عمومیمجله کسب و کار

کولر گازی دیواری کوچک

امروزه افراد برای به تعادل رساندن دمای منازل، اداره، شرکت و فعالیت خود از کولر گازی استفاده می‌کنند. کولر گازی نوعی از سیستم­­های تهویه مطبوع است که گرما را از محیط گرفته و آن را به بیرون از محیط مورد نظر انتقال می‌دهد. در بعضی از کولر گازی‌ها که از ظرفیت همزمان گرمایش و سرمایش بهره می‌برند این دستگاه می‌تواند در جهت معکوس کار کند و در فصول سرد نیز برای گرم کردن محیط استفاده شود. هر کولر گازی دارای مشخصات ظاهری و فنی مختلفی است که در ادامه مقاله به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

قیمت اسپلیت 18000 | قیمت کولر گازی ۱۲۰۰۰ | قیمت کولر گازی 12000 بانه

کولر گازی کوچک دیواری چیست؟

کولر گازی دیواری در کل یکی از انواع اصلی اسپلیت‌های گازی بوده که در لغت به معنی دو تکه است. همه کولرهای گازی دارای دو پنل داخلی و خارجی هستند که به قسمت داخلی آن یونیت یا پنل داخلی و بخش خارجی آن کندانسور یا یونیت خارجی گفته می‌شود. کولر گازی دیواری به دلیل نصب پنل داخلی آن بر روی دیوار به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و کاربردی‌ترین کولرهای گازی 12000 کوچک مورد مصرف شناخته می‌شود که امکانات و قابلیت‌های خاصی دارند. ظرفیت مدل‌ها متنوع و از 6000 تا 48000 متفاوت است. کولر گازی دیواری کوچک قاعدتا به ظرفیت‌های 6000 و 9000 گفته می‌شود که برای محیط‌ها و فضاهایی با مساحت کم مناسب خواهد بود.

انواع مدل‌های کولر گازی

هر کولر گازی طبق دسته بندی زیر دارای ظرفیت مشخصی است که بر اساس مساحت فضای مورد نظر می‌توان مدل مورد نیاز خود را خریداری نمود.

کولر گازی 6000: کولر گازی با ظرفیت 6000 که پایین‌ترین میزان ظرفیت است مناسب محیط‌هایی با مساحت کمتر از 12 ‌متر خواهد بود.

کولر گازی 9000: مدل 9000 که یک کولر گازی کوچک است مناسب محیط‌هایی با متراژ بین 12 تا 20 ‌متر است.

کولر گازی 12000: مدل 12000 یک کولر گازی دیواری مخصوص دفاتر اداری و مغازه‌های نسبتا کوچک بوده و کاربران می‌توانند از آن در مساحت‌های 20 تا 30 متر استفاده نمایند همچنین این مدل به نسبت سایر مدل‌ها مصرف برق کمتری دارد.

کولر گازی 18000: این محصول قدرت بالاتری نسبت به مدل 12000 داشته و برای مکان‌هایی مانند مغازه و دفاتر با مساحت بین 30 تا 45 متر مناسب خواهد بود.

کولر گازی 24000: این مدل نسبت به مدل‌های بالا قدرت زیادتری دارد و قدرت پرتاب باد آن هم عالی است و فضا‌هایی بین 45 تا 60 متر را به خوبی کاور می‌کند.

کولر گازی 30000: این کولر به دلیل قیمت مناسب و پوشش محیط‌هایی بین ابعاد 60 تا 75 متر یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها است.

کولر گازی 36000: این مدل یکی از قدرتمندترین کولر‌های گازی بوده که مخصوص اماکن بزرگ مانند مساجد، سالن‌های کنفرانس، باشگاه و سایر محیط‌های بزرگ و وسیع با مساحت بین 75 تا 90 متر طراحی شده است.

کولر گازی 48000: مدل 48000 پرقدرت‌ترین ظرفیت در مدل‌های دیواری است که برای فضاهای بسیار بزرگ تا مساحت 120 متر مناسب خواهد بود.

بهترین کولر گازی کوچک و کم مصرف

در صدر جدول بهترین و پرفروش‌ترین برندهای اسپلیت گازی مثل همیشه کولر گازی کم مصرف اجنرال قرار دارد. این نوع برند کولر گازی به علت داشتن رده مصرف انرژی A++ نیز به عنوان به صرفه‎‌ترین کولر گازی جهان شناخته می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع کولر داشتن استحکام قطعات و موتور بی صدا است.

کولر گازی برند اجنرال در شرایط گرمسیری دارای مقاومت فوق‌العاده‌ای است و به دلیل تنوع زیادی که دارد مناسب انواع سلیقه‌ها در مدل و ظرفیت‌های مختلف است بنابراین امکان انتخاب بیشتری را به خریداران می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید خرید کولر گازی خود را از نوع کولر گازی کوچک تا بزرگ انجام دهید.

کلاس آب و هوایی کولر گازی

منظور از عبارت  T1در مشخصات کولرهای گازی کارکرد در شرایط معتدل آب و هوایی است و کاربران باید به این نکته دقت کنند که کولرهای  T1برای مناطقی که دمای هوا حداکثر تا 43 درجه سانتی گراد باشد مناسب خواهند بود.

کلاس آب و هوایی T3 به معنی قابلیت کار در شرایط گرمسیری (حاره‌ای) است و خریداران باید این نکته را در نظر بگیرند که کولرهای T3 برای مناطق بیش از 43 درجه سانتی گراد نیز قابل استفاده خواهند بود.

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی

کولر گازی چیست؟ مانند سایر اسپلیتهای گازی از سه جز اصلی تشکیل می‌شود که شامل کمپرسور، اواپراتور و کندانسور هستند. کولر گازی‌ها از زمان شروع فعالیت خود از انواع گازهای مبرد استفاده کرده‌اند که مهم‌ترین آنها شامل R12، R22، R410، R134 و R404 که هر کدام دارای خواص شیمیایی متفاوتی هستند و می‌توانند عملکرد مختلفی داشت باشند.

کمپرسور کولر گازی

کمپرسور مهمترین بخش یک کولر گازی است. کارکرد این قسمت به صورت مکش گاز از اواپراتور و رانش به طرف کندانسور است. انواع کمپرسورهای کولر گازی مورد استفاده در کولرهای گازی معمولا در سه نوع پیستونی، روتاری و اسکرول وجود دارند.

کندانسور کولر گازی

کندانسور مجموعه‌ای از لوله‌های مسی و صفحات آلومینیومی شبکه‌ای در ساخت کولر گازی کوچک تا بزرگ است که در بخش خارجی دستگاه یا همان یونیت خارجی قرار گرفته و وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد (در حالت سرمایش) یا دفع سرمای آن (در حالت گرمایش) و انتقال به بیرون ساختمان است.

قیمت اسپلیت 18000 | قیمت کولر گازی ۱۲۰۰۰ | قیمت کولر گازی 12000 بانه

اواپراتور کولر گازی

کولر گازی اواپراتور یا تبخیر کننده نیز مجموعه‌ای از لوله‌های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی مخصوص است که در یونیت داخلی قرار گرفته و محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) است.

گاز خنک کننده مبرد کولر گازی:

مبرد ماده‌ای است در فاز گاز یا مایع که به منظور کاهش دمای محیط در فرآیند تبرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده علاوه بر کولر گازی کوچک در سیستم یخچال خانگی و یا کولر ماشین نیز استفاده می‌شود. در کل ماده مبرد در سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که از سیکل تبرید تراکمی بخار استفاده می‌کنند وجود دارد به همین دلیل مبرد در بهترین برندهای سیستم‌ تهویه مطبوع نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم کولر گازی در ظرفیت و شکل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. خنک سازی و یا ایجاد گرما وظیفه‌ یک سیستم تهویه مطبوع مناسب بوده که دارای سه جز اصلی کمپرسور، کندانسور و اواپراتور است. شما باید بسته به مساحت محل کار یا زندگی خود دستگاه مناسب را انتخاب کرده و اگر از فضای کمی برخوردار هستید کولر گازی کوچک خریداری نمایید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا