باز می کنید به طور پیش فرض این صفحه باز می شود.

منبع : اینستاگرام درحال حاضر یکی ازداغ ترین شبکه های اجتماعی دربین کاربران است. با این حال، اگرتازه با اینستاگرام آشنا شده اید، ممکن است هنگام شروع کارخود سؤالاتی داشته باشید. سؤالاتی از قبیل این که استوری دراینستاگرام چه معنی دارد؟ و یا ایموجی اینستاگرام چیست؟ هم چنین شما ممکن است برخی از اصطلاحات اینستاگرام را در کامنت ها، کپشن ها و یا استوری و لایو ملاحظه کنید که با آن ها آشنایی نداشته باشید. در واقع اصطلاحات عامیانه ای در اینستاگرام باب شده اند که بین کاربران بسیار رایج است که بهتر است با برخی از آن ها آشنایی داشته باشید.

اصطلاحات مخفف در استوری اینستاگرام

معنی اصطلاح
لعنتی- اوه Ops
باحال بود Savage
دوست- برادر bruh
بعد از ظهر بخیر GA
بوس و بغل کردن XO یا XOXO
برچسب زدن موضوع # (هشتک)
برچسب کردن شخص TAG
دوست های صمیمی Bros
هم چنین تو M2 (me too)
بچه ها guys
سلام بچه ها های گایز
خواب آلود ZZZ
خوش اومدی WB
صبر کن- چند لحظه W8
ممنونم TX
متشکرم TNX
ملکه Queen
خصوصی PV
خدای من OMG
مشکلی ندارد NP
لطفا PLZ
خندیدن LOL
حالت چطوره؟ HRU
هوم- فکر کردن HMM
باشه AR
مکان/سن / جنسیت ASL
در رابطه REL
موفق باشی GL
شب بخیر GN
صبح بخیر GM
پیام PM
کامنت DM
در حال حاضر ATM
با آرزو بهترین ها ATB
درست- صحیح TRUUU
روحیه شخص
(در حال حاضر)
MOOD
علاقه به شخص CRUSH
بی علاقه بودن MEH

برخی از اصطلاحات پایه در اینستاگرام

شرایط وزبان رایج اینستاگرام که هنگام استفاده ازآن باید بدانید به شرح زیر است :

درواقع نامی است که یک شخص برای معرفی خود دراینستاگرام انتخاب می کند. این نام می تواند نام واقعی شخص، ویا نام فیک باشد. درهرصورت، نامی که شما انتخاب می کنید معرفی کننده شما است. ویا به عبارت ساده تر، این نامی است که افراد هنگام بازدید از صفحه ی اینستاگرام شما مشاهده می کنند. دقیقا مانند عکس زیر:

اما مسئله ای که دراینجا حائزاهمیت است، این است که شما ازصفحه ی اینستاگرام خود چه استفاده ای می خواهید بکنید؟ آیا قصد دارید بیزینس خود را گسترش دهید وشغل خود را معرفی کنید؟ ویا قصد دارید تنها یک صفحه ی شخصی برای دوستان و آشنایانتان ایجاد کنید؟ اگرقصد دارید صفحه اینستاگرام شما بیزینس شود و به فکر هستید، خب در این شرایط قطعا نمی توانید نامی فیک برای کسب و کارخود معرفی کنید. در نتیجه در قدم اول بهتراست نامی مناسب، با کاربری صفحه ی اینستاگرام خود انتخاب کنید.

نامی که شخصی دراینستاگرام برای تعریف آدرس پروفایل خود (نام کاربری ) انتخاب می کند.

از دیگر برنامه ‌های کارسازی که به جهت ساخت شماره مجازی تلگرام می توانید از آن کمک بگیرید این برنامه است. کاربران امتیاز بالایی به این برنامه داده اند و این موضوع گواه بر کارآمد بودن آن است. دریافت اکانت مجازی در این اپلیکیشن کمی با سایر برنامه ها متفاوت است.

IG در اینستاگرام به چه معنی است؟

Bio :

بیوگرافی شما در صفحه ی اینستاگرام ‘bio‘ نام دارد. این همان چیزی است که فالورهایتان هربارکه ازصفحه اینستاگرام شما بازدید می کنند خواهند دید. درعکس زیربطورکامل متوجه خواهید شد که bio در صفحه ی شما چطورنمایش داده می شود.

