اجتماعمجله کسب و کار

بهترین پروژه های سرمایه گذاری روی پیش خرید آپارتمان در تهران

بهترین منطقه برای پیش خرید آپارتمان در تهران

اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و پروژه فرتاک را دارید در این مطلب به ارزیابی مناطق تهران میپردازیم و چندین فاکتور سکونت، رشد، سرمایه گذاری و دسترسی را بررسی کرده و اطلاعات لازم را بیان خواهیم کرد تا در نهایت اگر قصد ورود به بازار مسکن تهران را دارین بتوانید بهترین منطقه برای پیش خرید آپارتمان در تهران را با توجه به بودجه و هدف خودتان از سرمایه گذاری را بیابید. توجه داشته باشید در این مطلب سعی میشود به جزئیات پروژه تیریتیوم vip و مناطقی که ساخت و ساز در آنها بیشتر در جریان است بپردازیم.

اجاره در برج تریتیوم | پروژه تریتیوم | تریتیوم ۳

هدف از پیش خرید آپارتمان در تهران

در ابتدا باید مشخص شود که هدف شما از پیش خرید آپارتمان در تهران چیست. آیا قصد این را دارید که خود از ملک خریداری شده استفاده نمایید و یا آنرا اجاره دهید و یا بفروشید. شرایط برای هر کدام متفاوت است به عنوان مثال در مرکز شهر تهران مناطق اداری، بازار تهران و خیابان هایی که هر یک مربوط به یک صنف میباشد قرار گرفته است و از آنجایی که این محدوده در طرح ترافیک قرار دارد و دسترسی به آن برای شخصی که محل کارش آنجاست مشکل است سکونت در این محدوده برای وی یک انتخاب است و با توجه به شلوغی و معزل پارکینگ حتی برای واحد های مسکونی عده ای سکونت در ابن منطقه را انتخاب می نمایند.

پس اگر قصد سکونت در این محدوده را داشته باشید در صورتیکه ضرورتی برای سکونت شما در این منطقه وجود نداشته باشد انتخاب این گزینه شاید مناسب نباشد ولیکن برای اجاره دادن میتوانید روی آن حساب کنید آن هم به شرطی که خانه ای که خریداری مینمایید استانداردهای مربوط به منطقه را داشته باشد . به عنوان مثال نداشتن پارکینگ در مناطق مرکزی شهر نقطه ضعف آن ملک است و داشتن آن یک امتیاز برای یک واحد مسکونی لحاظ میشود.

حال اگر قصد شما سکونت و یا سرمایه گذاری در افق بین الملل باشد شرایط باز هم متفاوت است، آب و هوای منطقه، دسترسی، امنیت و امکانات منطقه اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد و اگر قصد شما سرمایه گذاری باشد باید کمی آینده نگر باشید و به سراغ مناطقی بروید که در حال رشد میباشند و البته نباید شرایط حال آنها را نگاه کنید بلکه باید آینده آن منطقه را تصور کنید و بدانید که در نهایت مناطقی در تهران که اکنون دیگر زمین قابل ساخت ندارند و قیمت شان سرسام آور است یک زمانی کمترین امکانات شهری را داشته اند ولی شرایط امروز آنها به گونه ای دیگر است .

امکانات واحد

یکی دیگر از نکاتی که باید آنرا بدانید امکانات واحدی که قصد خرید آنرا دارید میباشد . توجه داشته باشید هر چه امکانات بیشتر باشد هزینه نگهداری آن نیز بیشتر است به عنوان مثال مشاعات آبی یکی از هزینه بر ترین امکانات یک ساختمان میباشد که چه استفاده بشود و چه کم استفاده شود باید بصورت ماهانه برای آن هزینه نگهداری پرداخت شود و همچنین دیگر امکاناتی نظیر سالن بدنسازی و غیره مستلزم پرداخت هزینه نگهداری است به همین برخی پروژه های ساختمانی همچون پروژه رونیکا پلاس دارای مشاعات آبی نیستند .

پس در هنگام خرید واحد مسکونی توجه داشته باشید که اگر برخی امکانات ساختمان مورد استفاده شما نیست باید هزینه های مربوط به آنرا بصورت ماهانه تقبل نمایید و اگر هم در آن ساختمان واحدهایی بصورت اجاره ی وجود داشته باشید نگرانی بابت نگهداری و استفاده صحیح از آن امکانات توسط مستاجران همیشه وجود دارد زیرا مالکان با علم به اینکه در صورت خرابی و بروز اتفاقی برای هر یک از امکانات باید هزینه آنرا پرداخت کنند در نگهداری آنها بیشتر تلاش خواهند کرد.

ملک تجاری یا آپارتمان

یکی از نکاتی که باید در هنگام انتخاب بین ملک تجاری یا آپارتمان مسکونی برای سرمایه گذاری رعایت کنید این است که قیمت اجاره یک ملک تجاری با واحد مسکونی هم قیمت خودش بالاتر است اما موارد دیگری در واحدهای تجاری وجود دارد که میتواند موجب دردسر شود . به عنوان نمونه مالیات مستاجر شما میبایست هر ساله تسویه شود و عوارض دیگری نظیر تابلو نیز وجود دارند که اگر هر کدام پرداخت نشوند به گردن مالک واحد است و از آنجایی که محاسبه مالیات هر ساله زمان مشخصی دارد اگر مستاجر شما 1 سال با شما قرارداد ببندد و بخواهید که مستاجر جدیدی بیاورید نمیتوانید در لحظه تسویه حساب برای تمام این موارد داشته باشید.

برخی از مالکان نیز مبلغی را بر اساس مالیات سال قبل از مستاجر خود دریافت میکنند و خود هزینه ها را پرداخت میکنند که این مورد نیز صحیح نمیباشد زیرا ممکن است به ضرر مالک شده و مجبور شود مبلغ بیشتری پرداخت نماید. بطور کلی این نکته را بیان کنیم که دردسر تعویض مستاجر در واحد تجاری بسیار بیشتر است از واحد مسکونی که به راحتی انجام میپذیرد و باید از ابتدا در انتخاب مستاجر دقت کرد و البته که باید انصاف را به عنوان مالک در اجاره سالیانه رعایت کرد و فشار بیش از حدی به مستاجر وارد نشود . سازه هایی مانند پروژه شهر طلا وجود دارند که بصورت مسکونی ساخته شده اند و در زیر آن واحدهای تجاری قرار گرفته است.

اگر بخواهیم از لحاظ آب و هوایی بررسی نماییم به علت جهت وزش باد از غرب به شرق تهران هر چه به سمت غرب برویم هوا بهتر است و البته که این موضوع را در نظر داشته باشیم مناطق شمالی تهران در فصل زمستان به علت وارونگی دما از سایر مناطق آلوده تر هستند . وارونگی دما زمانی رخ می‌دهد که بخشی از هوای گرم، بالای هوای سرد قرار گیرد و در این شرایط با کاهش ارتفاع کاهش دما و با افزایش ارتفاع، افزایش دما خواهیم داشت از آنجایی که آلاینده ها و ذرات آلوده گرمتر هستند در نقاط شمالی تهران با توجه با ارتفاع بیشتر آلودگی به حداکثر می رسد.

ار لحاظ رونق ساخت و ساز نیز منطقه 5 و 22 رتبه دار بیشترین ساخت و ساز در تهران هستند و البته علت آن نیز داشتن فضای ساخت در این محدوده ها می باشد و در جاییکه ساخت و ساز در جریان باشد رشد منطقه و آبادانی نیز همراه است. منطقه 22 تهران چیتگر به عنوان آخرین منطقه ضمیمه شده به شهرداری تهران با داشتن جدیدترین امکانات رفاهی و فضای سبز به عنوان مدرن ترین الگوی شهرسازی در تهران شناخته شده است.

واحد آماده یا پیش خرید؟

این نکته را در نظر داشته باشید که پیش خرید در نهایت سودآور تر از خرید واحد آماده است و علت آن این است که شما سرمایه خود را در طی مدت چند سال بر روی یک پروژه در حال ساخت هزینه خواهید کرد و نتیجه آن نیز این است که متراژ بیشتری نسبت به پول اولیه شما که می بایست برای خرید یک واحد اماده هزینه میکردید نسیب تان میشود .

همچنین در پیش خرید آپارتمان معمولا 50 درصد مبلغ کل بصورت مبلغ اولیه هنگام عقد قرارداد دریافت میشود و مابقی با پیشرفت پروژه طیق زمانبندی باید توسط خریدار پرداخت شود و برای افرادی که مبلغ اولیه آنها کم است اما توان پرداخت مبلغ باقیمانده بصورت اقساط را دارند این نوع خرید گزینه مناسبی است و در نهایت باعث صاحبخانه شدن افراد در طی مدت چند سال خواهد شد. البته این نکته را نیز باید اشاره کنیم که هرچه پروژه به مرحله ی تحویل نزدیکتر باشد مبلغ اولیه بیشتری باید پرداخت کرد و نیازی نیست که در این نوع خرید تحویل گرفتن واحد خود را چند ساله بدانید بلکه بستگی به شرایط مبلغ اولیه شما و نوع پروژه ای که انتخاب میکنید دارد .

کلام آخر

انتخاب یک واحد آپارتمانی برای خرید بستگی به میزان سرمایه،انتظارات شما از موقعیت آن و هدف شما از سکونت یا سرمایه گذاری دارد و بهترین منطقه برای پیش خرید آپارتمان در تهران با توجه به فاکتورهایی که ذکر کرده ایم برای هر شخص میتواند متفاوت باشد و ما در این مطلب سعی کرده ایم که زوایای مختلفی را پیرامون این مطلب بررسی نماییم.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا