اقتصادی

همگام با کاهش نرخ ارز، سکه و طلا دوباره ارزان شد/ سکه به کانال ۴٠ میلیون تومان بازگشت

نایب‌ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران از روند کاهشی قیمت سکه و طلا در طول یک هفته اخیر، همراستا با کاهش نرخ ارز آن هم برخلاف روند افزایشی طلای جهانی خبر داد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با مجله ایرانی، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: روز گذشته در پایان هفته، قیمت جهانی طلا به ٢٣٨٠ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ١٠ دلار افزایش داشته است. سایر فلزات گران‌بها نیز این هفته با افزایش قیمت همراه بوده‌اند.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخلاف افزایش قیمت اونس جهانی طلا و بهای سایر فلزات گران‌بها، نرخ ارز در بازار داخل  در هفته‌ای که گذشت، با کاهش همراه بود؛ در نتیجه قیمت سکه و طلا نیز با توجه به کاهش نرخ ارز، روند کاهشی داشته و نسبت به ابتدای هفته ارزان‌تر شده است.

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و طلا در یک هفته اخیر و آخرین معاملات بازار، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، ۴٠ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان قیمت داشت. سکه تمام طرح قدیم نیز با ۵٠٠ هزار تومان کاهش بها آخرین معاملات روز پنجشنبه به ٣٨ میلیون تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هر یک با ١٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی به ترتیب ٢٣ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان (نیم سکه) و ١۵ میلیون تومان (ربع سکه) دادوستد شد. در پایان هفته، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد که نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشته است.

کشتی‌آرای ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار (آب شده) با ٢٨۵ هزار تومان کاهش در پایان هفته، ١۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان قیمت داشته و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز بطور متوسط با ۶۶ هزار تومان کاهش هفتگی سه میلیون و ٣۶٢ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه، گفت: براساس آخرین معاملات روز گذشته در بازار سکه، بهای قطعه سکه هفت میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دارای حباب است. حباب سکه در این هفته نسبت به هفته گذشته، تغییر چندانی نداشته است. 

این کارشناس بازار سکه و طلای داخلی برای هفته پیش‌رو پیش‌بینی کرد: باتوجه به اینکه این روزها نرخ ارز یا کاهش همراه بوده و بازارهای جهانی نیز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نوسان خاصی نخواهد شد، بنابراین بنظر می‌رسد که تا روز دوشنبه، قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی در همین سطح باقی بماند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا