نماد سایت مجله ایرانی

چرا باید ارز سندباکس بخریم؟

توکن‌های شبکه Sandbox

پروژه سند باکس هم مانند سایر پروژه‌های فعال در حوزه دیفای، دارای اقتصاد توکنی مختص به خود است. این اقتصاد توکنی می‌تواند به‌سادگی بقای این پروژه را تضمین کند. البته توسعه دهندگان این پروژه سعی کرده‌اند تا بر خلاف سایر پلتفرم‌های مشابه، تنها به یک نوع توکن بسنده نکنند و به همین جهت سه نوع توکن مختلف را عرضه نموده‌اند تا اقتصاد توکنی پویاتری را ایجاد نمایند. ما در ادامه هر یک از این توکن‌ها را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم. در انتهای این مقاله با نحوه خرید sand از ایرانیکارت اشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال Sandbox

ارز دیجیتال Sandbox با نماد SAND را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین و البته مهم‌ترین توکن در شبکه سند باکس در نظر گرفت. این ارز به‌عنوان پایه و اساس تمام تراکنش‌های موجود در بستر شبکه سند باکس شناخته می‌شود و تمام تراکنش‌ها به‌وسیله‌ی آن انجام می‌شود. به همین جهت است که به‌عنوان ارز دیجیتال اصلی این پروژه قلمداد می‌شود. این ارز در حقیقت یک توکن ERC-20 بر روی شبکه اتریوم می‌باشد و خود بلاک‌چین اختصاصی ندارد.

این ارز برای نخستین‌بار در اوت 2020 رونمایی شد. از آن زمان تا به این لحظه ارز دیجیتال سند توانسته رشد 12500 درصدی را ثبت نماید که در نوع خود بسیار بی‌نظیر است. این ارز در مدت‌زمان یک‌ساله خود توانسته بازاری به حجم 4.6 میلیارد دلار را ایجاد کند که گردش روزانه‌ای معادل 790 میلیون دلار دارد. همین موضوع هم سبب شده تا این ارز دیجیتال یکی از شگفتی‌های بازار امسال باشد. این توکن توانست تا رتبه 38 بازار را کسب کرده و تسلطی 0.19 درصدی بر روی مارکت داشته باشد. یکی از دلایل این موفقیت را می‌توان محدود بودن این ارز در کنار تقاضای بالای برای آن دانست. در حالت کلی این ارز دیجیتال سه میلیارد سکه دارد که تنها 900 میلیون آن عرضه شده است.

توکن LAND

توکن لند را می‌توان به‌عنوان دومین ارز دیجیتال موجود در شبکه سندباکس در نظر گرفت. این توکن در حقیقت یک نوع ارز NFT یا غیر قابل معاوضه است که از ساختار ERC-721 اتریوم پیروی می‌کند. این توکن‌ها در حقیقت قطعه زمین‌هایی در دنیای متاورس (metaverse) سندباکس هستند. این قطعه زمین‌ها دارای ابعاد 96 در 96 متر هستند. این ابعاد برای خلق هر نوع تجربه گیمینگ کافی است. افراد می‌توانند بازی‌ها و یا ساختارهای دلخواه خود را در قالب این توکن‌های لند پیاده نمایند.

در حالت کلی تنها 166464 توکن لند در بستر بازی سندباکس وجود دارد. زمانی که دو قطعه لند هم‌جوار با همدیگر ترکیب شوند، می‌توانند یک ESTATE را ایجاد نمایند. این قطعه ابعاد و اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد که برای ایجاد پروژه‌های گسترده مناسب است. البته باید عنوان کنیم که قیمت بیشتری هم دارد. افراد می‌توانند این توکن‌ها را از طریق مارکت پلیس اصلی سند باکس خریداری نموده و یا به فروش برسانند.

توکن ASSET

توکن ASSET را می‌توان به‌عنوان سومین نوع از توکن‌های موجود در شبکه سندباکس در نظر گرفت. این توکن‌ها نیز بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و از بلاک‌چین ERC-1155 پیروی می‌کنند. این توکن‌ها توسط کاربران و به‌وسیله ابزار واکسل ساخته می‌شود. لازم به ذکر است که این دسته از توکن‌های نیز غیر قابل معاوضه بوده و در حقیقت NFT هستند. همین مورد باعث شده تا منبع درآمد کاربران به یک روش خاص محدود نشود. افراد می‌توانند از طریق بازارچه سندباکس نسبت به خرید و فروش این توکن‌ها اقدام نمایند.

کاربردهای ارز سندباکس

همان گونه که عنوان کردیم، ارز دیجیتال Sandbox به‌عنوان پایه و اساس داخل شبکه سندباکس قلمداد می‌شود. همین موضوع هم سبب شده تا این تیم توجه ویژه‌ای بدان داشته باشد. بر همین اساس هم بوده که کاربردها و قابلیت مختلفی را برای آن در نظر گرفته‌اند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا تقاضا برای این ارز افزایش‌یافته و سیکل عرضه و تقاضای آن استیبل شود. ما در ادامه برخی از این کاربردها را خدمت شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

استفاده از پلتفرم

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ارز SAND استفاده از پلتفرم می‌باشد. در حقیقت کاربران برای هرگونه خرید و فروش در مارکت پلیس سندباکس به این توکن نیاز خواهند داشت. از طرفی دیگر برای ساخت ارز یا توکن‌های ASSET و بارگذاری آن‌ها بر روی بازارچه، باید این توکن را استفاده نمایند. افزون بر این موارد خرید GEM برای تعیین کمیابی و نایابی یک توکن ASSET به ارز دیجیتال Sandbox نیاز دارد. همین مورد هم سبب شده تا ارز دیجیتال سند به‌عنوان توکن اصلی این پلتفرم قلمداد شود.

استکینگ

استیکینگ را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی دانست که برای آن به ارز دیجیتال Sandbox نیاز خواهید داشت. در این حالت شما می‌توانید با استیک کردن ارز دیجیتال خود، درآمد منفعل کسب کنید. از طرفی دیگر این روش تنها راه کسب جم و کریستال است که برای ساخت توکن‌های ASSET به آنها نیاز پیدا می‌کند.

حفظ حاکمیت

همان گونه که عنوان کردیم، پلتفرم سندباکس کاملاً غیرمتمرکز است. به عبارتی انجام تمام امور داخل شبکه آن توسط خود کاربران انجام می‌شود. در این حالت کاربران یک طرح خاص را ارائه داده یا به طرح دیگران رای می‌دهند. برای اینکه بتوانید در این پروژه قابلیت ارائه طرح یا شرکت در رای گیری‌ها را داشته باشید، می‌بایست توکن SAND را وثیقه نمایید.

صرافی‌های عرضه کننده ارز دیجیتال Sandbox

نقدشوندگی را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین مؤلفه‌ها برای یک ارز دیجیتال دانست که سرمایه‌گذاران دقت زیادی بدان دارند. یکی از فاکتورهای مهم برای نقدشوندگی، تعداد صرافی‌های عرضه‌کننده یک ارز دیجیتال خاص می‌باشد. به عبارتی هراندازه که تعداد بیشتری از صرافی‌ها یک ارز دیجیتال خاص را عرضه نمایند، میزان نقدشوندگی آن هم بیشتر خواهد بود. این موضوع برای ارزهایی که در بازی‌های بلاک‌چین فعال هستند، اهمیت زیادی دارد. پروژه سندباکس از این نظر در موقعیت بسیار مناسبی است چراکه توسط صرافی‌های زیادی عرضه شده است. برخی از این صرافی‌ها به شرح زیر هستند.

کیف پول های ارز دیجیتال Sandbox

کیف پول را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم برای تعیین نفوذ یک ارز دیجیتال در بازار تلقی نمود. بدیهی است که هراندازه یک ارز دیجیتال توسط کیف پول‌های بیشتری پشتیبانی شود، محبوبیت آن در بین سرمایه‌گذاران بزرگ هم بیشتر می‌شود. این موضوع در رابطه با ارز دیجیتال سند باکس در بهترین حالت ممکن می‌باشد. از آن جایی که توکن‌های این پروژه همگی بر بستر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند، لذا می‌توان گفت که توسط طیف زیادی از کیف پول‌ها پشتیبانی می‌شود. برخی از این کیف پول‌ها به شرح زیر است.

آینده ارز دیجیتال Sandbox

آینده یک ارز دیجیتال را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی دانست که سرمایه‌گذاران قبل از خرید در پی آن هستند. در واقع فعالان این حوزه تمایل دارند تا قبل از خرید یک ارز دیجیتال خاص، در ابتدا پیش‌بینی تمام کارشناسان در مورد آن را بدانند و براین‌اساس به برنامه‌های خرید خود جهت بدهند.

ارز دیجیتال Sandbox هم از این قاعده مستثنی نیست. به عبارتی بازیکنان این پروژه تمایل دارند تا پیش‌بینی‌های رایج در رابطه با این ارز را بدانند. در رابطه با این موضوع باید عنوان کنیم که ارز دیجیتال Sandbox دارای ایده بسیار مناسبی است که توانسته صنعت گیمینگ و البته بلاک‌چین را با همدیگر ترکیب نماید. از طرفی دیگر این حیطه توانسته تا حد زیادی نسبت به رقبای خود، ایده‌اش را به شیوه‌ای مدرن‌تر و بهینه‌تر پیاده کند. به‌گونه‌ای که اقتصاد توکنی بسیار پویاتری دارد. این همان عاملی است که فعالان را نسبت به این حوزه امیدوار کرده است.

البته باید عنوان کنیم که این ارز تنها شبکه‌ای نیست که در حیطه متاورس فعالیت دارد. در کنار سندباکس پروژه‌های مطرح دیگری هم در این حیطه وجود دارد که برخی از آنها حتی بلاک‌چین اختصاصی خود را هم دارند. این فاکتور باعث شده تا عرصه رقابت برای این پروژه دشوارتر شود. با این وجود برای پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال Sandbox بایستی نظاره‌گر توان عملیاتی تیم توسعه‌دهنده آن بود که تا چه اندازه در رسیدن به هدف‌هایشان موفق خواهند بود. از طرفی دیگر شرایط بازار و البته رفتار رقبای این پروژه هم تا حد زیادی بر روی روند کار مؤثر خواهد بود. اما در هر حال با توجه به اهداف و البته تجربه تیم توسعه‌دهنده می‌توان آینده روشنی را برای این پروژه پیش‌بینی نمود.

چرا باید سندباکس بخرم؟

سندباکس یک متاورس و دنیای مجازی دارای چندین توکن و ارز دیجیتال مانند SAND و LAND است. نرخ قیمت سندباکس – توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین در صنعت رمز ارزها از مدت‌ها قبل به موضوعی محبوب تبدیل شده‌ بودند. این محبوبیت بعد از مطرح شدن مفهوم متاورس و تلاش شرکت متا (فیس بوک سابق) برای تمرکز روی آن چند برابر شد. در بین بهترین پروژه های متاورس سندباکس یکی از بهترین، معروف‌ترین و قدرتمندترین‌ها است؛ Sandbox یک دنیای مجازی است که بازیکنان در آن قادر به ساخت، تملک و کسب درآمد از تجربه بازی خود در بلاک چین اتریوم هستند. بازی سندباکس دارای یک ارز دیجیتال محلی یک به نام SAND و چندین توکن و دارایی درون بازی به نام LAND و ASSET است.

جمعبندی 

شبکه و ارز دیجیتال Sandbox را می‌توان به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین پروژه‌هایی دانست که طی چند سال اخیر در حوزه متاورس پا به عرصه وجود گذاشته است. این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد تا زمین‌های شخصی خود را داشته و در آن اقدامات مختلفی همچون ساخت بازی، ایجاد کاراکترهای مختلف و… را داشته باشند. از طرف دیگر آن‌ها می‌توانند توکن‌های NFT تولید شده خود را در این شبکه به فروش برسانند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند از آن کسب درآمد نمایند.

تیم توسعه‌دهنده برای افزایش سهولت در این حیطه، سعی داشته تا ابزارهای مختلفی را به کاربران ارائه دهد که بدون نیاز به کدنویسی می‌تواند فرایند ساخت بازی را ممکن کند. افزون بر این موارد در بستر این بازی هم سه نوع توکن مختلف وجود دارد. این توکن‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا آزادی بیشتری برای کسب درآمد داشته باشند که این در نوع خود یک مزیت بسیار منحصر به فرد می‌باشد. در واقع ترکیب کلی این موارد در کنار همدیگر سبب شده تا پروژه سند باکس فضای ایده‌آلی برای خلق و فروش تجربه‌های بازی باشد که این در نوع خود بسیار خلاقانه است.

منبع مقاله:

https://mvs.org/

خروج از نسخه موبایل