فروش المنت فلنج دار

المنت ها برای تولید گرما تولید شدند. آنها از یک سیم مقاومتی ساخته می شوند که وقتی جریان الکتریکی از آن عبور می کند، گرما تولید می کنند. المنت ها در طیف گسترده ای از کاربرد ها استفاده می شوند. بر طبق کاربرد آنها، انواع مختلفی از این محصولات عرضه می شود. المنت فلنج دار از پرکاربردترین آنها هستند که در ادامه به طور کامل شرح آن را می دهیم. فروش المنت فلنج دار براساس مشخصات آن و شناخت کامل از این محصول انجام می شود. برای آنکه تفاوت های المنت فلنج دار را با بقیه المنت ها به خوبی بشناسید، انواع دیگر آنها را بطور خلاصه در ادامه معرفی خواهیم کرد.

المنت برای تانکر پلاستیکی | المنت فلنج دار چیست | المنت فلنج دار قیمت

 المنت های میله ای رایج ترین نوع آنها در شکل های مختلفی مانند استوانه ای، مخروطی و صفحه ای هستند. المنت های تسمه ای برای گرمایش سطوح صاف استفاده می شوند که در عرض و طول های مختلف تولید می شوند. المنت های سرامیکی که از سیم مقاومتی نیکروم در یک پوشش سرامیکی ساخته می شوند و برای کاربرد هایی با دمای بالا مانند خشک کن ها و کوره ها استفاده می شوند.

المنت های فشنگی برای کاربرد هایی با فضای محدود استفاده می شوند. آنها در اندازه های کوچک و با قدرت بالا تولید می گردند. حال به معرفی کامل المنت فلنج دار می پردازیم اما پیش از آن لازم است تا با نوعی از این المنت ها آشنا شوید که به شناخت شما از فلنج دارها می انجامد.

المنت های شناور

جهت گرم کردن مایعات درون مخازن یا ظروف صنعتی از ابزار گرمایشی استفاده می شود که درون آنها نصب می گردند و به نام المنت های شناور شناخته می شوند. المنت های شناور گرمایشی خارجی برای کشتی ها طراحی می شوند. این تجهیزات به سادگی در بالا، کنار یا پایین این مخازن درون کشتی نصب می گردند.

به این شکل، آب در حال چرخش داخل مخزن را گرم می کنند. این تجهیزات معمولاً از جنس مس، فولاد ضد زنگ و یا چدن یا تیتانیوم با پوشش PFA ساخته می شوند. روغن ها حلال ها، نمک و اسید و بعضی مایعات و مواد چسبناک هم با این هیتر ها گرم می شوند. المنت های فلنج دار زیر مجموعه المنت های شناور می باشند. برای دریافت قیمت و شرایط فروش المنت فلنج دار ابتدا باید آن را به خوبی بشناسید.

المنت برای تانکر پلاستیکی | المنت فلنج دار چیست | المنت فلنج دار قیمت

المنت فلنج دار چیست؟

المنت فلنج دار نوعی المنت حرارتی است که به صورت خاص برای نصب بر روی لوله یا مخزن فلنج دار طراحی شده است. آنها از دسته ای از عناصر گرمایشی تشکیل شده اند که درون یک غلاف محافظ قرار گرفته و به یک فلنج (یک قطعه یا صفحه دیسک شکل است که حفره هایی روی آن ایجاد می شود که با کمک قطعات دیگر سبب اتصال لوله و شیرآلات، قطعات ماشینی می شود) متصل شده اند.

این تجهیزات از موارد لوله ای خمیده ساخته شده اند که به یک فلنج لحیم می شوند. این بخش از المنت ها بعلاوه یک جعبه سیم کشی برای اتصالات الکتریکی عرضه می شوند. این المنت ها بر روی دیواره مخزن نصب می شوند.

 این قطعات از پرکاربردترین المنت ها برای استفاده صنعتی، کارخانه ای، محل های شیمیایی، همچنین جهت استفاده در انواع لوازم برقی خانگی و کارگاهی می باشد. فروش المنت فلنج دار بر اساس کاربرد آن انجام می گردد.

مهمترین کاربرد المنت فلنج دار

این تجهیزات در گرمایش خانگی و تجاری، اجاق گازها، بخاری ها، آبگرمکن ها و سایر وسایل گرمایشی استفاده می شوند. همچنین در فرآیندهای صنعتی مانند جوشکاری، ذوب و خشک کردن استفاده می گردند.

تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های رادیولوژی و لیزر نیز یکی دیگر از کاربردهای این قطعات می باشند. برخی مخزن های حاوی مایعات هستند که در مراحل مختلف باید گرم نگه داشته شوند و یا گرم شوند و نیاز به حرارت بسیار زیادی دارند. در این حال از این المنت استفاده می شود.

فروش المنت فلنج دار در مدل ها و انواع مختلفی انجام می شود. این قطعات در گرمایش مخازن برای گرمایش آب، روغن و مایعات و سایر مواد در مخازن استفاده می شوند. یکی دیگر از کاربردهای آنها در دیگ بخار است.

 برای گرمایش برخی خشک کن ها نیز از این قطعات خاص استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این تجهیزات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

راکتورهای شیمیایی

شستشوی مخزن با گرما

گرم کردن روغن و مازوت

گرم کردن محلول آب گلیکول، محلول سوزاننده، محلولهای تمیزکننده قطعات، روغن های هیدرولیک

محافظت در برابر یخ زدگی

مزایای استفاده از المنت فلنج دار

 نصب آسان: این قطعات به راحتی بر روی لوله یا مخزن نصب می شوند. البته اینکار باید توسط افراد متخصص انجام شود. در ابتدا این قطعه را روی محل نصب قرار دهید. پیچ های فلنج را محکم کنید. سیم های برق المنت را به منبع تغذیه وصل کنید.

دوام و ماندگاری: طول عمر بالا و دوام و ماندگاری بالایی دارند. این تجهیزات طوری طراحی و ساخته شده اند که نسبت به بقیه تجهیزات، طول عمر به طور تقریبی 3 برابر بیشتر دارند. توان مصرفی این تجهیزات نیز سبب صرفه جویی قابل توجهی می شوند.

قیمت المنت فلنج دار : قیمت این المنت ها تا حدودی نسبت به باقی المنت ها ارزان تر است.

تعمیر و نگهداری المنت های فلنج دار باید به طور منظم انجام شود تا عملکرد صحیح خود را حفظ کنند.

المنت برای تانکر پلاستیکی | المنت فلنج دار چیست | المنت فلنج دار قیمت

اجزای اصلی المنت فلنج دار

این تجهیزات از اجزای زیر تشکیل شده اند:

سیم مقاومتی: این بخش وظیفه تولید گرما را بر عهده دارد.

عایق حرارتی: از گرمای تولید شده توسط سیم مقاومتی محافظت می کند.

فلنج: برای اتصال المنت به لوله یا مخزن فلنج دار استفاده می شود.

سیم های برق: برای اتصال المنت به منبع تغذیه استفاده می گردد.

انواع المنت فلنج دار

این تجهیزات گرمایشی بر اساس نوع سیم مقاومت آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برخی از انواع رایج آنها عبارتند از:

المنت فلنج دار نیکروم: این نوع المنت از سیم مقاومتی نیکروم ساخته شده است. نیکروم یک آلیاژ از نیکل و کروم است که مقاومت الکتریکی بالایی دارد.

المنت فلنج دار فولاد ضد زنگ: از سیم مقاومتی فولاد ضد زنگ تولید می شود. فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی مقاوم است.

المنت فلنج دار سرامیکی: از سیم مقاومتی سرامیکی ساخته می شود. سیم مقاومتی سرامیکی در برابر دماهای بالا مقاوم است.

المنت فلنجی ضد انفجار، سوپر هیتر، مخزنی، گرد استیل ۳۶۰، تخت آهنی، واشردار، تانکری، آبگرمکنی و ترموستات دار از انواع دیگر این تجهیزات می باشد.

اندازه المنت های فلنج دار

اندازه های این قطعات بسته به نوع کاربرد و نیاز متفاوت است. برخی از اندازه های رایج المنت های فلنج دار عبارتند از:

قطر المنت: معمولاً از 5 میلی متر تا 100 میلی متر متغیر است.

طول المنت: به طور معمول از 100 میلی متر تا 1000 میلی متر متغیر  می باشد.

توان المنت: عموماً از 100 وات تا 10000 وات است.

برای انتخاب اندازه مناسب المنت فلنج دار، باید به عوامل زیر توجه کرد:

حجم مایع یا ماده ای که باید گرم شود.

دمای مورد نیاز.

نوع کاربرد.

برای مثال، برای گرمایش یک مخزن آب کوچک، می توان از یک المنت فلنج دار با قطر 5 میلی متر و طول 100 میلی متر استفاده کرد. برای گرمایش یک دیگ بخار بزرگ، می توان از یک المنت فلنج دار با قطر 100 میلی متر و طول 1000 میلی متر استفاده کرد.

عوامل موثر بر قیمت المنت های فلنجدار

قیمت المنت های فلنجدار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

نوع سیم مقاومتی.

اندازه المنت.

توان المنت.

کیفیت ساخت.

به طور کلی، این قطعات با اندازه و توان بیشتر نیز گران تر هستند. بطور حتم، کیفیت آنها نیز بر قیمت این محصولات موثر است.

برخی از توان های رایج المنت های فلنج دار

100 وات: برای کاربردهای کوچک مانند گرمایش مخزن آب کوچک مناسب است.

500 وات: برای گرمایش دیگ بخار کوچک مناسب است.

10000 وات: جهت کاربردهای بزرگ مانند گرمایش دیگ بخار بزرگ مناسب است.

برای انتخاب توان مناسب المنت فلنج دار، باید به عوامل زیر توجه کرد:

حجم مایع یا ماده ای که باید گرم شود.

دمای مورد نیاز.

نوع کاربرد.

برای مثال، برای گرمایش یک مخزن آب کوچک با ظرفیت 100 لیتر و دمای مورد نیاز 60 درجه سانتیگراد، می توان از یک المنت با توان 500 وات استفاده کرد. برای گرمایش یک دیگ بخار بزرگ با ظرفیت 10000 لیتر و دمای مورد نیاز 100 درجه سانتیگراد، می توان از یک المنت با توان 10000 وات استفاده کرد.

عوامل موثر بر توان المنت های فلنجدار

توان المنت های فلنجدار به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع سیم مقاومتی.

اندازه المنت.

جریان برق.

به طور کلی، این تجهیزات با سیم مقاومتی نیکروم توان کمتری نسبت به آنهایی که  با سیم مقاومتی فولاد ضد زنگ یا سرامیکی هستند، دارند. قطعات با اندازه بزرگتر نیز توان بیشتری دارند. قطعات گرمایشی با جریان برق بالاتر نیز توان بیشتری دارند.

ویژگی های مورد نیاز جهت اطلاع از لیست قیمت و  فروش المنت فلنج دار

در زمان خرید این المنت ها به اندازه های فلنج، درجه بندی کیلو وات، ولتاژ، محفظه ترمینال، مواد غلاف توجه کنید. پس از در نظر گرفتن این موارد و نیاز خود می توانید این تجهیزات را برای فرایند های متفاوت با قیمتی مناسب خریداری نمایید. در این مقاله با انواع با المنت فلنج دار که از مهمترین المنت های شناور است، آشنا شدید. این ها ابزار تبدیل انرژی الکتریکی به گرما هستند. از این المنت ها در بسیاری از صنایع و مصارف لوازم خانگی و کارگاهی استفاده می شود.

 

منبع : https://heaterhadaf.com/

دکمه بازگشت به بالا