با فشردن @ و تایپ کردن نام کاربری دیگرکاربران اینستاگرام، درواقع شخص مد نظرتان را در پست ویا در استوری خود تگ می کنید.

Direct :

این مبحث دایرکت نام دارد. که درمطلب قبل راجب آن و صحبت کردیم. اما با این حال توضیح مختصری در این مورد خواهیم داد. کاربران اینستاگرام، ازطریق دایرکت می توانند با یک دیگرارتباط برقرارکنند. درواقع پیام رسان دراینستاگرام دایرکت نام دارد.

یکی دیگرازاصطلاحات، IG Stories یا استوری اینستاگرام می باشد، دراین روش می توانید عکس ها و فیلم ها خود را با فالورهایتان به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که داستانها پس از 24 ساعت ازنمایه شما حذف می شوند. اما اگر قصد دارید استوری خود را ذخیره کنید می توانید آن را ‘highlight‘ کنید تا در صفحه ی اصلی اینستاگرام شما مشخص باشد. دراستوری اینستاگرام قابلیت لایک و یا کامنت وجود ندارد. تنها می توانید اشخاصی که استوری شما را دیده اند، ملاحظه کنید. گذاشتن استوری دراینستاگرام یک ابزارعالی برای رونق تجارت، و رشد روابط با طرفداران شماست. بهتر است ازاین قابلیت برای برجسته شدن در اینستاگرام وایجاد یک برند موفق استفاده کنید. زمانی که شما استوری خود را ارسال می کنید مانند شکل زیردرصفحه اینستاگرام نمایش داده می شود:

در استوری اینستاگرام شما می توانید ازبرچسب ها، فیلترها وابزارها متفاوتی استفاده کنید.

آیا می دانستید که می توانید برچسب نظرسنجی به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید تا طرفداران شما بتوانند نظر خود را بگویند و بابت استوری شما رای دهند؟

برقراری لایو درشبکه اینستاگرام یکی ازشگفتی ها و قابلیت ها فوق العاده این برنامه است که شما می توانید با فالورها خود ارتباط مستقیم یا زنده برقرار کنید.

قابلیت هایلایت اینستاگرام، این امکان را به کاربران می هد تا استوری های مورد علاقه خود را به صورت هایلایت در صفحه ی اینستاگرامشان ذخیره کنند. شما می توانید هایلایت ها را همانند یک استوری ملاحظه کنید.

Filter :

فیلتر، یکی از ویژگی ها ویرایش است که به شما کمک میکند که فیلم یا عکس خود را ادیت کنید و به آن رنگ و لعاب مورد علاقه خود را بیافزاید.

Followers :

کاربران اینستاگرام که کاربری دیگررا دنبال می کنند، فالور نام دارند.

Following :

افرادی که یک کاربر در اینستاگرام دنبال می کند، فالوئینگ نام دارد.

گالری یکی دیگراز این اصطلاحات است که به معنای مجموع پست های یک کاربر در صفحه ی اینستاگرامش می باشد.

نماد “#” در جلوی کلمه کلیدی قرارداده شده است. هشتگ ها باید کلمات کلیدی یا عباراتی باشند که مربوط به توضیحات پست اینستاگرام شما باشد. هشتگ ها درواقع برچسب های قابل جستجو دراینستاگرام هستند.

Home :

صفحه اصلی لیستی از فعالیت کلیه کاربرانی است که شما دنبال می کنید.

Post :

هر ویدیو یا محتوای تصویری که درنمایه اینستاگرام بارگذاری شود پست نام دارد.

Profile :

این اطلاعات حساب شما دراینستاگرام است. پروفایل شما از نام، نام کاربری، عکس پروفایل و گالری عکس شما تشکیل شده است.

به متنی که در توضیح عکس شما ضمیمه می شود کپشن می گویند.

Explore :

اکسپلور اینستاگرام صفحه ای است که می توانید تمامی پست های کاربران را در سراسر دنیا مشاهده کنید. (تنها در صورتی که پیج آن ها باز باشد)

امیدواریم که با مطالعه این مطلب به اکثر پرسش ها شما در خصوص اصطلاحات مختلف در اینستاگرام پاسخ داده باشیم. اگر اصطلاحی از اینستاگرام را در این مقاله توضیح ندادیم، آن را با ما در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا در اسرع وقت با توضیح کامل به لیست این مطلب افزوده شود.

 

 

خروج از نسخه موبایل