استان ها

اقبالی: نمی‌دانم چرا نتوانستیم تیم درجه چهارم را دو رقمی کنیم؟ / در استفاده از فرصت‌ها دچار مشکل جدی هستیم

اقبالی: نمی‌دانم چرا نتوانستیم تیم درجه چهارم را دو رقمی کنیم؟   در استفاده از فرصت‌ها دچار مشکل جدی هستیم

مدرس فیفا گفت: تفاوت ما با فوتبال حرفه‌ای در یک سوم دفاعی رقبا مشخص می‌شود، حرفه‌ای‌ها از اندک فرصت‌ها نهایت استفاده را می‌برند، ما این دقت عمل را نداریم.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری ۵ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: مثل همیشه فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم. در هر نیمه یک ربع بازی کردیم و به چهار گل رسیدیم. گل آخر هم در وقت‌های تلف شده زدیم. برای ما عادت شده تا موقعیت‌های خوبی را از دست بدهیم و خیلی زود هم بازیکنان اشباع می‌شوند و میل‌شان به گلزنی از بین می‌رود. می‌توانستیم تیم درجه چهارم آسیایی را که یک موقعیت هم روی دروازه ما داشت با اختلاف بیشتری ببریم و تعجب می‌کنم چطور نتوانستیم حریف را دورقمی کنیم.

وی ادامه داد: بازیکن آسیب دیده داشتیم و دلیل آن خوب ریکاوری نکردن و پا به سن گذاشتن سردار آزمون است. فوتبال را خوب شروع می‌کنیم، جلو می‌آییم، اما در استفاده از فرصت‌ها دچار ایراد جدی هستیم. بازی یک‌طرفه‌ای بود و باید بهتر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم. بچه‌ها هدف خاصی را دنبال نمی‌کردند و روی خلاقیت فردی به گل می‌رسیدیم. فرصت‌های طلایی که از دست دادیم، در بازی‌های بزرگ ما را دچار مشکل می‌کند، همان طور که قهرمانی را در جام ملت‌های آسیا در تیم ملی گرفت. در مجموع، چون تیم ترکمنستان حرفی برای گفتن نداشت، محک خوبی برای تیم ملی محسوب نمی‌شود.  

مدرس فیفا خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران ثابت کرده همواره روندی سینوسی خواهد داشت. بازی با ترکمنستان را به راحتی بردیم ولی دلیل آن این بود که حریف بسیار ضعیف بود. آنچه مسلم است باید از فرصت‌های متعددی که به دست می‌آوریم نهایت استفاده را ببریم. تعویض‌هایی که انجام شد با شیب ملایمی که عنوان می‌شد فرق می‌کرد. وقتی اختلاف با حریفی ضعیف به چند گل می‌رسد، باید بلافاصله بازیکنان جوان جایگزین بازیکنان با تجربه و اصلی تیم ملی شوند. بازیکنان جوان می‌توانند به موفقیت تیم ملی کمک کنند.

اقبالی در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی هم معتقد است از موقعیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود و راهکاری برای این مسئله وجود داد، تصریح کرد: هیچ کاری نمی‌توان کرد. بازیکنان تیم ملی رفتارشان نهادینه شده، اینها بازیکنانی غیراستاندارد هستند، تفاوت ما با فوتبال حرفه‌ای در یک سوم دفاعی رقبا مشخص می‌شود، حرفه‌ای‌ها از اندک فرصت‌ها نهایت استفاده را می‌برند، چون دقت را چاشنی ضربات خود می‌کنند، ما این دقت عمل را نداریم و دلیل آن کاملاً مشخص است. ما فوتبالی استاندارد نداریم و بازیکنانی داریم که از ثبات رفتاری تاکتیکی برخوردار نیستند. به همین دلیل هم فرصت‌ها می‌سوزند و رضایت کافی از بازی‌های تیم ملی دیده نمی‌شود.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا