استان ها

افزایش ۵۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی در دولت سیزدهم

مجله ایرانی/مرکزی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز مجموعا ۷۵۰ تخت بیمارستانی در استان مرکزی افتتاح شد که با این روند، تخت‌های بیمارستانی استان در دولت سیزدهم افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

داوود منظور دوم تیرماه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: امروز ۶۷۸ طرح وزارت بهداشت به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح شد که چندین طرح نیز مربوط به شهرستان اراک و استان مرکزی بود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه کلان بیمارستان ولیعصر اراک افزود: سه بیمارستان مشارکتی خیرساز و دولتی و یک مرکز دیالیز نیز در اراک به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تعداد تخت های بیمارستانی استان مرکزی ۱۴۵۰ تخت بوده است، اظهار کرد: امروز مجموعا ۷۵۰ تخت بیمارستانی در استان افتتاح شد که با این روند تخت های بیمارستانی استان در دولت سیزدهم افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

منظور اضافه کرد: ارزش روز سرمایه گذاری این پروژه ها در استان حدود ۷.۵ همت برآورد شده است. قرار بود این پروژه با حضور رییس جمهور افتتاح شود اما امروز از طرف رئیس جمهور شهید در خدمت مردم این استان هستیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم راه خدمت و سازندگی در آینده ادامه داشته باشد.

علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز اظهار کرد: دولت سیزدهم در دو سال گذشته در  بخش درمانی اتفاقات خوبی را رقم زده است. در این دولت، طرح هایی از جمله درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و سایر اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شد.

وی بیان کرد: بیمارستان ولیعصر، فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری و بیمارستان سینا آشتیانی امروز به بهره‌برداری رسید البته کسانی ما را در ساخت و ساز مراکز درمانی همراهی کردند و برخی هم در مقابل ما ایستادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه بیمارستان ولیعصر مگا پروژه است و ممکن است دو ماه هم جزئیات انتقال آن ادامه داشته باشد در ادامه گفت: پیمانکار قبلی ییمارستان ولیعصر محکوم به خسارت شد. کسانی ما را متهم می کنند که این افتتاح، صوری است اما مردم، بصیر و فهیم هستند و خوب می دانند واقعیت چگونه است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا