عمومیمجله کسب و کار

نحوه تهیه اسپرسو با شیر

اسپرسو نوشیدنی پر طرفدار ایتالیایی، پایه نوشیدنی های بسیاری در کافه ها است. اگر از این نوشیدنی خوش طعم (البته بستگی به سلیقه تان دارد!) لذت می برید شاید کنجکاو باشید که بدانید طرز با شیر به چه صورت است؟ آیا امکان تهیه این قهوه در خانه نیز وجود دارد و یا برای نوشیدن آن حتما باید به کافه هایی با دستگاه های مجهز مراجعه کنیم؟ به دلیل گستردگی نوشیدنی هایی که می توان با اسپرسوتهیه کرد پیش از هر چیز باید به طور کامل با آن ها آشنا شوید.

از نوشیدنی هایی که  با اسپرسو تهیه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لاته آرت
  • لاته ماکیاتو
  • کاپوچینو
  • کن پانا
  • آفوگاتو
  • کورتادو
  • آمریکانو
  • لانگ بلک
  • لانگو
  • دابل ریسترتو
  • ریسترتو
  • دوپیو یا دابل اسپرسو

البته بسیاری نوشیدنی های دیگر نیز می توان از ترکیب با اسپرسو تهیه نمود. در این مطلب سعی داریم تعدادی از نوشیدنی هایی که با شیر و اسپرسو تهیه می شود را اشاره ای مختصر کنیم. برای توضیحات کامل تر هر نوشیدنی می توانید به مطلب مورد نظر آن مراجعه نمایید.

البته فراموش نکنید قبل از تهیه هر یک از نوشیدنی های زیر نیاز به یک شات اسپرسو با یا اسپرسو با اسپرسو ساز دارید.

تهیه قهوه اسپرسو با شیر بدون دستگاه

لازم به ذکر است که طرزتهیه قهوه سپرسو با شیر بدون دستگاه کمی زمانبرتر از طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر با دستگاه می باشد. با این وجود حتی بدون دسترسی به هیچ دستگاهی نیز می توانید قهوه اسپرسو را با شیر نوش جان کنید. بنابراین اگر به هر نحوی به ساز خود دسترسی ندارید، از ایروپرس، و برای دم کردن قهوه اسپرسو با شیر استفاده کنید.( طبیعتا شیر پس از دم کردن قهوه به آن اضافه می شود) و طرز تهیه شیر قهوه با هیچ فرقی با طرز تهیه شیر قهوه با ساز ندارد.

لاته آرت یا کافه لاته

لاته یا لاته آرت یکی از نوشیدنی های پر طرفدار کافه ها است که باریستاها با طرح های جذاب روی آن بیش تر، قهوهدوستان را جذب می کنند! ترکیبات لاته به شکل زیر است.

اجزای تشکیل دهنده لاته آرت

برای تهیه لاته شما نیاز به کف دادن شیر دارید، آموزش تهیه لاته به همراه ویدئو

لاته ماکیاتو

در زبان ایتالیایی لاته ماکیتو به معنی شیر خال خال است!

طرز تهیه کاپوچینو:

تهیه بسیار ساده است، می توانید از این نوشیدنی در منزل با یا ساز لذت ببرید.

  1. اسپرسو ساز : یک شات اسپرسو بگیرید.
  2. موکاپات: یک شات اسپرسو بگیرید.
  3. سپس با توجه به تصاویر زیر شیر و اسپرسو را به همراه کف شیر ترکیب کنید.

می توانید را به همراه ویدئو در اینجا مشاهده نمایید.

اجزای کاپوچینو و انواع آن

کورتادو

برخلاف بسیاری از نوشیدنی های ایتالیایی دیگر در پرتقال و اسپانیا متولد شده است. نوشیدنی که پیشنهاد نوشیدن آن را بیشتر در بعدظهر ها می شنوید.  نام دیگر لاته کوچولو است. برای به اینجا مراجعه کنید.

“یک نوشیدنی و این همه ترکیبات مختلف با نام های مختلف!!!

در هفته های آتی با بروز رسانی مطلب موارد بیشتری را به آن اضافه خواهیم کرد. ممنون از همراهی شما

فکر می کنید نام این نوشیدنی چیست؟

ما در وبلاگ کافی استور همچنین علاوه بر آموزش ، درست كردن شیر قهوه بیک کافه لاته از یک شات اسپرسوی قوی و دو سوم شیر کف کرده یا فوم شیر تشکیل شده است که آن را به ترکیبی عالی از طعم ها تبدیل می کند. وقتی لاته خوب درست شود، می تواند مانند آغوش گرمی باشد که وجود ما را با طعمی شیرین و با طعم قهوه می پوشاند.خوشبختانه، پس از آموزش طرز تهیه اسپرسو با شیر این نوشیدنی به راحتی در خانه درست می شود. شما فقط به چند ماده اولیه نیاز دارید. حالا بیایید طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه قهوه با شیر

اسپرسو و شیر فوم دار ترکیبی کلاسیک هستند. در این توضیح نحوه فوم دار کردن شیر لذیذ برای کاپوچینو، لاته و … را می آموزید. تقریباً در هر منوی کافه ای، اسپرسو و شیر ترکیبی کلاسیک موجود است. اکنون که کنترل دم کردن پرفشار را دارید، زمان آن رسیده است که با یک پرایمر بخارپز کردن شیر، گامی دیگر به سمت کامل بردارید تا با اسپرسوی خوشمزه همراه شوید.

چه چیزی شیر را خاص می کند؟

اگر هرگز شیر استیم شده را کنار شیر سرد نچشیده اید، پیشنهاد می کنم همین حالا آن را امتحان کنید. هر لاته یا کاپوچینوی خوشمزه ای که تا به حال خورده اید، نتیجه اسپرسو خوش طعم و شیر فوم دار خوشمزه و شیرین بوده است که به نسبت مناسب کنار هم قرار گرفته اند.با تنوع عظیمی از شیر و جایگزین‌های شیر تخصصی که امروزه در دسترس است.

برای مردم بیشتر و بیشتر در دسترس است که از اسپرسو خود در خانه با مقداری چیز اضافی لذت ببرند. اما این کار به سادگی به دست نمی‌آید!در طرز تهیه اسپرسو با شیر، فوم دار کردن شیر یکی دیگر از مهارت‌هایی است که برای اجرای خوب آن نیاز به تمرین و تعمد دارد. بنابراین اگر اولین پارچ‌های شما عالی نبود، ناامید نشوید.

طرز تهیه فوم شیر با دستگاه اسپرسو

شیر سرد را به یک پارچ بخارپز سرد (یا دمای اتاق) اضافه کنید. فقط از مقدار شیری که نیاز دارید استفاده کنید. و آن را در ظرفی فوم دار کنید. که بیش از 2 برابر حجم نوشیدنی نهایی شما نباشد. مقدار مناسب شیر حدود 80 درصد حجم نوشیدنی نهایی شما منهای اسپرسو است.

  1. میله بخار را تمیز کنید تا آب غلیظی که در نوک میله جمع شده است خارج شود.
  2. میله بخار را به گونه‌ای فرو کنید که نوک آن درست زیر سطح شیر (حدود 1 سانتی‌متر یا ½ اینچ) و در موقعیت کمی خارج از مرکز قرار گیرد.
  3. این موقعیت به ایجاد یک حرکت گردابی هنگام بخار کردن کمک می کند.
  4. به آرامی پارچ خود را حرکت دهید تا جرعه های کوچکی از هوا به شیر وارد شود و اجازه دهید میله بخار شما درست روی سطح بیاید.
    هوا باید “چیکچه” یا “جرعه جرعه” و کوتاه به نظر برسد، نه بزرگ .
    پس از مدتی هوادهی، و هنگامی که پارچ گرم شد (یا به دمای 95 درجه فارنهایت/35 درجه سانتیگراد برای کسانی که از دماسنج استفاده می کنند، رسید)، میله بخار را کاملاً در شیر خود فرو کنید و آن را طوری قرار دهید که چرخش را ادامه دهد.
  1. آموزش فوم شیر در طرز تهیه اسپرسو با شیر

حرکت پارچ این اطمینان را از عدم ورود تصادفی هوا در فرآیند بخار دهی می دهد. که باعث ایجاد حباب های بزرگ و بافت ضعیف می شود.مدت کوتاهی پس از اینکه پارچ برای نگه داشتن آن خیلی داغ شد (یا زمانی که به حدود 135 درجه فارنهایت/57 درجه رسید) میله بخار خود را خاموش کنید. پارچ را کنار بگذارید و فوراً میله بخار خود را پاک کنید، مطمئن شوید که باقیمانده شیر را پاک کرده و سپس پارچ را تمیز کنید. تا گیر افتاده در نوک میله بخار خارج شود.
قبل از ریختن، حباب های کوچک روی سطح شیر را بکوبید و به پارچ خود بچرخانید. این کار به بالای شیر شما درخشندگی خوبی می بخشد. و میکروفوم را دوباره ترکیب می کند. و در هنگام ریختن مخلوط خوبی از مایع و میکروفوم به شما می دهد.با کمی تمرین بارها و بارها بافت های ابریشمی تولید خواهید کرد.

طرز تهیه اسپرسو با شیربه وسیله دستگاه

در طرز تهیه اسپرسو با شیر ، شیر آن که مهم ترین بخش آن بود را یاد گرفتید.حال اسپرسو را چگونه با دستگاه درست کنید؟

کلید درست کردن اسپرسو خوب قوام است. شما هنوز هم می‌توانید بدون وزن کردن قهوه‌تان اسپرسوی خوبی درست کنید. اما اگر بدانید دقیقاً هر بار چقدر استفاده می‌کنید، هیچ چیز را بر پلیه شانس نمی‌گذارید.آسیاب کردن یا آسیاب نکردن؟

اگر بهترین فنجان اسپرسو را می خواهید، بهتر است آن را بلافاصله قبل از استفاده آسیاب کنید. البته، تهیه اسپرسو از دانه های از قبل آسیاب شده کاملاً امکان پذیر است.کشیدن یک شات عالی اسپرسو به مهارت و تجهیزات مناسب نیاز دارد، اما نگران نباشید. ما شما را در کل فرآیند تهیه اسپرسو راهنمایی می کنیم.

1.دستگاه اسپرسوساز خود را روشن و از قبل گرم کنید

برای اینکه بهترین بهره را از اسپرسوساز خود ببرید، باید مطمئن شوید که کل دستگاه از قبل گرم شده است. این ممکن است برای برخی از ماشین‌ها تا 25 دقیقه طول بکشد.

نکته حرفه‌ای – اگر می‌خواهید این فرآیند را تسریع کنید، می‌توانید به سادگی با حذف اسپرسو از پورتافیلتر، یک شات خالی تهیه کنید. کشیدن این شات به طور مستقیم در فنجان اسپرسو کار مضاعفی را انجام می دهد و دستگاه را نیز از قبل گرم می کند.

  1. دانه های خود را اندازه و آسیاب کنید

آسیاب خود را روی یک اندازه آسیاب خوب تنظیم کنید.پورتافیلتر خود را روی ترازو خود قرار دهید. سپس پورتافیلتر خود را با حدود 20 گرم قهوه آسیاب شده پر کنید. ایده خوبی است که مقدار مصرف خود را یادداشت کنید. تا بتوانید در طول اندازه گیری فاز ثابت بمانید.

در حالت ایده آل شما یک کوه کوچک از قهوه آسیاب شده در سبد پورتافیلتر خود خواهید داشت. از دست خود برای پاک کردن قهوه اضافی استفاده کنید. آن را به گوشه ها فشار دهید و آن را صاف کنید تا بتوانید با دست فشار وارد کنید .

3.سطح قهوه را تمپ کنید تا تخت صاف و یکدست باشد

یکی از نکات مهم در طرز تهیه اسپرسو با شیر تمپ کردن قهوه است.شما می‌خواهید که دانه هایتان قبل از کوبیدن تقریباً به طور مساوی توزیع شوند. این کار را می توان با ضربه ملایم با دست خود به کناره پورتافیلتر یا حتی با صاف کردن  اسپرسو با کناره انگشت خود انجام دهید. خرید قهوه اسپرسو نیاز به آموزش دارد. در فنجونت می‌توانید همه چیز را در مورد قهوه ها بیاموزید، سپس بنا به سلیقه خود قهوه ی مورد نظرتان را بخرید. قهوه های فنجونت کاملا تازه است. ما بهترین دانه‌های قهوه را برای مشتریان‌مان رست می‌کنیم. امیدواریم تجربه خرید لذت بخشی را از رستری فنجونت تجربه کنید.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا