اجتماع

اهمیت اطلاع پزشک از بروز علائم مشکوک بعد از مصرف دارو

کارشناس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

اهمیت اطلاع پزشک از بروز علائم مشکوک بعد از مصرف دارو

کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در مورد تداخلات دارویی با برخی از خوراکی‌ها توصیه‌هایی ارائه داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، الناز ذوقی با ابیان اینکه بیماران باید برای پیشگیری از تداخلات دارو با غذا حتماً به توصیه‌های داروسازان توجه کنند، اظهار کرد: در خصوص نحوه صحیح مصرف داروها به لحاظ مصرف آن همراه غذا یا با معده خالی باید دقت داشت.

وی، یکی از تداخلات دارویی با خوراکی‌ها را علف چای یا گل راعی معرفی کرد و افزود: از علف چای در ایران فرآورده‌هایی با نام‌های تجاری پرفوران، هایپران یا نروکسین جهت کنترل اختلالاتی مانند اضطراب وجود دارند در صورت مصرف هم‌زمان با برخی داروهای ضد اضطراب و افسردگی دیگر مانند داروهای مهار کننده انتخابی سروتونین مانند سیتالوپرام، داروهای ضد افسردگی مانند نورتریپتیلین، داروهای مهارکننده مونوآمین‌اکسیداز مانند سلژیلین می‌تواند باعث بروز سندرم سروتونینی شود.

به گفته وی، سندرم سروتونین طیفی از علائم بی‌قراری، گیجی، تعریق، لرز، اسپاسم عضلانی، تغییرات فشارخون یا عوارض شدیدتر است و بیمارانی که داروهای اعصاب و روان مصرف می‌کنند به دنبال بروز علائم مشکوک به ویژه بعد از شروع داروی جدید باید پزشک خود را مطلع کنند.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا