اقتصادی

ایران‌ خودرو افزایشی در قیمت محصولات نداشته‌ است

در پی انتشار مطلبی در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو، پیگیری‌ها و بررسی‌های خبرگزاری مجله ایرانی نشان می‌دهد که قیمت‌ محصولات این شرکت منطبق با آخرین قیمت‌های مصوب شورای رقابت است.

به گزارش مجله ایرانی، با پیگیری صورت گرفته توسط خبرگزاری مجله ایرانی، مشخص شد، در جدول منتشر شده، بهای کارخانه‌ای محصولات که براساس ضوابط نهادهای مرتبط در قیمت‌گذاری تعیین می‌شود درج شده و در ستون قیمت نهایی نیز بهایی که توسط مصرف‌کننده پرداخت می‌شود با احتساب مبالغ مربوط به پرداخت‌های قانونی شامل شماره‌گذاری، مالیات و… که سالانه توسط مبادی ذی‌ربط بروزرسانی و اعلام می‌شود، درج شده است.

براساس این گزارش، هزینه‌های قانونی از جمله مالیات ارزش افزوده که در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته افزایش یافته، حقوق دولتی بوده و مستقیما به مبادی ذی‌ربط پرداخت می‌شود و ارتباطی به قیمت کارخانه‌ای محصولات ندارد.

قیمت محصولات این شرکت براساس دستورالعمل تنظیم بازار شورای رقابت است و تغییری در قیمت‌های مصوب ایجاد نشده است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا