دانش و سلامتمجله کسب و کار

آیا گانودرما در درمان زگیل تناسلی موثر است؟

قارچ گانودرما، که به نام “رشاد” یا “لینچزی” نیز شناخته می‌شود، یک نوع قارچ است که در انواع مختلف در سراسر جهان یافت می‌شود. این قارچ در آسیا، به خصوص در چین، به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی طبیعی در سراسر جهان محبوبیت یافته است.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما به عنوان یک قارچ سمی نشناخته می‌شود و دارای خواص بهداشتی متعددی است. برخی از خواص و مزایای این قارچ عبارتند از:
تقویت سیستم ایمنی: قارچ گانودرما معتقد به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و می‌تواند در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک کند.
ضد التهاب: این قارچ دارای ترکیباتی است که می‌توانند عوارض التهابی در بدن را کاهش دهند.
تأثیرات ضداکسیدانی: مواد موجود در قارچ گانودرما ممکن است به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل کرده و در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو در بدن کمک کنند.
ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV یکی از ویروس هایی است که در مدت کوتاهی می تواند بدن زن یا مرد را درگیر خود کند. این ویروس می تواند بی خطر باشد و در مواردی هم پر خطر است. اگر زگیل ها در جاهای قابل دیدن رشد کنند، به شکل گل کلم کوچک یا خال هایی شبیه به خال گوشتی هستند. برای درمان ما به شما خرید قهوه گانودرما اصل را پیشنهاد می دهیم

از محصولات موثر برای این بیماری می توان به صابون گانودرما برای زگیل تناسلی اشاره کرد که خوشبختانه در بیز پلاس این محصول موجود است.
زگیل تناسلی، یک بیماری مقاربتی است که معمولا از روابط جنسی به زن یا مرد منتقل می شود. این بیماری می تواند از طریق رابطه ی دهانی هم انتقال پیدا کند و بدن شخص را درگیر کند.

با اینکه علم پزشکی هنوز در مقابل تاثیر قارچ های گانودرما بر این بیماری، مقاومت می کند، اما باید گفت که عامل این بیماری ویروس است و اگر سیستم ایمنی بدن یک فرد ضعیف باشد، سریعا آن را درگیر خود می کند.
قارچ ریشه یا گانودرما، نوعی قارچ است که می تواند سیستم ایمنی بدن شخص را بالا ببرد و تاثیر ویروس های مقاربتی را کم یا کاملا بی اثر کند و شما می توانید برای دریافت این خواص از قهوه لاته دکتر بیز نیز استفاده نمایید.
قارچ گانودرما
قارچ گانودرما، که به نام “رشاد” یا “لینچزی” نیز شناخته می‌شود، یک نوع قارچ است که در انواع مختلف در سراسر جهان یافت می‌شود. این قارچ در آسیا، به خصوص در چین، به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی طبیعی در سراسر جهان محبوبیت یافته است.

قارچ گانودرما به عنوان یک قارچ سمی نشناخته می‌شود و دارای خواص بهداشتی متعددی است. برخی از خواص و مزایای این قارچ عبارتند از:
تقویت سیستم ایمنی: قارچ گانودرما معتقد به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و می‌تواند در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک کند.
ضد التهاب: این قارچ دارای ترکیباتی است که می‌توانند عوارض التهابی در بدن را کاهش دهند.
تأثیرات ضداکسیدانی: مواد موجود در قارچ گانودرما ممکن است به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل کرده و در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو در بدن کمک کنند.
اثرات مثبت بر سلامت قلب: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف قارچ گانودرما ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کند و فشار خون را کاهش دهد.
موثریت در کنترل استرس: مصرف این قارچ ممکن است به کنترل استرس و اضطراب کمک کند.

گانودرما و زگیل تناسلی

جهت اطلاعات بیشتر شما عزیزان بهتر است بگوییم که گانودرما سابقه زیادی در طول تاریخ دارد به طوری که گفته میشود بیش از 4 هزار سال است که کشف شده است و از همان زمان تا کنون در طب سنتی از گانودرما استفاده های زیادی شده است برای درمان انواع بیماری ها، و ما قصد داریم بررسی کنیم که ایا گانودرما یک روش درمان کننده زگیل تناسلی است یا خیر.

گانودرما تاریخچه بسیار پر رنگی دارد و مطالعات و تحقیقات زیادی در سراسر دنیا بر روی این قارچ صورت گرفته است، و جالب است بدانید دانشمندان برای ازمایش که آیا گانودرما در درمان زگیل تناسلی موثر است به کسانی که به ویروس زگیل تناسلی مبتلا بوده اند با گانودرما ازمایش کردند تا ببینند این گیاه میتواند ویروس HPV را درمان کند یا نه! نتایج شگفت انگیز بوده است و طی همین ازمایشات مقاله های علمی زیادی در سایت های معتبر دنیا منتشر شده که نمونه ای از آن را برای شما میزاریم : برای مشاهده کلیک کنید.

قارچ گانودرما خواص شگفت انگیز بسیار زیادی دارد و کمپانی دکتر بیز در ایران اولین کمپانی بود که سالها پیش توانست با کمک پودر قارچ گانودرما قهوه های گانودرما را در طعم های مختلف تولد و عرضه کند. چای ماسالا دکتر بیز راه حلی مناسب است.
و جالب است بدانید این قارچ همان قدر که خواص درمانی دارد باید به مقدار مصرف آن هم توجه داشته باشید چرا که اگر بیش از حد استاندارد مصرف کنید ممکن است خطراتی را برای شما داشته باشد.

تفاوت تایپ های کم خطر و پرخطرHPV؟ آیا همه ی تایپ های HPV خطرناک هستند؟
در پاسخ باید بگوییم خیر. همه ی تایپ های HPV خطرناک نیستند. برخی از تیپ های این ویروس فقط باعث ایجاد زگیل های معمولی بر روی دست و کف پا و سایر نقاط بدن می شوند و معمولا حتی بدون مصرف قارچ های دارویی به راحتی پس از گذشت ۱۸ الی ۲۴ ماه ناپدید شده و از بین بروند.
به طور کلی تیپ های ویروس HPV را از نظر احتمال خطر سرطانی شدن به دو نوع زیر تقسیم بندی می کنند:
• تیپ کم خطر HPV
• تیپ پرخطر HPV
تایپهای زگیل تناسلی کم خطر
انواعی از ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) که باعث زگیل می شوند و موجب تغییرات سلولی سرطانی نمی شوند، ویروس زگیل تناسلی کم خطر نامیده می شوند. ویروس زگیل تناسلی کم خطر موجب زگیل هایی بر روی ناحیه تناسلی و مقعد هم در زنان و هم مردان می شود. در زنان، زگیل ها ممکن است بر روی جاهایی که قابل دیدن نیستند نیز ظاهر شوند. مانند دهانه رحم و واژن. ۱۲ نوع ویروس زگیل تناسلی وجود دارد که کم خطر هستند. با این حال می توانند موجب زگیل تناسلی یا تغییرات اندکی بر روی دهانه رحم شوند. این انواع کم خطر ویروس زگیل تناسلی شامل تیپ های ۶، ۱۱، ۴۰، ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۵۳، ۵۴، ۶۱، ۷۲، ۷۳ و ۸۱ هستند. این گونه از ویروس HPV در برگه آزمایش با عبارت low risk نشان داده می شود. انواع ۶ و ۱۱ مسئول تقریبا ۹۰ درصد زگیل های تناسلی هستند.
تایپهای زگیل تناسلی پر خطر
علائم زگیل تناسلی
• یک یا چند زائده کوچک، گوشتی یا خاکستری بدون درد در اطراف واژن، آلت تناسلی، مقعد یا بخش فوقانی ران.
• خارش یا خونریزی از اندام تناسلی یا مقعد.
• زگیل های تناسلی می توانند از طریق رابطه دهانی منتقل شوند و دهان و گلو را تحت تأثیر قرار دهند.
توجه داشته باشید که ممکن است زگیل داخل واژن یا مقعد ایجاد شود. همانطور که گفته شد بسیاری از افراد مبتلا به HPV هیچ علائمی پیدا نمی کنند. علائم زگیل های تناسلی می تواند هفته ها، ماه ها یا سال ها پس از تماس شما با ویروس ظاهر شود.
افرادی که زگیل پوستی می زنند افراد خوشبختی هستند!
همانطور که اشاره شد HPV قابل درمان است. از طرفی درصد محدودی از افراد که دارای ویروس HPV هستند دارای ضایعات زگیل مانند می باشند. افرادی که این ویروس داخل بدنشان است و زگیل پوستی می زنند آدم های خوشبختی هستند. چون متوجه مشکل خود شده و بدنبال درمان می روند. اما بالعکس آن را تصور کنید، مثلا اگر خانمی نوع ۱۶ یا ۱۸ این ویروس را داشته باشد و متوجه وجود این بیماری در بدن خود نباشد، ابتلا به سرطان دهانه رحم پس از حدود ۱۵ سال تقریبا حتمی است
قارچ گانودرما
این قارچ که جزو قلیایی ترین مواد غذایی در جهان است، ارزش تغذیه‌ای بسیار زیادی دارد و پیشینه استفاده از این قارچ در طب سنتی به بیش از 2000 سال پیش بازمی‌گردد. نام علمی آن گانودرما لوسیدوم است و گونه ای از قارچ های قرمز محسوب می شود. هم ساقه و هم کلاهک این قارچ در برگیرنده موادی به نام بتاگلوکان هاست که می تواند قدرت سیستم ایمنی را بهبود ببخشد. گانودرما بر روی کنده درخت یا بستر های متشکل از براده های چوب رشد می نماید. طبیعت قارچ گانودرما سرد و تر است. قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی بیش از 400 ماده‌ مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، استرول های گیاهی، پلی ساکارید و تری ترپن‌ها، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E می‌باشد.

درمان زگیل تناسلی با قهوه گانودرما

استفاده از قهوه گانودرما برای درمان زگیل تناسلی به عنوان روش درمانی اصلی برای مشکلات زگیل تناسلی توصیه نمی‌شود. تا کنون تحقیقات علمی کافی و قطعی در مورد تأثیرات قهوه گانودرما بر زگیل تناسلی انجام نشده است و نیاز به مطالعات بیشتر و دقیق‌تر در این زمینه وجود دارد.
مشکلات زگیل تناسلی نیاز به ارزیابی دقیق توسط پزشکان و متخصصان جنسی دارند. اگر شما مشکلی در این زمینه دارید، بهترین راهکار این است که با پزشک خود مشورت کرده و به راهنمایی و درمان او اعتماد کنید.

پزشک می‌تواند تشخیص دقیق را برای مشکل شما قرار دهد و برنامه‌های درمانی مناسبی ارائه دهد که ممکن است شامل مشاوره روانی، تغییرات در سبک زندگی، و در صورت لزوم داروهای مناسب باشد.
همچنین، باید به دقت و اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات قهوه گانودرما یا هر مکمل دیگری که ممکن است در درمان استفاده کنید توجه کنید و هر تغییر در درمان خود را با پزشک خود مشاوره کنید.

گانودرما یکی از خانواده های مهم قارچ های دارویی است که در بخش های مختلف جهان پرورش می یابد. مهم ترین گونه این خانواده، قارچ ریشی یا همان گانودرما لوسیدوم Ganoderma lucidum است؛ که بسیار مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و دلیل اهمیتی که برای موارد تحقیقاتی در مورد لوسیدوم، وجود دارد به علت تاکید بر خواص درمانی آن در طب سنتی چین است.
لوسیدوم، مهم ترین گونه قارچ های خانواده گانودرما
گانودرما لوسیدوم، یک قارچ بزرگ و براق است، که از گیاهان بومی شرق آسیا محسوب می شود. گانودرما لوسیدوم یک قارچ یک ساله است که بر روی تنه درختان و یا بسترهای چوبی رشد می کند. لوسیدوم، قارچ گوشتی و خوراکی بوده و بافت های آن به مرور زمان سفت می شود.
گانودرما لوسیدوم به علت تاثیرات بی نظیری که بر روی سلامتی و روند های درمانی و بهبود جسم دارد، از گذشته های بسیار دور معروف و محبوب بوده است.

قارچ گانودرما لوسیدوم

هم به عنوان یک ماده غذایی مصرف خوراکی داشته و هم به صورت درمان های موضعی برای استعمال خارجی به عنوان پماد برای التیام بافت های آسیب دیده، استفاده می شده است.
امروزه هم گانودرما لوسیدوم، هم به صورت خوراکی و هم غیر خوراکی، در انواع محصولات غذایی، تجاری و دارویی استفاده می شود. گانودرما لوسیدوم هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده و پودری قابل مصرف است. قارچ های دارویی، ترکیبات درمانی و زیستی فعال با اثرات حفاظتی و دارویی دارند. قهوه سوپریم دکتر بیز قیمت مناسب برای خرید شما میباشد.
خواص آنتی باکتریال قارچ گانودرما
استفاده از خواص آنتی باکتریال و آنتی وایرال (ضد ویروسی) قارچ ها، دیرگاهی است که برای درمان بیماری های عفونی مختلف، مورد بررسی و البته مورد استفاده است. به عنوان معروف ترین نمونه برای موارد استفاده از قارچ ها می توان به استفاده از قارچ پنی سیلین اشاره نمود.

ترکیبات زیستی فعال موجود در قارچ ها، خواص درمانی و دارویی مختلفی از جمله عفونت زدایی و باکتری کشی را به وجود می آورد.
قارچ های خانواده گانودرما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به تاکیدات سب سنتی و تحقیقات کنونی بر فواید درمانی این قارچ ها به خصوص گونه لوسیدوم، احتمال تاثیر ضد باکتری و ضد ویروسی آن ها، مورد ارزیابی قرار گرفته است

مشاهده مطالب بیشتر

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا