ویزای توریستی دبی چند روزه میاد؟

ویزای توریستی دبی

هدف هر سفری، نوع ویزای آن را تعیین می‌کند. اگر هدف شما از سفر به دبی، گذراندن اوقات فراغت، خرید‌کردن و لذت‌بردن از طبیعت است، باید برای ویزای توریستی دبی اقدام کنید. این ویزا یکی از پرتقاضاترین انواع ویزاهای دبی محسوب می‌شود.
ویزای توریستی دبی بر اساس مدت‌زمان اقامتی که دارید، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.


ویزای توریستی عادی دبی: این ویزا برای اقامت‌های 10 روزه صادر می‌شود. اگر در تور دبی ثبت‌نام کرده‌ باشید، در واقع برای این ویزا درخواست کرده‌اید.
ویزای توریستی 1‌ماهه دبی: با داشتن این ویزا، می‌توانید بین ۱ تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشید.
ویزای توریستی 1‌ماهه دبی با چندبار ورود: این ویزا درصورتی برایتان مناسب است که در طول یک ماه بخواهید چند بار از خاک دبی خارج شوید و دوباره به آن برگردید. این ویزا برای کلاس‌های آموزشی و دریافت گواهی‌نامه و مواردی شبیه به این، انتخاب مناسبی خواهد بود.
ویزای توریستی 2ماهه دبی: این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا 6۰ روز در دبی اقامت داشته‌ باشید.
ویزای توریستی 2‌ماهه دبی با چندبار اجازه ورود: با دریافت این ویزا می‌توانید بین ۱ تا 6۰ روز در دبی اقامت داشته‌ باشید و هر چند بار که خواستید از آن‌جا خارج شوید و دوباره به آن برگردید.
(قابل ذکر میباشد در ویزاهای مولتی 2 ماهه از زمان ورود اول اعتبار اقامت شروع میشود)

مراحل اخذ ویزای دبی

برای دریافت ویزای دبی، نیاز به وقت سفارت، مصاحبه و انگشت‌نگاری ندارید. مراحل صدور ویزا از طریق ارائه مدارک به کفیل (آژانس مسافرتی، شرکت و… ) پیش می‌رود.
ویزاهای توریستی توسط آژانس‌های مسافرتی درخواست می‌شود؛ به همین علت در تمام آژانس‌های مسافرتی، از مسافران یک چک ضمانت گرفته می‌شود.

هزینه ویزای دبی

هزینه ویزاهای تویستی بر اساس انواع و همچنین مدت‌زمان اعتبارشان متفاوت هستند؛
برای مثال هزینه صدور ویزای عادی 10 روز اقامت برای هر بزرگسال، 288 درهم و ویزای 1 ماهه یکبار ورود هر بزرگسال 295 درهم و ویزای 1 ماهه با چندبار اجازه ورود، 550 درهم است.
از طرفی هزینه صدور ویزای عادی 10 روزه برای مسافران زیر 18 سال، 85 درهم و ویزای 1 ماهه با چندبار
اجازه ورود، 270 درهم است.

کشور امارات و شهر دبی از مقصد های پر طرفدار در ایران محسوب می شود که رفت و آمد های بسیاری نیز دارد. دبی کشوری زیبا و مدرن است و به این دلیل بیش تر ویزا های دریافتی مربوط به ویزا های توریستی است.  قصد داریم تا در این مطلب به ویزای دبی، شرایط، قوانین و مدت زمان صدور ویزا دبی بپردازیم. اگر شما هم قصد رفتن به دبی را دارید پس با ما همراه شوید تا اطلاعات مد نظر خود را بیابید.

شرایط  دریافت و انواع ویزای دبی

 

دستور العمل های سفارت امارات برای دادن ویزای توریستی دبی جالب و مهم است. دخترای زیر 18 سال به هیچ عنوان اجازه دریافت ویزای انفرادی دبی را ندارد. برای پسران زیر 18 سال نیز می بایست برای دریافت ویزای انفرادی شناسنامه مادر و پدر خود را ارائه دهند. همچنین داشتن بیمه نامه مسافرتی از کشور امارات برای درخواست کنندگان ویزای دبی امری ضروری است. ویزا های کشور امارات متنوع هستند و هر کدام نیز زمان های متفاوتی دارند. ویزای توریستی دبی که به صورت کاملا الکترونیکی صادر می شود و تقریبا در اکثر موارد به صورت گروهی انتخاب می شود. البته لازم به ذکر است که به صورت انفرادی هم قابل رزرو است.

مدت زمانی که می توانید با این ویزا در دبی اقامت داشته باشید بستگی به نوع آن دارد. ویزا های توریستی دبی شامل ویزای عادی دو هفته ای، ویزای توریستی یک ماهه، ویزای توریستی یک ماهه با چند ماه ورود، ویزای توریستی سه ماهه، ویزای توریستی سه ماهه با چند بار ورود می شود. ویزای تحصیلی دبی نیز وجود دارد که برای علاقه مندان تحصیل در دبی است. ویزای کاری دبی نیز وجود دارد و برای کسانی که پیشنهاد شغلی در دبی دارند و یا از طرف کارفرمایان در دبی صادر می شود.

لازم به ذکر است که برای این کار کارفرما باید ابتدا از وزارت کار امارات مجوز دریافت کند. ویزای ترانزیت امارات یا همان ویزای فرودگاهی دبی نیز در دسترس است. این ویزا مناسب کسانی است که برای رفتن به مکانی دیگر مجبور به گذر از دبی هستند و این ویزای ترانزیت را دریافت می کنند. ویزای تجاری نیز وجود دارد که مختص تاجران، همچنین مدیر عامل های شرکت های مختلف و صاحبان کسب و کار ها است.

انواع ویزای امارات یا ویزای دبی:

  1. ویزای توریستی دبی: ویزای توریستی دبی اغلب به‌صورت ویزای الکترونیکی امارات برای تور دبی صادر می‌شود و استفاده‌از آن به‌صورت گروهی است. البته امکان گرفتن ویزای دبی به‌صورت انفرادی نیز وجود دارد.
  2. ویزای تحصیلی دبی: این ویزا برای دانشجویان و افراد محصل که قصد تحصیل در امارات را دارند صادر می‌شود.
  3. ویزای کاری دبی: برای افرادی که دارای پیشنهاد شغلی در دبی هستند صادر می‌شود و نیازمند مجوز از وزارت کار امارات است.
  4. ویزای ترانزیت امارات (ویزای فرودگاهی دبی) : افرادی که قصد عبور از امارات و رسیدن به مقصدی دیگر را دارند، از این ویزا استفاده می‌کنند.
  5. ویزای تجاری دبی برای تاجران و مدیر عاملان شرکت و کسب و کارها
  6. ویزای دورکاری دبی برای افراد Digital Nomad (فقط در دبی امکان اقامت وجود دارد)

انواع تردد ویزای توریستی دبی:

  1. ویزای یک بار ورود دبی: با این ویزا تنها مجوز یک بار ورود و خروج از کشور دارید که به‌صورت ویزا دبی 14 روزه، یک ماهه دبی، ویزای سه ماهه دبی و ویزای شش ماهه دبی صادر می‌شود. قیمت هرکدام نیز با دیگری متفاوت است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.
  2. ویزای چند بار ورود (ویزای مولتی دبی) : این ویزا به‌صورت 1 ماهه و 3 ماهه صادر شده و توسط آن مجوز چند بار ورود و خروج از کشور را دارید.

نحوه اخذ ویزای امارات

در این بخش به نحوه ی دریافت ویزای امارات می‌پردازیم و شما را با تک‌تک مراحل آن آشنا می‌کنیم. تفاوتی ندارد که خواهان دریافت ویزای تجاری دبی باشید یا ویزای توریستی دبی؛ زیرا مراحل ابتدایی آن‌ها با یکدیگر مشابه هستند.

مراحل:

  1. دریافت فرم ویزای دبی به‌صورت آنلاین
  2. تکمیل فرم موردنظر
  3. پرینت فرم (فیزیکی، چاپی)
  4. امضا توسط متقاضی
  5. جمع‌آوری مدارک گفته شده در فرم (در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.)
    • قوانین محدودیت ویزا برای افراد مجرد برداشته شده و تمامی اشخاصِ بالای 18 سال می‌توانند برای ویزای امارات (ویزای دبی 2023) اقدام کنند.
    • پسران و دختران زیر 18 سال برای سفر به امارات ملزم به داشتن یک همراه (بزرگسال از خانواده درجه یک) هستند.
    • 72 ساعت قبل از پرواز می‌بایست تست PCR کرونا را در آزمایشگاه های تایید شده توسط وزارت بهداشت انجام دهید. در صورت منفی بودن‌ تست، مدارک خود را به زبان انگلیسی برای تایید در فرودگاه آماده کنید. توجه داشته باشید که تنها ارائه مدارک فیزیکیِ مهر شده مورد قبول واقع می‌شود و سایر اطلاع‌رسانی‌ها مانند پیامک یا تست فوری کرونا اعتبار ندارد.
    • اگر تابعیت امارات را دارید نیازی به تست نداشته ولیکن در فرودگاه این کشور ملزم به دادن تست pcr هستید. همچنین برای افراد زیر 12 سال تست لازم نمی‌باشد.
    • اگر تست کرونای شما مثبت بود در امارات قرنطینه خواهید شد. هزینه‌های آن نیز به عهده‌ی شما خواهد بود. (مکان قرنطینه توسط دولت تعیین می‌شود.)


دکمه بازگشت به بالا