اجتماعمجله کسب و کار

چگونه بهترین وکیل در بوشهر را پیدا کنیم؟

آیا در وکالت شهرت اهمیت دارد؟

به نظر شما آیا در وکالت شهرت اهمیت دارد؟ در این‌باره باید گفت که هر چه آگاهی و تجربه بهترین وکیل در بوشهر در مورد پرونده و دعوا بیشتر باشد، اعتبار و شهرت وکیل بالا می‌رود. در دنیای مدرن امروزه، در جامعه اختلافات و دعاوی موجود رو به افزایش گذاشته و هر فردی به طریقی درگیر مشکلات حقوقی و کیفری است. به همین دلیل، هر فرد باید از حق و حقوق اجتماعی و فردی خود آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشد و برای کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند از وکیل بوشهرمشاوره و کمک دریافت کند. رعایت امانت در انجام امور موضوع وکالت، مانند اصل تعهد به صداقت یکی از تعهدات قانونی بهترین وکیل بوشهر در برابر موکل خویش است.

هر موقع فرد اقدام به انتخاب یک وکیل جهت دفاع به نیابت از خود در محاکم قضایی کند در واقع آن وکیل از نوع انتخابی بوده است. فرد باید ویژگی های یک وکیل خوب را بشناسد و وکیل انتخابی خود را براساس آن ویژگی‌ها سنجیده و انتخاب نماید. وکیل باید در اقدامات و تصمیمات خود، صلاح و مصلحت موکل را رعایت کرده و به آن توجه کند. وکیل، در مقابل خسارتی که در حق موکل خود ممکن است به او وارد کند مسئول بوده و نباید از محدوده اختیاراتی که به وی داده می‌شود، فراتر رود.

اگر برای موردی یا دعوایی دو وکیل از طرف موکل تعیین شده باشد هیچ کدام از وکلا نمی‌تواند به تنهایی اقدام به کاری کنند. تنها وکیل در بوشهر نسبت به موکل دارای تعهد نیست موکلی که در بوشهر وکیل انتخاب می‌کند نسبت به انتخاب خود دارای تعهد است. موکل وظیفه دارد که حق الوکاله و مخارجی که وکیل برای پرونده خرج می‌کند را پرداخت کند.

بهترین وکیل خانواده در بوشهر | وکیل خوب در بوشهر | وکیل رایگان در بوشهر

بهترین وکیل در بوشهر

بندر بوشهر ، شهری بندری و مرکز استان بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران است. بوشهر در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۲۲۳٬۵۰۴ نفر جمعیت داشته‌است که بدین ترتیب پرجمیت‌ترین شهر استان بوشهر و سومین شهر پرجمعیت جنوب ایران به‌شمار می‌رود.

بوشهر بندری شبه‌جزیره‌ای در بخش مرکزی شهرستان بوشهر است که از سمت شمال، غرب و جنوب به خلیج فارس محدود شده‌است، این بندر در ارتفاع ۱۸ متری از سطح دریا و در منطقهٔ ساحلی خلیج فارس واقع شده و آب‌وهوای نیمه بیابانی گرم دارد. نام بوشهر در کتاب‌ها و اسناد تاریخی، تحت نام‌های مختلفی نظیر «رام اردشیر»، «ابوشهر»، «بُخت اردشیر»، «لیان» و «ریشهر» به ثبت رسیده‌است.

بیشتر مردم بوشهر به زبان فارسی با لهجه محلی تکلم می‌کنند. بندر امروزی بوشهر را نادرشاه افشار در ۱۷۳۶ میلادی رونق دوباره بخشید. نام این محل پیش از آن ریشهر بود. بندر بوشهر به خاطر عواملی مانند صیادی،] وجود نیروگاه اتمی،] کشتی‌سازی و صادرات از این بندر رونق اقتصادی گرفته‌است. هم‌اکنون ۱۸ اسفند سالروز تأسیس مدرسه سعادت، روز بوشهر نام گرفته شده‌است.

بنای بوشهر به اردشیر ساسانی نسبت داده شده و نام اصلی آن «رام اردشیر» بوده‌است. گفته می‌شود که «رام اردشیر» به مرور زمان به «ریشهر» تبدیل شد. به نظر می‌رسد که بوشهر تحریف شده ریشهر- همان شهر قدیمی است در عصر هخامنشی از تمدنهای بزرگ در ایران تمدن لیان بوده‌است که برخی به اشتباه نام آن را از نام‌های بوشهر می‌دانند.

هم‌اکنون نام خیابانی در بازار بوشهر به همین نام است طبق آثار کشف شده در منطقه باستانی هلیله و ریشهر نام این سرزمین ژرمانسیکا بوده‌است. همچنین در آثار باستانی شوش از این بندر نام برده شده‌است. در زمان اسکندر نام آن به موزامبری تغییر یافت. نام دیگر اباشهر در زمان اردشیر بابکان به معنی شهر بابک و بعد از آن بوشهر به معنای شهر پایین به دلیل اختلاف سطحی که با ریشهر داشته‌است. بنای بوشهر را به اردشیر ساسانی نسبت داده‌اند.

در کارنامه اردشیر بابکان به وجود بندری به نام بُخت اردشیر اشاره شده که در کنار مدارک دیگر نشان دهنده اهمیت خلیج فارس برای شاهان آغازین ساسانی است. اهمیت این بندر چنان بود که بُخت اردشیر با جاده‌ای به کازرون و شیراز وصل می‌شد و از آن کالاهای صادراتی به مناطق دیگر حمل می‌شدند. ولی بوشهر کنونی که تاریخچه ۳۰۰ ساله دارد را «ابومهیری» پسر شیخ ناصرخان آل مذکور (ناخدا باشی کشتی‌های نادرشاه و بنیان‌گذار خاندان آل مذکور) در سال هزار و صد و پنجاه قمری (۱۱۱۴ش/ ۱۷۳۵م) پایه‌گذاری کرد، علت تأسیس این شهر به دلیل این بود که نادر شاه می‌خواست بندری در جنوب بسازد و همچنین نیروی دریایی را تأسیس کند.

این بندر چنان پر رونق شد که به عنوان رقیب بزرگی برای بندر بصره به حساب می‌آمد. این شکوفایی تجاری تا آنجا پیشرفت که «حاج محمد شفیع» اجازه چاپ و نشر اسکناس رایج بوشهر را به دست آورد و این امتیاز تا برقراری بانک شاهی، در بوشهر باقی بود. بندر بوشهر از اولین مراکزی بود که دارای صنعت چاپ سنگی شد و همچنین بعدها در صنعت یخ‌سازی و برق پیشرو بود، مردم این شهر از اولین مردمان ایران بودند که با نشریات و مجلات آشنا شدند از اولین نشریات بوشهر می‌توان به روزنامه‌های مظفری. خلیج ایران و ندای جنوب اشاره کرد، همچنین به دلیل رونق و موقعیت خاص اولین نمایندگی‌های شرکت‌های تجاری و کنسولگری دولت‌های خارجی از جمله بریتانیا، آلمان و روسیه و امپراطوری عثمانی در این شهر دایر شد ولی این رونق با توسعه راه‌آهن به خرمشهر منتقل شد. بوشهر تاکنون دو بار توسط بریتانیا اشغال شده‌است. جبههٔ ساحلی بافت قدیم بوشهر در سال ۱۳۷۸ تحت شمارهٔ ۲۳۶۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

منظرهٔ شهر آمیزه‌ای از رنگ‌های سفید، زرد و قهوه‌ای است. بافت شهر بوشهر از حدود هفتاد سال پیش یعنی پس از جنگ جهانی اول رونق خود را از دست داده و مصالح مورد نیاز آن که از آفریقا و هند تأمین می‌شده کم‌تر در دسترس بوده و ساکنین اصلی شهر شروع به ترک آن و مهاجرت به سایر نقاط کشور کرده‌اند.

پس از جنگ دوم جهانی این مسئله شدت گرفته و پس از انقلاب اسلامی نیز با تخریب بیش از یک چهارم این بافت توسط ادارهٔ بندر سیر صعودی این مهاجرت و تخریب شدت چند برابر یافته و هم‌اکنون به صورت نیمه ویرانه‌ای درآمده‌است

از مهم ترین دغدغه‌های اشخاصی که دارای مشکلات حقوقی هستند انتخاب بهترین وکیل در استان خود شان می باشد . با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه همه ی افرادی که درگیر پرونده های قضایی می ‌باشند توانایی تسلط کافی بر قوانین را ندارن و همین امر باعث می شود تا به دنبال یک وکیل باشند و مشکل در اینجا است که انتخاب یک وکیل خوب با وجود وکلای زیاد در جامعه کار سختی است.

وکیل دیوان عدالت اداری بوشهر

برای آشنایی با وکیل دیوان عدالت اداری بوشهر با ما همراه شوید … هموطنان عزیز بوشهری ، ممکن است بر اساس مشکلاتی که برایتان پیش آید، نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری داشته باشید و اما گروه وکلای دیوان چه نقشی در انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری بوشهر می‌تواند داشته باشد؟

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع تخصصی جهت رسیدگی به شکایات واعتراضات مردم علیه نهاد ها و ادارات دولتی است که زیر نظر قوه قضاییه اداره می‌شود.

قوه قضائیه، رئیس دیوان عدالت اداری را انتخاب می‌کند و آیین و مقررات موجود در این دیوان قضایی با دیگر دادگاه های انقلاب و عمومی تفاوت بسیاری دارد. همچنین نحوه‌ی ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری نسبت به دیگر ارگان های قضایی، با دشواری بیشتری همراه است.لذا کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت اداری می تواند کمک بزرگی در پیگیری روند پرونده باشد.

بنابراین برای به جریان انداختن پرونده حقوقی در دادگاه های این نهاد قضایی باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ گونه اشتباهی مراحل شکایت خود را به سرانجام برسانید و تنها راه یک اقدام درست و آگاهانه در این مسیر، مشاوره با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری است که از تمام پیچیدگی های احتمالی در روند شکایت مطلع باشد و شما را به سمت درست ترین راه هدایت کند.

اگر درصدد ثبت شکایت در این ارگان هستید و اطلاعات کافی پیرامون مقررات حاکم در آن را ندارید، وکلای دیوان در این مطلب به شما کمک می‌کنند تا به طور کلی با ساز و کار دیوان عدالت اداری آشنا شوید و نحوه‌ بهره مندی از تجربیات یک وکیل متخصص در این زمینه را شرح می‌دهد.

شکایاتی که در دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار می گیرند

همانطور که می دانیم به طور کلی جهت شکایت از اقدامات سازمان ها و ارگان های دولتی، بایستی در دیوان عدالت اداری اقدام کنیم شاید مواردی باشد که نمی دانیم آیا در حیطه رسیدگی دیوان عدالت اداری می باشد یا خیر؟ در ذیل گزیده ای از این موضوعات شکایات را ارائه داده ایم:

    شکایت از هیات های حل اختلاف مالیاتی و هیات رسیدگی بدوی به تخلفات مالیاتی و هیئت تجدید نظر رسیدگی به اختلافات مالیاتی قانون مالیاتهای مستقیم.

    اعتراض به تصمیمات ادارات ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال در هیات های حل اختلاف ثبتی و هیئت نظارت بر افراز و تفکیک املاک مشاعی

    شکایت از آئین نامه ها ؛ دستورالعمل ها و مصوبات دولتی خارج از حدود اختیارات تصویب کننده از حیث مخالفت آن با قانون یا شرع و تقاضای ابطال آن مصوبات .

    صدور رأی وحدت رویه در هیات عمومی دیوان عدالت اداری که با شرکت حداقل دو سوم قضات دیوان عدالت اداری و به ریاست رئیس دیوان یا معاون قضائی وی تشکیل و ملاک صدور رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری نظر اکثریت اعضای حاضر میباشد.

    اعتراض وشکایت نسبت به آراء صادره از ناحیه کمیسیون های رسیدگی به امور آب های زیرزمینی و حفره چاه غیر مجاز و فاقد پروانه

اهمیت مشاوه حقوقی با وکیل دیوان عدالت اداری

پیش از هر کاری جهت ارائه دادخواست حقوقی به دیوان عدالت اداری، باید از نحوه ی روند پیگیری پرونده و قواعد آن آگاه شوید. شما باید مطمعن شوید که پرونده شما برای رسیدگی در این ارگان قابل بررسی است یا از حدود و اختیارات دیوان عدالت اداری خارج است. همچنین باید مطلع شوید که از چه راهی برای ثبت دادخواست اقدام کنید که روند دادرسی را سرعت بخشید.

در مراحل ثبت شکایت در دیوان عدلت اداری، مشاوره بخش مهمی از مسیر است که آن را هموار می‌کند. مشاوره حقوقی توسط یک وکیل ماهر در شفاف سازی امور قضایی موجود در این ارگان بسیار اهمیت دارد. همچنین مشورت با وکیل متخصص در هر کجای کشور که باشید از صرف هزینه های اضافی پیشگیری می‌کند، چرا که مسیر کوتاه تر و آسان تر را به شما نشان می‌دهد.

اگر در تهران زندگی نمی‌کنید و نگران روند دادرسی پرونده خود در دیوان عدالت هستید نگران نباشید چرا که موسسه‌ی حقوقی وکلای دیوان با تمامی وکلای مجرب در سراسر کشور همکاری می‌کند و می‌تواند با معرفی وکیل دیوان عدالت اداری بوشهر، اصفهان، خوزستان و … شما در این مسیر همراهی کند.

خصوصیات وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

ـ توانایی دادن مشاوره حقوقی در تمامی زمینه های دیوان عدالت اداری

ـ توانایی تشخیص لازم الاجرا بودن یک سند در دیوان عدالت

ـ توانایی اعتراض به آراء صادر شده در دیوان

ـ توانایی بررسی، رسیدگی و تشخیص اصالت اسناد و مدارک قابل ارائه به دیوان عدالت اداری

در صورتی که برای ثبت شکایت در این ارگان به اطلاعات تخصصی نیاز دارید تا روند پرونده را پیگیری کنید، وکلای دیوان با بهترین مشاورین خود در سراسر کشور به تمامی سوالات شما پاسخ خواهد داد. این موسسه به شما کمک می‌کند تا بهترین وکیل دیوان عدالت اداری بوشهر را بیابید و تمامی مسیر ثبت شکایت را به او بسپارید.

در شهر بوشهر مراکز اداری زیادی مشغول به فعالیت هستند که هرکدام از این مراکز باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

گاهی اوقات ممکن است که مراکز اداری و ارگان های دولتی در انجام وظایف خود کوتاهی داشته باشند و یا اینکه باعث ایجاد ضررهایی به کارمندان شود.

در این حالت معمولا کارمندان اداری و یا ارباب رجوع‌ها می توانند برای پیگیری احقاق حق خود به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا