اقتصادی

خرید تضمینی گندم در کرمانشاه به ۴۶۰ هزار تن رسید

مجله ایرانی/کرمانشاه مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه به ۴۶۰ هزار تن رسید.

 علی ملکشاهی با بیان اینکه  تاکنون بیش از دو برابر نیاز مصرف سالانه استان گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری و در سیلوهای استان ذخیره سازی شده، گفت: تاکنون ۴۶۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه  کیفیت گندم خریداری شده از کشاورزان را مطلوب ازیابی کرد و افزود: خرید تضمینی گندم استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است. 

ملکشاهی با اشاره آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، گفت: هم اکنون شش مرکز دولتی، ۳۵ مرکز سیلوی بخش خصوصی و هشت مرکز خرید مباشر تعاون روستایی کار خرید تضمینی گندم را در سطح استان بر عهده دارند که با آغاز خرید تضمینی در  مناطق سردسیر استان این تعداد مرکز خرید نیز افزایش خواهد یافت. 

ملکشاهی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز گفت: با پرداخت بیش از ۱۵۸۴ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان از طریق بانک عامل، تمامی کشاورزانی که تا تاریخ دوم تیر ماه گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده‌اند، مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته ملکشاهی، خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

 انتهای پیام
 

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا