اجتماع

افزودن یک متر مربع به سرانه فضای دانش آموزی در دوره ۳۵ ماهه دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه فضای دانش آموزی در استان تهران در یک دوره ۳۵ ماهه از ۳ متر و نه دهم به ۴ متر و ۷ دهم رسید گفت: چیزی حدود یک متر مربع به سرانه فضای آموزشی کشور در شهر و استان تهران افزوده شده است.

به گزارش مجله ایرانی، رضا مراد صحرایی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهدای پرواز اردیبهشت گفت: موضوع مدرسه سازی جلوه ای است از مشارکت مردم در ساختن آینده کشور، مدرسه ها جایی هستند که آینده هر کشوری در آنها ساخته می شود اینکه گفته می شود آموزش و پرورش هر کشور سیمای آینده کشور را نشا ن میدهد از آن جهت است که کودکانی که امروز در مدارس در حال تحصیل هستند کسانی هستند که آینده کشور به دست آنها خواهد افتاد و باید آن را بسازند.

وی با بیان اینکه مصداق عمل صالح مدرسه سازی است زیرا آینده سازی را به همراه دارد افزود: این دولت مفتخر است به اینکه ایران را به کارگاه مدرسه سازی تبدیل کرده است.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه درباره تهران گزارش فوق العاده ای به تصویر کشیده ادامه داد: فقط به یک نکته بسنده می کنم که سرانه فضای دانش آموزی در استان تهران در یک دوره ۳۵ ماهه از ۳ متر و نه دهم به ۴ متر و ۷ دهم رسید یعنی چیزی حدود یک متر مربع به سرانه فضای آموزشی کشور در شهر و استان تهران افزوده شده است.

صحرایی با بیان اینکه در طول دولت آیت الله رییسی بالغ بر ۳۰ هزار کلاس درس در قالب بیش از ۷ هزار پروژه آموزشی و پرورشی و فرهنگی ساخته شد که بی سابقه است گفت: روزی حدود ۸ مدرسه در کشور ساخته شده، در تهران روزانه ۳.۵ کلاس درس ساخته شده که این حجم از عمران و آبادانی بی سابقه است.

وی با بیان اینکه رشد چند برابری مشارکت خیرین نشان داد آن ها به دولت اعتماد کرده اند افزود: کارخیر از مدرسه سازی در کشور شروع شد و به دانشگاه سازی و بیمارستان سازی سرایت کرد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا